AktualnoUrednički izbor

PROVJERILI SMO U KAKVOM JE STANJU TAKSI TRŽIŠTE Taksisti se nadaju boljoj sezoni, no neizvjesnost je i dalje prisutna

PROVJERILI SMO U KAKVOM JE STANJU TAKSI TRŽIŠTE Taksisti se nadaju boljoj sezoni, no neizvjesnost je i dalje prisutna

Pandemija koronavirusa pogodila je i taksi prijevoznike. Iza njih je sezona u kojoj su ostvarili minimalan promet, ništa nalik brojkama na koje su naviknuli tijekom prethodnih godina. Trenutno su u neizvjesnosti, no nadaju se kako će ipak iduća sezona biti uspješnija.

— Ulazimo u neizvjesnu sezonu i ne znamo što će se događati. Informacije su ‘crno-bijele’. Netko govori: ‘Bit će sezone’, a onda isti dan dobijete informaciju da će biti jako loša. Putničke agencije s kojima razgovaramo ističu da rezervacija ima, no i da ništa nije sigurno jer postoji mogućnost da će se sve otkazati – ističe prvi čovjek Plavog taksija Ivica Smoljko. Sve ovisi, navodi, o COVID-u, odnosno o epidemiološkoj situaciji.

— Sada živimo od potpore koju nam daje država i od domaćih korisnika auto-taksi usluga. Broj se vozača nije smanjivao, kao ni djelatnika u call-centru. Sve je ostalo kao i prije sezone, nekako trpimo pa ćemo vidjeti – rekao je Smoljko. Njihove cijene su iste, a svaki od četrdeset vozača dnevno zna napraviti prosječno oko pet vožnji.

— Otkako je sve zatvoreno, nama su najgori dani postali petak i subota. Tad je bilo najviše posla, a sad se sve svelo na minimum – ističe Smoljko. U protekloj sezoni ostvarili su isti, ako ne i veći, broj vožnji kao i u 2019. godini što se tiče domaćih korisnika njihovih usluga.

— A, što se tiče vožnje stranih gostiju, ostvarili smo 22 posto prometa u usporedbi s 2019. godinom. Nadamo se da će biti bolje, ali, dok se ne procijepi barem 50 posto ljudi u Europi, teško da će se što otvarati – rekao je Smoljko.

Prognoze nisu sjajne

Predsjednik Udruženja autotaksi prijevoznika Miše Miloslavić vjeruje kako bi se tek početkom ljeta moglo nešto pokrenuti po pitanju turizma.

— Cruiseri nam kasnije dolaze i oni imaju problema s prodajom. Procijepljenost u nas kaska. Teško će to biti izvesti na put. Jer, bez sigurnog odredišta – tko će doći? Jedino nas mogu ‘popuniti’ avioni. Osobno bih bio sretan da se ostvari 30 posto prometa od 2019. godine. Ali, sve je još u zraku – rekao je Miloslavić. Kad govori o prošloj sezoni, ističe kako su imali 10 posto prometa u odnosu na godinu prije.

— Da nije bilo potpora države, ne znam što bi bilo. Država nam je stala iza leđa, ali dokad? Tijekom zime smo imali tri auta koja su dežurala na Pilama i drugo nitko nije ni vozio. Svatko je svjestan da bez prestanka posebnih uvjeta i cijepljenja nema turizma – navodi Miloslavić ističući kako ‘prognoze nisu sjajne’.

‘Miletić: Predviđanja su optimistična’

Direktor Eko Taxija za regiju Jadran Božo Miletić ističe kako bi sljedeća turistička sezona, po analizama koje su radili, trebala u određenom postotku biti bolja od prethodne sezone.

— Iako je situacija s pandemijom neizvjesna, smatram kako bi ljetna sezona 2021. mogla biti uspješnija. Smanjivanjem mjera te procjepljivanjem, svakako možemo očekivati veći broj turista u gradu. Po pitanju taksi tržišta, predviđanja su optimistična – veći protok turista znači veći broj vožnji te svakako očekujem bolje poslovne rezultate u ljetnoj sezoni – rekao je Miletić navodeći kako je protekla sezona završila s lošim poslovnim rezultatima.

— Ovisno o mjesecu, zabilježili smo pad prometa i preko 80 posto u odnosu na iste mjesece u 2019. godini. Okvirno možemo reći da je postotak stranih korisnika manji od 10 posto – ističe. Kako bi uslugu prijevoza prilagodili situaciji s pandemijom te domaćim korisnicima olakšali prijevoz gradom, početkom protekle sezone snizili smo cijene i zaposlili dodatne vozače.

— Trenutno pod brendom Eko taxi, kroz različite modele suradnje i zapošljavanja radi preko tri stotine vozača, dok za ovu sezonu u Dubrovniku, u travnju planiramo zapošljavanje dodatnih četrdesetak vozača u stalni radni odnos – navodi Miletić.

Uber: 60 posto manje vozača u kolovozu 2020.

Iz Ubera ističu kako su tijekom prošle godine zabilježili očekivani pad prometa, kako u Dubrovniku, tako i u ostatku Hrvatske.

— Ipak, tijekom ljetne sezone u gradovima na obali ostvarili smo postepeni oporavak. Konkretno, u Dubrovniku se tijekom kolovoza 2020. opseg našeg poslovanja oporavio do 50 posto u odnosu na isto razdoblje 2019., što smatramo uspjehom, uzevši u obzir ograničenja koja nam je donijela pandemija koronavirusa – ističu iz Ubera navodeći kako se zbog pandemije smanjio i broj vozača.

— Primjerice, u kolovozu 2020. na Uberovoj je platformi vozilo oko 60 posto vozača u odnosu na godinu prije – govore nam iz Ubera. Pandemija je, navodi dalje, zahvatila čitav niz aktivnosti, a prijevoz je jedna od njih.

— Kao turistički grad, Dubrovnik je dodatno pogođen smanjenim brojem gostiju zbog ograničenja putovanja. Primijetili smo pad broja vozača kao rezultat pandemije i posljedicu ograničenja mobilnosti, međutim, trenutno bilježimo kontinuirani oporavak, a naša baza vozača raste iz tjedna u tjedan. Također, tijekom prošlogodišnje ljetne sezone naša se potražnja na obali oporavila i do 80 posto u odnosu na 2019. Uz to, naše usluge koristili su turisti iz 78 različitih zemalja – rekli su.

Vjeruju da će cijepljenje, koje se trenutno odvija u mnogim zemljama Europe, imati pozitivan utjecaj na putovanja i turističku sezonu.

— Nadamo se da će se time olakšati i putovanja stranim posjetiteljima u Hrvatsku te da će se razina popunjenosti kapaciteta vratiti na brojke prije pandemije. To bi podrazumijevalo veću potražnju, a time i više posla za vozače na Uber aplikaciji – zaključuju iz tvrtke.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 24. veljače 2021.

Pročitajte još

Dragovoljci HRM Dubrovnik na prijemu kod komodora Dojkića

Dulist

DODIJELJENO DESET ‘A’ DRŽAVNIH STIPENDIJA Saznajte tko su najbolji studenti Sveučilišta u Dubrovniku

Marko Džamarija

SANITAT POZIVA Javite se ako želite banak na gruškoj placi

Dulist