Zanimljivosti

KONZUMACIJA MESA KOD HRVATA Puno ih voli pršut, kulen, teletinu i janjetinu, ali ne mogu ih priuštiti

14042018 stradun prsut 11

Hrvati manje konzumiraju skuplje vrste mesa kao što su teletina i janjetina te mesne prerađevine kao što su pršut i kulen, iako ih dosta više preferiraju nego što ih kupuju. To pokazuje kako su građani cjenovno osjetljivi, prenosi Ja Trgovac.

Ovogodišnje istraživanje, koje su proveli magazin Ja Trgovac i agencija Hendal u ožujku 2024. godine, uspoređeno je s istovjetnim istraživanjem provedenim u 2022. godini. Pokazalo se kako je piletina najpopularnija vrsta mesa koju najčešće konzumira 53 posto građana, što je 2 posto manje na odnosu na 2022. godinu. Slijedi je svinjetina s 36 posto udjela i 4 posto više ispitanika je konzumira nego prije dvije godine. Ostale vrste mesa su značajno manje popularne. Naime, teletinu najčešće konzumira 7 posto građana, puretinu 3 posto, a janjetinu svega 1 posto kozumenata mesa u Hrvatskoj.

Kad se ispitanike upitalo koju vrstu mesa najviše vole, pokazalo se da piletinu preferira 38 posto građana, a svinjetinu 26 posto. Teletinu preferira 18 posto, a janjetinu 12 posto Hrvata. Dakle, trećina građana kombinirano preferira te vrste mesa, odnosno 30 posto njih, a svega 8 posto njih ih konzumira. Ove vrste mesa se skuplje i značajan broj građana ih ne može priuštiti.

Kod kategorije mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda, hrvatski građani najčešće konzumiraju slaninu, njih 39 posto što je 6 posto više. Kobasice najčešće jede 19 posto građana što je 1 posto manje nego prije dvije godine. Slijedi šunka sa 17 posto udjela u oba istraživanja, dok su u 2024. godinu manju popularnost imali pršut s 8 posto, parizer sa 6 posto, kulen s 4 posto i vratina s 2 posto.

Kada je riječ o tome koju vrstu mesnih prerađevina i suhomesnatih proizvoda najviše vole onda je i ovdje na vrhu slanina s 29 posto udjela u oba istraživanja, ali odmah iza je s 28 posto udjela pršut. Kulen je rastao za 3 posto i sada ima 15 posto udjela, a šunka je na 13 posto u obje promatrane godine. Slijede kobasice s 8 posto, dok su vratina i parizer ostvarili po 2 posto preferencija. Dakle, pršut i kulen najčešće kupuje 12 posto građana, a preferira ih višestruko veći udio, njih 43 posto.

Što se tiče učestalosti jedenja mesa, istraživanje je pokazalo da meso svakodnevno jede 25 posto Hrvata što je 5 posto više od prije dvije godine. Ipak, najviše je onih koji jedu meso nekoliko puta tjedno, njih 64 posto, a prije dvije godine ih je bilo 5 posto više. Razmjerno manji udjeli se odnose na one koji jedu meso nekoliko puta mjesečno, njih 6 posto, a 2 posto ispitanika se iskazalo da rijetko jede meso. 3 posto ispitanih građana uopće ne jede meso.

Pročitajte još

NA DANAŠNJI DAN 1905. Na Dubcu rođen začetnik moderne ekološke misli Tomislav Macan

Dulist

IPAK MOGUĆE GREŠKE U MJERENJU? I stručnjaci iznenađeni naglim padom temperature mora

Dulist

KUĆA BUKOVAC Još jedna Art&Wine radionica

Dulist