Grad

PARKING VS. TAKSI Dok stajališta zjape prazna, građani prisiljeni parkirati na cesti

– Ma zašto ja moram stajati nasred ceste kad stajališta za taksi stoje potpuno prazna – samo je jedna od primjedbi koju je DuList u posljednje vrijeme primio na račun nedostatka parkinga, odnosno mjesta na kojima bi naši sugrađani mogli prilikom odvoženja ili dovoženja svojih najmilijih na autobus, mogli privremeno ostaviti svoje limene ljubimce na dubrovačkom kolodvoru.

Parkirna, odnosno zaustavna mjesta koja su nekada postojala na mikrolokacijama gdje se trenutno nalazi 15-ak taksi stajališta i nekoliko mjesta rezerviranih za zaposlenike kolodvora malo pomalo su u nekoliko navrata iščeznula, a kako proizlazi iz odgovora koje smo na ovu temu dobili, nadležne institucije redom peru ruke od svega.

Grad Dubrovnik: Za sve je nadležna Luka
Slijedeći logiku kako je taksi djelatnost pod ingerencijom Upravnog odjela za poduzetništvo i turizam Grada Dubrovnika, naši upiti upućeni su upravo na adresu Grada.
Zanimalo nas je ‘je li u planu vraćanje parking mjesta za građane na predjelu kolodvora?’, te ako se o tome razgovaralo ‘je li razmatrano vremensko ograničenje ili naplata parkiranja na tom predjelu?’. Zanimalo nas je i ‘zašto je i točno kada donesena odluka o ukidanju tih mjesta u korist taksi stajališta?’, kao i ‘postoji li evidencija o tome koliko tih taksi stajališta taksisti u prosjeku koriste (tijekom zime ili sezone)?’, kao i ‘postoji li naknada koja se plaća za ta stajališta?’. Na koncu zanimalo nas je i ‘imaju li pravo taksisti stajališta na kolodovoru koristiti tijekom noći kada nisu na dužnosti?’.
Na naše upite nije stigao pismeni, već usmeni odgovor kako ovaj slučaj nije u njihovoj nadležnosti, te kako bi se morali obratiti Luci Dubrovnik. Ipak, kako se ispostavilo, Luka Dubrovnik ima drugačije viđenje stvari.

Božo Memed: Grad je tražio stajališta
Direktor Luke Dubrovnik Božidar Memed u telefonskom razgovoru nam je pak istaknuo kako je taksi stajališta na kolodvoru u obujmu u kojem postoje tražio upravo Grad Dubrovnik.
Ne ulazeći u konkretne brojke, Memed je rekao kako Grad Luci Dubrovnik za njih plaća i naknadu.
-Grad Dubrovnik je tražio da se na tom predjelu osiguraju taksi stajališta i za to plaća Luci Dubrovnik određeni iznos – rekao nam je Memed. Na naš upit je li postoji mogućnost povrata dijela parking mjesta, odnosno mjesta za privremeno zaustavljanje građanima, Memed odgovara:
-Parking ima na cesti koja je gradska.

Na našu opasku kako se često, naročito zimi događa situacija da građani parkiraju na traci unutar kolodvora čekajući autobuse, ponajprije iz Zagreba, dok taksi stajališta zjape prazne, direktor Luke odgovara kako je tamošnju situaciju ‘teško definirati’.
-To je malo teško za definirati. Ingerancija Lučke uprave, Luke, kolodvora itd. Mi ni nismo dobili nikakve zahtjeve, a ljudi opet tamo parkiraju u traci i policija to tolerira. Tako da to nekako ide. Na samom kolodvoru gdje god dođete, ne samo u Dubrovniku nema parkirnih mjesta za građane – rekao je Memed, a na naš ponovni upit upit o eventualnim mjestima na kojima se građani mogu zadržati primjerice do 20-ak minuta kaže:
-Ljudi opet dolaze i pričekaju na cesti. Ako stavimo parkirno mjesto opet će sve to biti puno jer će doći netko pa će parkirati cijeli dan. To je izrazito teško za kontrolirati. Neko vrijeme je Sanitat tamo držao ta parkirna mjesta ali i tu je bio problem – kaže Memed.

Miletić: Treba nam više stajališta
Komentar ove situacije tražili smo i od predsjednika Udruženja obrtnika autotaksi prijevoznika Dubrovnik, Boža Miletića. Prema njegovim riječima i postojećih 15-ak stajališta za taksiste je premalo. Barem kada je riječ o sezoni.
-Što se tiče taksi stajališta ona su nama u sezoni i malo. Dosta puta bude situacija da taksiji stoje i sa strane na cesti jer jednostavno nemaju gdje biti. Izvan sezone dalo bi se raspravljati, ali od 1. svibnja do 1. studenog i postojeća stajališta su malo – mišljenja je Miletić.
-Svugdje u svijetu na autobusni kolodvor ne može doći nitko osim autobusa i taksi vozila. Tako je i u Zagrebu primjerice, a građani se snalaze okolo gdje imaju parking. Taksi kao takav treba biti na autobusnom kolodvoru, a ljudi često stanu i na taksi stajališta kratko dok čekaju. Meni to osobno nikad nije smetalo – kaže prvi taksist Grada te dodaje kako je problem najveći u sezoni.
-Kruzeri i autobusi su tad praktički svakih pola sata. Mi dosta puta moramo stajati na kolodvoru u koloni u traci. Tad jednostavno nemamo mjesta. Micati taksije da bi se netko ispratio na autobus nema smisla. Postoji parking u luci koji se plaća i gdje građani mogu slobodno ići. Postoji cijela Obala Ivana Pavla II. Mi nemamo alternativu, da stanemo u Luku nitko nas ne bi vidio – zaključuje Miletić.

Tolerancija s granicama
Dubrovački kolodvor zaista je specifična situacija, a iako je istina kako policija često tolerira kratko zaustavljanje u traci prema zapadnom kraju kolodvora, i njihovo strpljenje ima granica. Normalno ometanje prometa ne smije se prekidati, a u slučaju gužve s automobilima oni svoj posao odrade. Jer moraju. A onda je parola ‘snađi se druže’…

Pročitajte još

Dubrovnik na 3,5 milijuna noćenja do kraja studenog

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

Uporabna dozvola hidrantskoj mreži Lokruma! A od čega se mreža sastoji?

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija