AktualnoUrednički izbor

KRENULA SU VJENČANJA Neka mjera i provjera, važno je raditi!

KRENULA SU VJENČANJA Neka mjera i provjera, važno je raditi!

Krajem svibnja na snagu su stupile blaže mjere. Njima se dozvoljava okupljanje više o sto ljudi, ukida se zabrana privatnih okupljanja, a javna okupljanja traju do 23 sata. Parovi koji su odlučili ove godine reći sudbonosno ‘da’, na neki način mogu i odahnuti. Na svadbi može biti 120 uzvanika te će moći trajati iza 23 sata. Za razliku od prošle godine, kada se na početku vjenčanja samo mjerila temperatura, ove se uvode nešto strožije provjere. Organizator vjenčanja treba voditi brigu o tome jesu li svi uzvanici ili cijepljeni,
ili testirani ili su preboljeli COVID-19. No, nije riječ samo o uzvanicima, već i o osoblju te pjevačima.

— Organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti ispunjavaju li sve osobe koje će biti na svadbenoj svečanosti propisane uvjete i osigurati da sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti budu prethodno odgovarajuće informirane o obradi njihovih osobnih podataka u svrhu provjere ispunjavanja uvjeta, što osobe potvrđuju svojim potpisom. Ispunjavanje pro¬pisanih uvjeta dokazuje se potvrdom izdanom od nadležnog liječnika ili nadležne zdravstvene ustanove – stoji među ostalim u odluci Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.

‘Samo da radimo’

Martina Pavleković, vlasnica agencije za organizaciju vjenčanja ‘Yes I Du’ i zamjenica predsjednice strukovne grupe organizatorica vjenčanja ŽK Dubrovnik ističe kako je vođenje ovakve dodatne evidencije komplicirana stvar. No, opet će, kako kaže, pristati na sve samo da – rade.

— Dodatan je to i zahtjevan posao. Ali kažem, može i to, samo da radimo. Mi trebamo imati cijeli popis ljudi sa svim njihovim informacijama – OIB, broj putovnica, potvrde o preboljenju, cijepljenju… – naglasila je Pavleković. Nije osjetila više upita za vjenčanja otkako su popustile mjere.

— Nama to ništa ne znači. U našoj branši radimo sa strancima. Može uletiti pokoje vjenčanje domaćeg para jer naši ljudi uglavnom samostalno organiziraju. Vjerujem da kolegicama koje nisu uspjele sve prebaciti za ovu godinu nije bajna situacija. Ja sam optimistična jer je dosta toga prebačeno i uspjeli smo zadržati dosta klijenata, iako nije ni to broj koji nama treba. No, mi smo sretni jer nešto možemo odraditi. Ne možemo bookirati nešto novo ili da se možemo popuniti na brzinu, kako to primjerice rade restorani – naglašava Pavleković te je dodala da prošle godine nije organizirala niti jedno vjenčanje. Ponavlja da im je većina vjenčanja iz 2020. godine su se prebacila na 2021., dok su neka vjenčanja otkazana.

— Ostalo nam je trećina onoga što inače radimo. Kažem, skoro je nemoguće bookirati nešto novo, možda pokoje malo vjenčanje jer su zapravo dosta kasno donesene mjere, odnosno odluke o njihovom popuštanju. Jer, mi ne radimo od danas do sutra. Nama treba jako puno vremena za organizaciju vjenčanja te općenito za ostvarivanje suradnje sa stranim klijentima, pogotovo za neke konkretnije brojke, ako ne govorimo od dvoje ili desetero ljudi. Zahvalni smo što će se ta prebačena vjenčanja barem ostvariti, zato što su to većinom svadbe od 120 ljudi. Međutim, ne možemo dosegnuti neke svoje ciljeve i standarde koje inače ostvarujemo, kao ni nove bookinge. No, ovo je korak naprijed i pomak naspram prošle godine – kaže nam Pavleković koja najviše organizira vjenčanja za strance. Tek im 10 posto posla ‘otpada’ na domaća vjenčanja. Za parove koji su se odlučili vjenčati u ovoj godini, popuštanje mjera bila je finalna potvrda, rekla je.

— Bilo je samo pitanje broja ljudi. To nam ide u prilog. Ali, da su nam mjere došle prije nekoliko mjeseci, mi bismo bili u boljoj situaciji nego sada. To što nama netko kaže u šestom mjesecu: ‘Možete sada raditi’, ništa nam ne znači jer ne radimo ad hoc. Ne ide to tako – istaknula je Pavleković. Ističe kako su sada na pozitivnoj nuli.

— Samo da isplivamo. Lani smo pokušavali presipati iz šupljeg u prazno, sada ćemo biti barem na pozitivnoj nuli. Sve je prije išlo svojim tijekom, a sada prihvaćamo novu stvarnost i realnost te radimo najbolje što možemo. Može nas izvući samo prilagodljivost kako bismo opstali – rekla je. Za iduću godine nemaju pretjerano optimistične najave. Imaju nekoliko dogovorenih vjenčanja, ali svi su, naglašava, još uvijek suzdržani.

— Mislim da će se stvari bolje realizirati, ako ova godina bude uspješnija, a po svemu sudeći će biti. Gora od prošle ne može biti – reći će Pavleković.

Više upita za vjenčanja

Sunset Beach Dubrovnik posljednjih je godina postao popularno mjesto za održavanje svadbenih svečanosti. Operativni direktor Mili Vučković kaže kako je kod njih situacija dobra budući da je došlo do popuštanja mjera.

