Posljednjeg dana ožujka indie-rock projekt BOYGENIUS izdao je svoj prvu dugosvirajuću ploču jednostavno nazvanu ‘the record’, i potpuno ispunio i najluđa očekivanja bilo koga tko je upoznat sa dosadašnjim radom njegovih članica. Dvanaest odličnih stvari okupljenih na jednom nosaču zvuka mogle bi krajem ove godine biti najspominjaniji album pri kreiranju rekapitulacijskih popisa.
Julien Baker iza sebe ima tri iznimno uspješna i kritički cijenjena albuma, a njezin debitantski album ‘Sprained Ankle’ pobrao je pohvale velikih časopisa dok je još te 2015. studirala, napisavši sve pjesme u sobi studentskog doma u Tennesseeju i snimila ga u studiju u pauzama između drugih korisnika. Skoro sasvim slučajno na Bandcampu album pronalazi put do šire publike, što joj donosi poziv na South x Southwest festival. Nakon toga izdaje još dva albuma: ‘Turn Out the Lights’ i ‘Little Oblivions’ u svojem uobičajenom kantautorskom indie-rock/emo stilu.
Phoebe Bridgers najpoznatije je ime ovog projekta, najviše zbog čak četiri Grammy nominacije za svoj drugi album ‘Punisher’ i pjesmu ‘Kyoto’, te zbog nevjerojatno dugačkog popisa glazbenika s kojima je surađivala na albumima, od Ryana Adamsa, Fione Apple, Taylor Swift, The 1975 i desetke drugih.
Treća članica projekta Lucy Dacus također iza sebe ima uspješnu solo kantautorsku karijeru, sa tri studijska albuma (’No Burden’, ‘Historian’ i ‘Home Video’) i nizom uspješnih turneja i festivalskih nastupa.
Upoznavši se i sprijateljivši tijekom mnogih koncertnih nastupa, tri glazbenice 2018. izdaju EP ‘boygenius’ sa šest pjesama i kreću na zajedničku solo turneju sa zajedničkim nastupom na bis.
I to je trebalo biti to, jedan kratki ali slatki projekt, na čemu je i ostalo pune četiri godine, dok odjednom početkom 2023. festival Coachella nije najavio nastup Boygeniusa, a kratko zatim i časopis Rolling Stone objavio emulaciju slavne Nirvanine naslovnice, ovaj put sa tri žene u istim odijelima i pozama.
Kad je album napokon postao dostupan na streamingu, postalo je jasno da je cijeli hype itekako opravdan. Ovaj put pjesme nisu samo individualni doprinosi albumu, već dvanaest vrhunskih kolaboracija između sve tri glazbenice, pa iako u mnogima možemo prepoznati specifični vokal teško je izolirati samo jedan stil.
Istodobno sa albumom Boygenius izdaju i kratki film također jednostavno nazvan ‘the film’, u režiji slavne glumice Kristen Stewart. Film na zanimljiv način kombinira tri hit singlice, ‘$20’ sa Julien Baker u glavnoj ulozi, ‘Emily I’m Sorry’ sa Bridgers i Dacusinu ‘True Blue’. Te tri stvari možda su najistaknutije, no kvalitetom nimalo na zaostaju niti ‘Not Strong Enough’ kao neka čudna kombinacija New Ordera i Sheryl Crow, ili kratka posveta legendi ‘Leonard Cohen’. No moje omiljeni niz započinje gitarski headbanger ‘Satanist’ i rockerska ‘Anti-Curse’ koje Boygenius definitivno identificiraju kao budućnost indie-rocka.
Mediji često imaju praksu ovakve kolaboracije predstaviti kao super-grupu, jer je opće mišljenje da će takve etikete uspješnije prodati sadržaj širokim masama. No taj pojam meni više zvuči kao jeftini lijeni način da se na brzinu zgrne neka lova od naivnih fanova. Boygenius stoga definitivno nije super-grupa, već iskreni kreativni projekt tri mlade talentirane glazbenice o kojima će se iznimno često pričati u nadolazećim godinama i desetljećima.
FOTO: Interscope Records