Aktualno

PANEL RASPRAVOM OTVORENI DANI HRVATSKOG TURIZMA U ŽUPI Fleksibilnost, sigurnost, digitalizacija… ključ su uspjeha u sezonama koje slijede

PANEL RASPRAVOM OTVORENI DANI HRVATSKOG TURIZMA U ŽUPI Fleksibilnost, sigurnost, digitalizacija... ključ su uspjeha u sezonama koje slijede

‘Od novog normalnog do normalnog – kakvi će u budućnosti biti globalni trendovi u segmentu putovanja? Što će se promijeniti’ – naziv je panela Hrvatske turističke zajednice kojim su u četvrtak u Župi dubrovačkoj otvoreni Dani hrvatskog turizma. Odgovor na postavljeno pitanje pokušali su dati predstavnici vodećih globalnih turističkih kompanija TUI Nordic, easyJet Holidays, Expedia i Atlantica Hotels & Resorts, a uvodni osvrt na proteklu sezonu te što nas očekuje u nadolazećim mjesecima kratko je dao direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

– Ova godina je bila izazovna kao i ona prošla, no mi gledamo u budućnost te smo već duboko zagrebali u pripremu 2022. Kako bismo čuli kakva je perspektiva budućnosti iz pozicije međunarodnog tržišta, odnosno međunarodne ponude i potražnje, kakva su njihova iskustva i što možemo očekivati u 2022. te sljedećim godinama, organizirali smo i ovaj panel – iznio je Staničić naglasivši kako mu je izuzetno zadovoljstvo konačno vidjeti kolege ‘uživo’.

PANEL RASPRAVOM OTVORENI DANI HRVATSKOG TURIZMA U ŽUPI Fleksibilnost, sigurnost, digitalizacija... ključ su uspjeha u sezonama koje slijede

Objasnio je i kako je Hrvatska unatoč pandemiji COVID-19 zadržala pozitivne trendove čime smo potvrdili poziciju najuspješnije i najsigurnije turističke destinacije Mediterana. Oko 83 milijuna noćenja odličan je temelj za sutra, a do ove brojke, među ostalim, došli smo zahvaljujući marketinškim kampanjama kojih je bilo ukupno osam. Tijekom sezone odvile su se na svim najvažnijim hrvatskim emitivnim tržištima te su nastavljene i u posezoni radi kontinuiteta prisutnosti koji je nužan upravo zbog nepredvidljivosti razvoja ove zdravstvene krize. Uspjeh smo postigli radi odlične komunikacije i koordinacije unutar nadležnih institucija, ali i na terenu, poručio je Staničić.

Kad smo kod trendova koje je postavila zdravstvena kriza, istaknuli su govornici, u prvom redu možemo govoriti o formiranju ponude, fleksibilnosti rezervacija, protokolima sigurnosti, odnosno o zdravstvenoj podršci koju posjetitelji dobivaju u destinaciji, digitalizaciji sadržaja, obrazovanom kadru, eco friendly poslovanju, koncentraciji na domaće tržište jer ljudi vole biti bliže kući. ‘Novo normalno je evolucija svega što smo do danas poznavali’, naglasio je Dimitris Nicolaides, suvlasnik Atlantica Hotels & Resorts, najvećeg grčko-ciparskog hotelskog lanca s preko 60 visoko kvalitetnih hotela.

– U ovim su okolnostima vrlo važne promotivne poruke koje jamče sigurnost, kvalitetu i dobru pripremljenost, kako samih pružatelja usluga u turizmu, tako i destinacija u cjelini. Također, uočavamo kako će značaj promocije na digitalnim kanalima komunikacija i dalje značajno rasti, odnosno kako će aktivnost klasičnog oglašavanja biti sve manje učinkovita – kazala je Evelina Hederer, direktorica poslovnog razvoja u Expedia grupi, jedne od najvećih svjetskih platformi za oglašavanje turističkih putovanja.

Evelina je objasnila kako su u prvih nekoliko mjeseci, prema njihovim istraživanjima, potencijalnim klijentima bile izuzetno privlačne reklame na kojima su npr. bile stjuardese s maskama, no iznenađujuće, potvrdila je, iako je dolazak cjepiva otvorilo svijet, visina procijepljenosti neke nacije protiv koronavirusa, još uvijek im ne predstavlja odlučujući faktor pri odabiru destinacije. No, ono što turistima je svakako bio faktor ‘broj 1’ je osiguranje povrata uloženog novca.

PANEL RASPRAVOM OTVORENI DANI HRVATSKOG TURIZMA U ŽUPI Fleksibilnost, sigurnost, digitalizacija... ključ su uspjeha u sezonama koje slijede

– Povjerenje klijenata je jako važno. Ljudima je bitno da ne izgube novce koje ulože u putovanja te tako biraju operatora s kojim će surađivati. Naravno, njihovo najčešće pitanje je što ako se nešto dogodi, što će biti s njihovim novcem i hoće li dobiti potpuni povrat bez problema. Taj trend povjerenja će se sigurno dugo zadržati – rekao je Tommy Serban, komercijalni direktor TUI Nordic. Riječ je o tvrtki pod kojom djeluje 1.600 turističkih agencija i vodećih online portala, pet zračnih prijevoznika s oko 150 zrakoplova te preko 400 hotela.

PANEL RASPRAVOM OTVORENI DANI HRVATSKOG TURIZMA U ŽUPI Fleksibilnost, sigurnost, digitalizacija... ključ su uspjeha u sezonama koje slijede

Fleksibilnost je bila nužna i u tvrtki Dimitrisa Nicolaidesa koji je uz zdravstvene protokole kao nužan smjer daljnjeg razvoja označio digitalizaciju.

– Zdravstveni protokoli kakvi danas postoje, moraju ostati i inače. No, digitalizacija je ključ. Moramo uložiti koliko god možemo u tehnologiju i to će nam se vratiti na duge staze. Također, važno je imati obrazovan kadar koji je ove sezone jednostavno kao nestao. On ne nedostaje samo u našoj destinaciji, nego i u njihovim rodnim zemljama. Ozbiljno razmišljamo o pronalasku kako školovati i pronaći načine kako uvjeriti mlade ljude da se pridruže našoj velikoj turističkoj obitelji. Ovo je jedan od najvećih izazova s kojima ćemo se u budućnost sretati. O njima ovisi naš rast i jedna je od najrestriktivnijih okolnosti – komentirao je.

PANEL RASPRAVOM OTVORENI DANI HRVATSKOG TURIZMA U ŽUPI Fleksibilnost, sigurnost, digitalizacija... ključ su uspjeha u sezonama koje slijede

Održivost također nije zanemariva, štoviše. Sve više putnika gleda kako pomoći zajednici u koju dolaze pa ne bi čudilo da kao jednu od aktivnosti tijekom njihovog odmora odaberu skupljanje otpada na plaži. O porastu prometa turistima unutar vlastitih zemalja nešto više je rekao Paul Bixby, komercijalni direktor u easyJet Holidays, čija ponuda pokriva više od 100 europskih destinacija.

– Trenutno samo 20 posto ljudi u Velikoj Britaniji je bookiralo odmor izvan države za sljedeću godinu. Dakle, svaki peti Britanac odlučio se na odlazak u inozemstvo. To je dobra brojka, no kako su većini njih otkazana putovanja u posljednje dvije godine, mi nemamo realnu sliku. Međutim, nadamo se kako će se do sljedećg ljeta to promijeniti. Mi se želimo vratiti na razinu 2019. Imamo mnogo sjedala za hrvatsko tržište. Industrija se pomalo vraća u normalu. Moramo biti agilni. Ljudi i dalje oklijevaju kad je u pitanju prelazak granice. Imali smo brojne uspone i padove pa je normalno da su oprezni kod odabiranja dalekih odredišta. Radije se odlučuju na domaća tržišta i na to se moramo koncentrirati – dodao je.

PANEL RASPRAVOM OTVORENI DANI HRVATSKOG TURIZMA U ŽUPI Fleksibilnost, sigurnost, digitalizacija... ključ su uspjeha u sezonama koje slijede

Na panelu bilo je govora i je li moguće produljiti sezonu u Lijepoj našoj na 12 mjeseci. Serban je odgovorio kako je bolje za nas koncentrirati se na jedan ili dva mjeseca i za njih napraviti detaljni hodogram aktivnosti.

– Za Hrvatsku je neophodno ako želi produljiti sezonu da se priključi svjetskim trendovima iz segmenta, primjerice bicikliranja. Naravno, za to treba postojati infrastruktura koja se razlikuje od zemlje do zemlje – zaključio je.

Pročitajte još

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

[FOTO] BAHAT I NEKULTURAN A gdje nego na sred puta?

Dulist

SUTRA U GOSPINOM POLJU Motociklisti, policija vas poziva na poligon sigurne vožnje

Dulist