— Zadovoljni smo s najavama za ljeto s tim da imamo jako puno upita za nove svadbe nakon što su donesene nove mjere. Svadbe su zastupljene ravnomjerno kroz cijelu godinu, a o njihovom održavanju utječu mjere za koje se nadamo da će biti blaže ili barem na razini sadašnjih – rekao je Vučković. Jako puno mladenaca, naglašava, čekalo je zadnji trenutak kako bi donijeli odluku o održavanju svadbe u 2020. godini, ali su imali dosta nepredvidivu situaciju u jesen i zimu. Tako su skoro sve svadbe, koje se nisu održale, prebačene u 2021. godinu.

— Omjer starih i novih rezervacija je 60:40 u korist starih rezervacija što će se sigurno uskoro promijeniti budući da su nove mjere donesene prije par dana. Prošla godina u svim segmentima poslovanja je bila izazovna pa tako i u organizaciji svadbi, ali raspolažemo s velikim terasama koje su nam omogućavale održavanje svadbi na otvorenom i pri tome smo ispunjavali sve epidemiološke mjere – rekao je. Inače, kaže i kako trenutno imaju dogovorena samo domaća vjenčanja.

— Strana vjenčanja nisu krenula jer je za organizaciju potrebno više vremena i planiranja. Nadamo se da će krenuti uskoro jer upita ima, no nemamo još potvrde – istaknuo je. Pritom dodaje da će se svi morati prilagođavati novonastaloj situaciji.

— Svi se moramo prilagođavati novonastaloj situaciji jer nam je zdravlje i sigurnost svih sudionika na svadbi prioritet. Mladenci snose odgovornost za uzvanike dok pružatelj usluga snosi odgovornost za osoblje koji rade na događaju. Mladenci donose listu, i svaki uzvanik se mora potpisati čime potvrđuje da zadovoljava tri uvjeta – cijepljenje, negativan test ili preboljenje korone – kazao je.

Najviše svadbi na jesen

Jedno od poznatijih tradicionalnih mjesta za održavanje jest restoran hotela Adriatic. Inače, tijekom godine ostvare i do 25 svadbenih svečanosti koje se rezerviraju i do godinu dana unaprijed.

— Tako je trebalo biti i u 2020. godini, međutim proglašenjem epidemije i zabranom održavanja svadbenih svečanosti već rezervirane svadbene večere, mladenci su odgodili za dva do tri mjeseca. Zbog nastavka neizvjesnosti oko epidemioloških mjera, vezanih uz održavanje svadbi, 70 posto mladenaca kasnije ih je u potpunosti otkazalo. Imali smo slučaj mladenaca koji su četiri puta odgodili vjenčanje, a na kraju su se odlučili vjenčati kod matičara bez održavanja svečane večere – kaže nam Marko Blažek, direktor hrane i pića u Hotelima Maestral. U 2020. godini održali su tek dvije svadbene svečanosti, i to u veljači te početkom ožujka što za njih predstavlja pad od 94 posto u odnosu na 2019. godinu.

— U ovoj godini očekujemo prihod od skromnih 25 posto, u odnosu na 2019. godinu, budući da je prva polovica godina već izgubljena, a novih rezervacija nema. Ukoliko ih bude, te ukoliko ostanu sadašnja ograničenja broja uzvanika, prihod samo na temelju toga, bit će nam višestruko umanjen s obzirom na to da ugošćujemo u prosjeku 250 uzvanika, mjere trenutno dozvoljavaju 120 – reći će Blažek. Za sada imaju nekoliko svadbenih svečanosti koje su primarno bile rezervirane za 2020. godinu, a samo popuštanje mjera, dodaje, za sada nije utjecalo na povećanje rezervacija u ovoj godini. Najviše svadbi očekuju na jesen. Nove uvedene mjere stožera vezane za organizaciju svadbenih svečanosti, kao što su obvezne potvrde o cijepljenima, ili negativni testovi svih osoba prisutnih na večeri, popisi uzvanika i komunikacija s civilnom zaštitom, otežali su im dodatno posao.

— Međutim, u potpunosti ćemo poštivati sve mjere i provesti ih u suradnji s mladencima. U ovoj situaciji, velika je prednost veličina naše svadbene sale i procijepljenost djelatnika u sektoru hrane i pića koja je gotovo 100 posto – naglasio je Blažek.

DUBROVAČKA MLADENKA

‘Nije nam bilo izazovno’

— Nove mjere nam odgovaraju jer planiramo raditi vjenčanje do 100 ljudi i to na otvorenome. Budući da je vjenčanje tijekom kolovoza, od početka smo vjerovali da će u tom razdoblju mjere biti blaže. Nije nam bilo toliko izazovno organizirati svadbu, ako izuzmemo prvenstveno usklađivanje željenog datuma s lokacijom i meni najvažnijim prioritetima, a to su glazba i videograf koje sam baš željela za taj dan. Možda je malo bilo teško prva dva tjedna dok se nisu neke stvari iskristalizirale, a, sve s obzirom na to da je Dubrovnik popularna destinacija i za strana vjenčanja pa je dosta termina popunjeno i trebalo je iskombinirati datum sa svime, ali nije mi to bilo toliko teško. Možda sam samo imala sreće i baš taj jedan dan sve se poklopilo. Što se cijena tiče, nismo primijetili neko znatno opadanje s obzirom na situaciju s koronom, ali bilo je par segmenata gdje smo dobili malo povoljnije uvjete – rekla je mladenka koja je htjela ostati anonimna.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 2. lipnja 2021.

Pročitajte još

Dragovoljci HRM Dubrovnik na prijemu kod komodora Dojkića

Dulist

DODIJELJENO DESET ‘A’ DRŽAVNIH STIPENDIJA Saznajte tko su najbolji studenti Sveučilišta u Dubrovniku

Marko Džamarija

SANITAT POZIVA Javite se ako želite banak na gruškoj placi

Dulist