Aktualno

Predsjednik Uprave Tankerske plovidbe: ‘Može doći do sinergije s Atlantskom plovidbom’

Tankerska plovidba Mario Pavic

Najveći hrvatski brodar, zadarska Tankerska plovidba, u ovoj je godini završila preuzimanje Turisthotela i postala stopostotni vlasnik, ostvarila je i rekordnu dobit, te ostvarila 39,10 posto udjela u temeljnom kapitalu dubrovačke Atlantske plovidbe. Predsjednik Uprave Tankerske plovidbe Mario Pavić u Pomorskoj večeri Hrvatskoga radija osvrnuo se na rekordnu dobit te dionice i budućnost Atlantske plovidbe.

-Ova godina je rekordna po dobiti, a ključno je da smo u lošem tržištu uspjeli ne prodavati brodove, znači u lošem tržištu smo uspjeli održati flotu, a brodarstvo je ciklička industrija gdje nakon dugog niza nenaručivanja brodova stvori se manjak tonaže i isto tako je utjecao i ovaj nesretni rat koji je povećao tu tonsku milju, tako da se niz okolnosti pogodio. Naravno sve to se naslonilo na „koronu“ tijekom koje nije bilo naručivanja novih brodova i dogodilo se produljenje plovnih putova te manjak tonaže na tržištu što je uzrokovalo dobro tržište i ove rezultate, rekao je Pavić te dodao kako su vozarine bile više nego ranijih godina.

– Da, prošle godine su bile više, a ni ova nije bila loša, naznake za sljedeću godinu su sada u redu, međutim isto tako treba napomenuti da mi poslujemo u nekoliko segmenata poslovanja i svi oni se ne prate. Nažalost, bili smo svjedoci u zadnjih godinu dana da su petnaestak i više puta pale vozarine na kontejnerskom segmentu, a isto tako poprilično su, pa i tri puta, pale vozarine i na segmentu dry bulka, tako da, tankeri se još drže, ali to je ciklika na koju smo mi navikli u brodarstvu. Ne treba niti u vremenima kada je loše tržište paničariti niti sada treba stvarati ikakvu euforiju oko ovoga rezultata jer vrlo dobro znamo da je to u brodarstvu vrlo prolazno, dodao je.

Dubrovačka Atlantska plovidba, u kojoj sada imate 39,10 posto udjela u temeljnom kapitalu, raspolaže upravo ‘bulkovima’. Sada su u obvezi objaviti javnu ponudu za preuzimanje.

– To je osjetljiva tema koju definira i Zakon o preuzimanju. Mogu potvrditi da smo stekli 39,1 posto što kupnjom dionica, što dokapitalizacijom, i da smo u obvezi davanja javne ponude, što smo javno i obznanili. Međutim, sada neke detalje o samoj ponudi ili neke buduće planove ne da ne bih spominjao nego mi zakon ne dopušta da komentiram. A moja i uzrečica nas u kompaniji je da je ekonomija obujma itekako potrebna, da je određena konsolidacija dry bulka potrebna i da može doći do sinergije između kompanija te smatramo da će za obje kompanije ovo biti dobro i više od toga u ovom trenutku ne mogu komentirati, rekao je Pavić.

Dotaknuo se i mogućnosti spajanja Tankerske, Atlantske i na kraju Jadroplova i nastanku nove najveće hrvatske brodarske kompanija.

– Ponavljam, stvari se opet svode na ekonomiju obujma i mi u Hrvatskoj imamo zakonodavni okvir kakav imaju naši konkurenti, na tome zahvaljujemo nadležnim ministarstvima i bez toga bi bilo nemoguće poslovati, kako po pitanju poreza po tonaži tako i u pogledu 183 dana za pomorce itd. To su dakle sve prepisani zakoni iz Europske unije, međutim ono što mi nemamo je mogućnost pristupa tvornicama, mogućnost pristupa teretima, ono što imaju brodari koji dolaze iz znatno većih ekonomija, a to su Kina, Japan, Južna Koreja, Njemačka itd. I većina dry bulk brodara dolazi iz tih država. I sada konkurirati njima nije lako nimalo. Ono što je nama potrebno je zakonodavni okvir, a mi ćemo se potruditi da budemo veći, a kada ste veći onda možete pokucati na vrata tih država odnosno možete nešto ponuditi tržištu. S nekoliko brodova svaka od naših kompanija to može jako teško, zaključio je Pavić, a prenosi Pomorac.hr.

 

 

Pročitajte još

HUMANITARNI DAN ZA DOBRO DJELO Pokažite veliko lapadsko srce na Mihajlu

Dulist

STIŽU CISTERNE Nova pojava zamućenja i neugodnog mirisa na izvorištu Palata

Dulist

IZLOŽBA U GALERIJI DULČIĆ MASLE PULITIKA Vlaho Bukovac i portreti dubrovačkih obitelji

Dulist