Gradonačelnikov savjetnik za more Rikard Rossetti osvrnuo je putem Facebook profila Grada Dubrovnika na marinu Lapad, te Studiju utjecaja na okolišu koju je izradila Atlantska plovidba.
Spominje tako Rossetti kako za realizaciju bilo kojeg razvojnog projekta u Gruškom akvatoriju treba završiti studiju utjecaja na okoliš.
– Cijena studije koja se izrađuje na Sveučilištu u Zagrebu je bez PDV-a oko 1.140.000 kuna, a u nju je po prethodnim dogovorima najviše trebala uložiti Atlantska plovidba, uz Grad Dubrovnik i Županijsku lučku upravu te pretpostavku kako će koncesionar za gradnju Marine Lapad kojeg odabere Vlada u sklopu uvjeta preuzimanja posla pokriti troškove izrade studije. Koncesiju je dobila Martina Trade u vlasništvu Franja Pašalića koji je prihvatio obvezu plaćanja svih troškova Atlantskoj plovidbi kao i daljnje plaćanje za završetak izrade studije.
Međutim, Atlantska plovidba sada protivno prethodnim dogovorima ne želi predati studiju iako joj ona više ne koristi već je želi prodati po komercijalnoj cijeni i na njoj zaraditi – piše, između ostalog, Rossetti, upitavši se „kada je Atlantska plovidba, od najveće dubrovačke kompanije koja je u svakom momentu stala iza ključnih razvojnih projekata, postala sujetno društvo spremno i svojoj budućoj poslovnoj zgradi koja nastaje u Gruškom polju i nagrađivanom Hotelu Lapad rušiti cijenu i atraktivnost, osiguravajući pogled na neurednu Batalu i neuglednu Lapadsku obalu, ucjenjujući gospodarstvo cijelog Grada?“
Stigla je i reakcija iz Atlantske plovidbe, potpisana od strane predsjednika Uprave Pera Kulaša, a koju donosimo u cijelosti:
– Ponukani stavovima savjetnika Gradonačelnika objavljenim na službenom Facebook profilu Grada Dubrovnika i prenesenim putem raznih medija prisiljeni smo reagirati u cilju zaštite digniteta Atlantske Plovidbe.
Začuđeni smo razmišljanjima savjetnika gradonačelnika g. Rossettia i njegovim gorljivim zauzimanjem za interese tvrtke Laguna Trade d.o.o. i njezinog vlasnika gosp. Pašalića. Tim više jer se na natječaj za koncesiju javila i Luka Dubrovnik d.d., tvrtka u većinskom vlasništvu Grada Dubrovnika, za koju bi dobivanje predmetne koncesije bilo iznimno značajno pa možda i presudno za njenu opstojnost i buduće uspješno poslovanje.
Ne postoji nikakva ugovorna obveza Atlantske Plovidbe d.d. niti prema Gradu Dubrovniku niti prema Županijskoj lučkoj upravi u pogledu predmetne Studije utjecaja na okoliš. Atlantska Plovidba je sklopila ugovor s Građevinskim fakultetom u Zagrebu (te s još nekim drugim subjektima) o početku mjerenja i izradi studije, uredno platila njezin izvršeni dio te je njezin vlasnik u potpunosti. O tome su vođeni i razgovori s Gradom Dubrovnikom tijekom listopada i početkom studenog 2011. g. te je Atlantska Plovidba u znak dobre volje sa svoje strane uputila prijedlog tripartitnog ugovora između Atlantske Plovidbe, Grada Dubrovnika i Županijske lučke uprave.
Isti ne samo da nije potpisan od nijedne strane, već je ostao potpuno ignoriran i bez odgovora i od strane Grada i od strane Županijske lučke uprave . Prema tome, nema ničeg "prethodno dogovorenog" kako to gosp. Rossetti navodi. Pozivanje na raspolaganje tuđim vlasništvom bez ikakvog pravnog osnova u ozbiljnom poslovnom svijetu je nezamislivo, ali nažalost je kod nas izgleda sasvim uobičajeno. Ipak nas iznenađuje činjenica da g. Rossetti, kao "bivši političar", "bivši veleposlanik", "bivši direktor marine", "bivši kapetan duge plovidbe" i sadašnji "savjetnik u Gradu Dubrovniku" ne zna poslovne običaje u svijetu u kojem je boravio i poslovao.
Čudi i zabrinutost gospodina Rossettia da bi budući koncesionar mogao platiti višu cijenu od onoga što je Atlantska Plovidba do sada potrošila na Studiju utjecaja na okoliš. Osnovni postulat svakog trgovačkog društva je njegovo osnivanje s ciljem stjecanja dobiti pa nam nije jasno zašto gospodin Rossetti smatra da bi Atlantska Plovidba trebala biti izuzetak, a na račun nekog njemu valjda bliskog društva.
U svakom slučaju, odlukom Vlade RH, koncesija za buduću Marinu Gruž dodijeljena je tvrtki Laguna Trade d.o.o. i u tijeku je rok za podnošenje tužbe Upravnom sudu protiv takve odluke. Atlantska Plovidba će tužbu protiv te odluke podnijeti jer smo mišljenja da je nadležno povjerenstvo višestrukim propustima pogriješilo prilikom donošenja prijedloga te odluke i na taj način dovelo Vladu RH u zabludu. Vjerujemo u pozitivan ishod tužbe, te bi u tom slučaju bilo u interesu Atlantske Plovidbe da je u posjedu Studije o utjecaju na okoliš. Stoga je neprijeporno da nam trenutno, kao gospodarskom subjektu, nije primarno niti u interesu prodati predmetnu Studiju pa čak niti po iznosima višestruko većim od njezine stvarne cijene.
Na kraju, ipak ostaje pitanje – je li ovakvo strastveno zauzimanje za tvrtku Laguna Trade d.o.o., koje se očituje u svim navedenim i učinjenim radnjama, ali i osudama i uvredama na račun Atlantske Plovidbe, politika Grada Dubrovnika ili se za istu gospodin g. Rossetti zalaže "na svoju ruku" kao savjetnik Gradonačelnika? Unatoč činjenici da je svoja "razmišljanja" g. Rossetti iznio na službenom Facebook profilu Grada Dubrovnika, a ne na svom osobnom, vjerujemo u promptnu reakciju Gradonačelnika i njegovu jasnu ogradu od privatnih stavova, neargumentiranih optužbi i promicanja osobnih interesa svoga savjetnika, jer ipak su Grad i Atlantska Plovidba oduvijek spojeni neraskidivim vezama – zaključio je u reagiranju Pero Kulaš.