Aktualno

NOVA OPERATIVNA OBALA Kad kreće izgradnja rive na Batahovini?

Iako je Studija utjecaja na okoliš za izgradnju 425,53 metra nove operativne obale na području Batahovine II izrađena još 2015. godine, projekt se tek danas nalazi u svojoj završnoj fazi. Preostalo je zapravo osigurati financijska sredstva te raspisati natječaj za izvođača radova kako bi se i ova treća i konačna faza uređenja dubrovačke luke i realizirala. Gdje se stalo s projektom nove operativne obale Batahovina II, pitanje je koje se nametnulo nakon što je odjeknula vijest kako će već u ovoj godini Most dr. Franja Tuđmana zasvijetliti u novom ruhu. No, prostor od mosta prema ljetnikovcima Stay i Bunić Kaboga prilično je neuređen i neugledan, s osam objekata koji su dijelom i napušteni. Stoga smo potražili odgovor na pitanje u kojoj je projekt danas fazi budući da je još 2019. godine izdana lokacijska dozvola.

Izdana i građevinska dozvola
—Čitavo ovo vrijeme od ishođenja lokacije dozvole unatoč korona krizi, nismo stajali skrštenih ruku. Intenzivno smo se bavili tim projektom, odradili smo posao ishođenja građevinske dozvole, koja je u međuvremenu postala pravomoćna – ističe za DuList ravnatelj Lučke uprave Dubrovnik Blaž Pezo. Odrađen je i natječaj te izabran izrađivač izvedbenog projekta kako bi sve bilo spremno za trenutak zatvaranja financijske konstrukcije kroz program CEF-a, koji je otvoren krajem rujna, ali i kroz operativne programe Vlade RH.
— Spremni smo aplicirati na oba natječaja te se nadamo da ćemo kroz jedan od njih zatvoriti financiranje ovog projekta čija je procijenjena vrijednost 200 milijuna kuna – ističe dalje Pezo te naglašava kako se nadaju kroz ove natječaje osigurati 85 posto potrebnih sredstava dok bi ostatak osigurala Lučka uprava kao nositelj investicije. Inače, projekt obuhvaća 425,53 metara nove operativne obale s dvije trajektne rampe.

Rušenje osam postojećih objekata
Kako se navodi u sažetku Studije utjecaja na okoliš iz 2015. godine, lokacija zahvata obuhvaća obalno područje od završetka veza 17 (Punta Batahovina) do Kaboge dužine oko 426 m i površine oko 11.290 m2 te morsko područje uz tu obalu površine 9.460 m2 na kojem se planira izvedba pilota. Dionica buduće operativne obale danas je pretežno neuređena obalna linija koja se samo djelomično koristi za privez plovila. Projektnim rješenjem izgradnje nove obale luke Dubrovnik, navodi se dalje u Studiji, predviđeno je uklanjanje osam postojećih objekata. Dio objekata je u funkciji, a dio je napušten. Uklanjanje postojećih objekata potvrdio nam je i Blaž Pezo, koji navodi kako će nova operativna obala služiti za privez trajekata dužobalnih i lokalnih trajekata, ali i za kriljane, mini cruisere te plovila službi kao što su pomorska policija, carina i Kapetanija te Plovput. Oni danas, podsjeća Pezo, koriste dio obale uz park Luja Šoletića.

Terminal
Kad je riječ o kopnenom dijelu područja zahvata, svi postojeći objekti će dakle biti uklonjeni, a u planu je i izgradnja terminala za potrebe trajektnog međunarodnog i linijskog domaćeg putničkog prometa. Kad je riječ o rokovima mogućeg početka gradnje, Pezo je oprezan. Navodi kako će se u natječaj za izvođača radova moći krenuti u trenutku zatvaranja financijske konstrukcije. No, naglašava kako će se radovi odvijati kroz dvije godine. Ovaj će projekt, naglasio je Pezo, povećati sigurnost plovidbe u luci Dubrovnik, a osigurat će se i bolja organizacija putničkog prometa.

Objavljeno u tiskanom izdanju 12. listopada 2022.

Pročitajte još

EKONOMSKI STRUČNJAK TONĆI SVILOKOS Očekuje nas skuplji Božić, ali ‘zamrzavanje’ cijena nije konačno rješenje

Maria Prkut

[FOTO/VIDEO] Zavijorila se nova zastava kod Križa na Srđu

Zvonimir Pandža

NEVIO, MADE S BEBICOM I NAŠ DUBO Serpentinama Srđa za Doris Bender

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija