Ravnatelj Dubrovačkog simfonijskog orkestra Pero Šiša prijavit će se na raspisani natječaj u toj ustanovi kako bi svoj ravnateljski mandat produžio za još četiri godine.
Nada se većini glasova u Orkestru, jer “ljudi znaju što je red, rad i disciplina”. Već zna da će biti i drugih kandidata iz Orkestra, a zna i što će oni ponuditi.
– Oni nude najveću nebulozu koja se u Hrvata ikad čula, a to je smanjenje broja koncerata na pola, smanjenje radnog vremena, dopuštanje rada na crno po dubrovačkim prostorima malim ansamblima što smo mi zabranili, ukidanje turneja i sponzora i vraćanje orkestra u glib gdje je dugo vremena bio te ponovno zaživljavanje prakse da ravnatelj uz svoju plaću zarađuje mastan honorar svirajući u Orkestru, što je bio slučaj prije mene, a što smo također zabranili. Zašto to rade? Jer mišljenje o kandidatu daje prvo orkestar, a oni nude totalni nered i nerad, kao što je bio i prije – ističe Šiša te najavljuje:
Ulaznice za potpalu
– Ono što će ovih dana izići u medije jest da su prije mene rađene vrlo sumnjive financijske transakcije u samom orkestru i ja sam to otkrio kad sam došao na mjesto ravnatelja. Došla je krim-policija i državna revizija, i u svom nalazu ustanovili da je na ulaznicama nestalo otprilike 50 tisuća eura, koliko se zna i moglo utvrditi. Vodi se još uvijek postupak protiv neimenovanih počinitelja. To je stanje koje me dočekalo i tek nakon osam godina shvaćam zašto me razvlače tolike godine. Netko je zadužio i ne prodao te ne vratio ulaznice za koncerte u visini 50 tisuća eura. Možete misliti što se s njima dogodilo? Sigurno je s njima netko ložio potpalu za žar. Možeš misliti! A ja sam crna ovca što sam to pronašao – govori Šiša te nastavlja:
– I to im je malo, pa bi htjeli uništiti sponzore, turneje, veze, velebne projekte poput „Requiema“. Htio sam potpuno promjeniti poslovnu politiku orkestra, da više nema samoupravljanja – ističe Šiša, dodajući kako Orkestar ne može biti taoc određenih grupacija, koje “ne samo da su pronevjerile ulaznice, već i nekih ljudi koji su radili čuda s bolovanjima”. Mi smo unatoč tome 56 puta uspjeli izaći u svijet i pronaći preko 2,5 milijuna kuna sponzora i tako odraditi sva ta gostovanja i dobiti nove pozive. Upravo smo dobili pozive i sponzora za 50 tisuća dolara za Peking, Šangaj i još sedam drugih najvećih kineskih gradova te New York, uključujući Carnegie Hall, te cijelu istočnu obalu SAD-a. To je ozbiljan posao, a ne kostantne podvale. Nije važno hoću li ostati ravnatelj, ali je važno da ne dođe stoput gori od mene, nego puno bolji od mene – govori Šiša.
Ističe kako ga je pratio “strahovit križ” jer je morao iz temelja promjeniti poslovnu politiku. Prije svega ukinuti male ansamble (“Pa to se sviralo na svakom kantunu s dvije baklje!”) koji su prodavali ulaznice na crno te 'dizali' publiku matičnoj ustanovi. Zatekao je stanje koje je, kaže, tinjalo trideset godina (“Takav javašluk, nered i nerad da to nije normalno!”). Kaže da je imao sreću što ima pola orkestra velikih profesionalaca.
– Puno sam griješio jer u tom strahovitom neredu koji sam zatekao nisam znao gdje mi je mina postavljena. Skoro svaki tjedan bi nailazio na neko minsko polje. Krađa ulaznica, bolovanja, ignoriranje dirigenta, ‘miniranje’ turneja. Evo, sad je netko u Beč poslao anonimno pismo protiv DSO-a, da zašto nas zovu, da nismo dovoljno kvalitetni. Teško je shvatiti tko sve radi u tom orkestru – objašnjava Šiša.
Koje poteze Šiša najavljuje ukoliko bude izabran u novi ravnateljski mandat te tko ga "patološki mrzi" pročitajte u novom broju tjednika duList koji se od srijede nalazi u prodaji.