Jadrolinijin kultni brod Postira u srpnju se nakon puna četiri mjeseca napokon vratio na svoju redovnu liniju kojom povezuje Grad i Elafite. Kako su nam potvrdili iz Jadrolinije, Postira je prošla ‘redoviti godišnji remont koji uključuje sve potrebne zahvate na održavanju broda i usklađivanje sa zahtjevima Hrvatskog registra brodova radi izdavanja valjanih svjedodžbi i certifikata’.
‘Kad će se više Postira vratit’ u Grad; Još samo par sitnica i evo nam je nazad; Evo je kod Primoštena. Nakon četiri mjeseca napokon se vraća na svoju liniju. Dama se sređuje bit će kao nova. Ne baš nova ali, još će ona ploviti bez brige – samo su neki od nestrpljivih komentara Lopuđana, Šipanjaca, Kalamoteza i svih onih kojima je ova ‘vremešna dama’ jedina svakodnevna spona s Gradom
Do povratka Postire, otočane je od sredine ožujka prevozila Premuda koja im je itekako dobro služila, ali nema njima do njihove ‘stare dame’ na koju su navikli i koju ne bi dali ni za što. ‘Kad će se više Postira vratit’ u Grad; Još samo par sitnica i evo nam je nazad; Evo je kod Primoštena. Nakon četiri mjeseca napokon se vraća na svoju liniju. Dama se sređuje bit će kao nova. Ne baš nova ali, još će ona ploviti bez brige – samo su neki od nestrpljivih komentara Lopuđana, Šipanjaca, Kalamoteza i svih onih kojima je ova ‘vremešna dama’ jedina svakodnevna spona s Gradom. Očekivali smo je i prije Koliko je vole i koliko im je nedostajala, najbolje svjedoče njihove gotovo svakodnevne objave u Facebook grupi Postira group u kojoj su pratili svaki njezin korak i svaki i najmanji napredak na remontu. A, radovi na Postiri odvijali su se pod budnim okom njezina kapetana gospara Luka Šoletića. Porazgovarali smo kratko s njime taman dok je sa ‘svojom’ Postirom uplovljavao na Lopud.
— Vratila nam se napokon naša Postira nakon remonta. Bila je u Šibeniku u brodogradilištu. Očekivali smo da će nam je vratiti i prije, ali, zbog sporosti tamošnjeg brodogradilišta, radovi su potrajali puna četiri mjeseca – rekao nam je kapetan Šoletić koji se od Postire nije odvajao ni sekunde dok je prolazila remont. Gospar Luko kao kapetan Postire radi od 1998. i do dana današnjeg na istom je mjestu, skoro trećinu radnog vijeka, istaknuo je jednom u razgovoru za DuList. I on se, naglasio je, kao i svi otočani koji se Postirom voze, nada novom brodu s obzirom da je ova ‘vremešna dama’ stara 56 godina. Postira je u dobrom stanju, istaknuo je kapetan, odolijeva i najjačem jugu, ali potrebno ju je tu i tamo malo ‘osvježiti’ kako bi odgovarala svim standardima i sigurno povezivala Grad i Elafite. Jer upravo otočanima Postira znači život i, iako bi voljeli novi i moderniji brod, svjesni su da će se njegovim dolaskom dosta toga izgubiti te da neće imati onu dušu koja Postira ima. • LR