Učenici četvrtih razreda svih osnovnih škola u Hrvatskoj prvi su put sudjelovali na nacionalnom ispitu. Rezultati ispita, prezentirani u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje, pokazuju kako četvrtaši bolje znaju matematiku i prirodu nego li hrvatski jezik.
Naši učenici u razrednoj nastavi imaju više afiniteta za matematiku, no ti rezultati, prema pisanju Večernjaka znatno se mijenjaju kako prelaze u predmetnu nastavu, odnosno u više razrede osnovnih škola, što je razvidno iz rezultata nacionalnih ispita za učenike osmih razreda.
Osmaši u odnosu na učenike četvrtih razreda pokazuju bolje rezultate u hrvatskom jeziku u odnosu na sve ostale predmete kojima su pristupili u tijeku provedbe nacionalnih ispita. S druge strane, matematika im tada postaje manje zanimljiva odnosno znatno teža pa na njoj ostvaruju lošije rezultate. Ono što je također vidljivo iz rezultata nacionalnih ispita i sa četvrtaše i za osmaše je da, uzmu li se u obzir svi rezultati svih predmeta kojima su pristupili, uglavnom pokazuju osnovnu razinu znanja.