Kazališni festival Midsummer Scene na veliku radost ljubitelja kulture vraća se ovog ljeta u nikad uzbudljivijem, novom ruhu! Festival se vraća u Dubrovnik vođen riječima Unmask her beauty to the Moon (Kad mjesečini čar svoju otkriva…), koje Ofeliji izgovara Laert u tragediji o Hamletu. Tako će ove godine naši glumci napokon skinuti maske i zaigrati pod mjesečinom.
Nakon pauze uzrokovane pandemijom koronavirusa dugoiščekivano sedmo izdanje održat će se od 29. kolovoza do 5. rujna. Srce Dubrovnika postaje kazališni centar Europe, a bogat program će bez sumnje obilježiti ljetnu sezonu i na sam jug Hrvatske privući brojne posjetitelje iz cijelog svijeta. Povijesna palača Knežev dvor novi je dom Festivala koji će ove godine ponuditi jednu hrvatsku i jednu svjetsku praizvedbu.
Monodrama s elementima farse A Poor Player (Bijedan glumac), koju su njezini koautori Filip Krenus i Sean Aita podnaslovili kao melankomediju, osmišljena je i napisana upravo za Dubrovnik, odnosno kao imaginarna poveznica Grada i Londona. Komedija, koju izvodi hrvatski glumac s londonskom adresom, ujedno i producent festivala Filip Krenus, poigrava se idejom kako bi izgledao susret dubrovačke publike i engleskog glumca koji je greškom završio na Mediteranu, a ne na Baltiku.
Engleski glumci su u šesnaestom i sedamnaestom stoljeću navelike putovali sjevernom i srednjom Europom, od Danske, Baltika i Poljske, preko Njemačke i sve do Austrije. Jezične barijere premošćivali su klaunerijom i plesom, sve dok se strana publika nije do te mjere navikla na engleske glumce da su oni postali stvar prestiža među njemačkim plemstvom.
– Autori su stvarnog glumca Johna Chappella, gotovo potpuno nepoznatog u svoje vrijeme, prebacili u Dubrovnik kamo stigne greškom nakon što se kazališta u Londonu naprasno zatvore zbog kuge. U Dubrovniku on, tijekom i nakon nama sada itekako poznate karantene, propituje glumački život i svrhu svog zanata. Predstava je naslov dobila po stihu iz Macbetha: Život je samo lutajuća sjena; bijedan glumac što se šepiri i uzrujava na pozornici svoj sat, a zatim se o njemu više ne čuje – otkrio je glumac i koautor predstave Filip Krenus.
Scenografiju i kostime potpisuje jedan od naših najboljih ilustratora i transmedijalnih umjetnika Zdenko Bašić s kojim Filip Krenus trenutačno radi na novom prijevodu i opremi Priča iz davnina Ivane Brlić-Mažuranić. Upravo će taj projekt, kao i najava engleskog prijevoda Bašićevih Mjesečevih sjena, biti povod otvorenju izložbe Tragom Priča iz davnina kojom će se Zdenko Bašić predstaviti dubrovačkoj publici.
Festivalski program također donosi španjolsku verziju drame hrvatskog autora Ivora Martinića Bila bi šteta da biljke krepaju. To je drama o prekidu ljubavne veze. U španjolskoj verziji govori se o životu u Barceloni koristeći iskustvo glumaca koji žive u tom gradu. Predstava je s uspjehom postavljena u kazalištu La Badabadoc u sezoni 2020-2021, te nastavlja svoj put na turneji po Španjolskoj. U predstavi glume španjolska glumica Júlija Ferré i poznati argentinski glumac Victorio D’Alessandro. Autor predstave Ivor Martinić dio je svake inscenacije i aktivno komunicira s glumcima te publikom kako bi ispitao najbolju verziju vlastitog teksta.
Posjetitelji ovogodišnjeg Midsummer Scene festivala moći će uživati i u divnom koncertu. Ovogodišnji program Midsummer Scene festival zasigurno ubraja u sam vrh kulturno – umjetničkog događanja.
Midsummer Scene je projekt TZ grada Dubrovnika i Grada Dubrovnika, a u produkciji Brilliant Events, Dubrovnik i Honey-tongued Theatre Productions, London.