Aktualno

“Ne čekajte da vas konkurencija preduhitri”

acmt simpozij 01

U Dubrovniku je, u organizaciji Američke visoke škole za menadžment i tehnologiju održan simpozij na temu "Turizam i ugostiteljstvo; Novi trendovi u inovacijama, upravljanju ljudskim potencijalima i obrazovanju".

Na Simpoziju, na kojem su se okupili ugledni domaći i strani stručnjaci, predstavljene su najnovije znanstvene i stručne spoznaje iz područja turizma, hotelijerstva i obrazovanja, s fokusom na uvođenje inovacija i upravljanje ljudskim potencijalima.

U prvom dijelu simpozija stručnjak s više od dvadeset godina međunarodnog iskustva na zahtjevnim menadžerskim funkcijama u turizmu Miroslav Dinčić definirao je poslovne prilike koje će se u budućnosti pojaviti kao rezultat promjena uzrokovanih aktualnim trendovima.

– Turizam je najveća i najbrže rastuća industrija u svijetu, a Hrvatska ima velike potencijale. Međutim, moramo imati na umu da se ponašanje potrošača značajno promijenilo u proteklih 20 godina. Potrebno je ići ukorak s vremenom i pratiti svjetske trendove – istaknuo je g. Dinčić.

– Suvremeni potrošači informiraniji su, sofisticiraniji i traže veću vrijednost za novac. U Hrvatskoj toga trebamo biti svjesni – naglasio je, dodajući:
– Svjedoci smo ubrzanog razvoja tehnologije, danas se poslovanje velikim dijelom odvija online i sve je veća važnost društvenih mreža. Komunikacijski stručnjaci preporučuju da tvrtka treba biti aktivna na najmanje 15 društvenih mreža kao što su: Facebook, Twitter, You Tube, Linkedin, blogovi, Google+ i Foursquare. Mlada generacija, poznata kao "Gen Z", ide na Facebook prije doručka. Moramo se pripremiti za njih. Korištenje najmodernijih informacijskih i komunikacijskih tehnologija više nije opcija nego imperativ.

Nadalje, okupljenima je savjetovao:
– Ne brišite negativne komentare na društvenim mrežama, na njih pravovremeno odgovorite kao odgovorna tvrtka kojoj je kupac na prvom mjestu. Bit ćete vjerodostojniji, ako ih obrišete protivnik vam je mašta potrošača. Mobilno oglašavanje zauzima sve značajniju ulogu u promociji turizma. Sve je veći broj osoba koje hotele i restorane traže na mobilnim uređajima, pa čak i onog trenutka kada slete na aerodrom. Svoje web stranice morate prilagoditi za mobilne korisnike. Učinite to sada, nemojte čekati da vas konkurencija preduhitri – rekao je Dinčić.

– Turistička odredišta moraju se profilirati za određeni segment potrošača. Turisti se sve češće odlučuju za ekološki održivi turizam, a za takav odmor često su spremni izdvojiti i poveće svote novca. Prednost daju društveno odgovornim tvrtkama koje brinu o zaštiti okoliša. Naime, više od 65% turista prije će odabrati hotel koji provodi "zelenu politiku", naravno u slučaju kada je cijena ista – rekao je na kraju svog izlaganja Dinčić.
  
O trendovima i izazovima u području ljudskih potencijala govorio je stručnjak dr. Hrvoje Kenfelj. Iz njegova izlaganja možemo zaključiti sljedeće: upravljanje ljudskim potencijalima zahtijeva strateški pristup, a tvrtke trebaju jasno definirati aktivnosti koje HR funkcija mora izvršavati. Razvoj, motiviranje i nagrađivanje zaposlenika te upravljanje promjenama moraju postati važni segmenti poslovanja.

U području upravljanja ljudskim potencijalima turizam 20 godina zaostaje za drugim industrijama. Previše smo usredotočeni na troškove, a premalo na zapošljavanje, razvijanje i zadržavanje kvalitetnog kadra. To nije slučaj samo u Hrvatskoj, to je svjetski fenomen. Istraživanja su pokazala da je osmjeh zaposlenika ono što prodaje.

Ako su zaposlenici zadovoljni i visoko motivirani, zadovoljstvo kupca veće je za 38 posto, produktivnost zaposlenika za 22 posto, a profit tvrtke za 27 posto.

– U suvremenim uvjetima poslovanja važnost društvene odgovornosti je neupitna i zauzima sve značajnije mjesto u strateškom upravljanju modernim tvrtkama. Mnogi primjeri iz poslovne prakse potvrđuju da aktivan i učinkovit angažman u području društvene odgovornosti može donijeti velike koristi tvrtkama i zajednicama u kojima one djeluju – u svom izlaganju rekao je Sergio Foti, stručnjak s više od dvadeset godina međunarodnog iskustva u hotelijerskoj industriji.

Nalazimo se u vremenima velikih socijalnih i ekonomskih promjena. Svjesni smo kako moramo mijenjati način na koji poslujemo kako bismo osigurali razvoj Hrvatske kao konkurente turističke zemlje.

Pročitajte još

[FOTOGALERIJA] ‘SMOTRA KOLENDARA’ Dječica izvela kolende, napjeve i božićne pjesme

Dulist

[FOTO] SVATKO MOŽE BITI DJED BOŽIĆNJAK Coca-Cola kamion stigao na Pile

Dulist

ZASAD NIŠTA OD MESNICE U POVIJESNOJ JEZGRI Natječaj je završen, nitko se nije javio

Dulist