Stvarajući 1978. godine noirovski komad Americane, Bruce Springsteen je za ‘Darkness on the Edge of Town’ napisao i snimio između 40 i 50 pjesama, no na albumu je bilo mjesta tek za njih 10.
U procesu u kojem je ‘Darkness’ formiran u gnjevnu ploču kojom je poručio da ne namjerava nestati i da je možda upravo on budućnost rock’n’rolla, a kako je to Jon Landau vizionarski primijetio nekoliko godina ranije kada je novinarsko pisanje još moglo potaknuti karijere, Springsteen je ne dvojeći odbacio sve što je i najmanje remetilo ugođaj tvorničkih dvorišta ispunjenih maglom i srcima protagonista tih pjesama koja kucaju nadom i snovima. Ako je to značilo da na albumu koji je u lipnju ove godine navršio 40. rođendan, nema mjesta za pjesme za tulume niti one ljubavne tematike, onda je tako i trebalo biti. Boreći se s nerazumijevanjem članova E Street Banda i protivljenjem prijatelja, producenta i menadžera Landaua Springsteen je hitoidne ‘Fire’ i ‘Because the Night’ ipak prepustio Pointer Sisters, odnosno Patti Smith.
Inspiriran njegovim nastupom u Philadelphiji, Springsteen je ‘Fire’ zapravo napisao za Elvisa. No, Elvis je nije doživio snimiti, pa je pjesma o mladenačkoj žudnji koja se opire razumu u veljači 1979. godine Pointer Sisters donijela prvi ‘zlatni’ singl koji se penje do 2. mjesta Billboardovih 100. A u ožujku 1978. godine, tri mjeseca prije nego što će ‘Darkness’ izaći, Patti Smith je s ‘Because The Night’ ostvarila svoj jedini proboj u mainstream uhvativši se 13. mjesta Billboarda i 5. pozicije u Ujedinjenom Kraljevstvu. Smithova je od Brucea dobila manje-više gotovu pjesmu kojoj je dopisala te žive stihove pune požude, a Patti Smith Group su je zabilježili u istom njujorškom studiju u kojem je vrata do njih istovremeno snimao E Street Band.
Dvostrukim albumom ‘The River’ iz 1980. godine, 31-godišnji Springsteen po prvi put u svoje pjesme kao osnovne teme uvodi adult kategorije ljubavi, braka i obitelji
I dok su u smiraju disco groznice i osvitu punka njegove pjesme hvatale vrhove međunarodnih top lista Springsteenov najveći uspjeh još uvijek bila je tri godine stara naslovna pjesma albuma ‘Born to Run’, koja pritom nije uspjela ni ući u Top 10. Možda nije pretjerano očajavao radi toga, jer je strogu umjetničku viziju svjesno pretpostavljao komercijalnim izgledima, ali mora da je progutao knedlu ili se lupio po čelu kad bi ‘Fire’ čuo na radiju svakog dana po pet puta. No, Jon Landau je čvrsto odlučio da neće dopustiti da njegov štićenik treći put padne na istom ispitu.
Dvostrukim albumom ‘The River’ iz 1980. godine, 31-godišnji Springsteen po prvi put u svoje pjesme kao osnovne teme uvodi adult kategorije ljubavi, braka i obitelji, a poletna i ‘gruvastična’ ‘Hungry Heart’ o čovjeku koji odluči napustiti svoju obitelj u potrazi za uzbuđenjima, s tim specifičnim saksofonskim premazima Clarenca Clemmonsa, obavljena je u listopadu iste godine kao najavni singl i zacementirala se na 5. mjestu nacionalnog charta donijevši svom autoru odavno zasluženi prodor u Top 10 (taj uspjeh nadmašit će tek ‘Dancing in the Dark’ četiri godine kasnije). Čitatelji Rolling Stonea te su je godine odabrali za singl godine, a pjesma se vrlo brzo na nastupima nametnula i kao fan favorit tijekom izvođenja koje se Boss svaki put mora svojski potruditi da dođe do glasa od entuzijastične publike, od tada pretežno ženske publike. No, da Bruce nije popustio pred uvjeravanjem svojeg najvjernijeg suradnika, ‘Hungry Heart’ bi možda hit status donijela Ramonesima.
Nije tajna ni da je Boss u punku vidio čistu energiju koja ga je i privukla rock’n’rollu. ‘Hungry Heart’ nije samo napisana za Ramonese, ona je njima i inspirirana, potaknuta. Da ju je Springsteen napisao za njih odavno je poznata činjenica, iako je uvriježena verzija priče sugerirala da ju je Joey Ramone na neki način isposlovao nakon što su se bend i Springsteen družili poslije nastupa Ramonesa u Asbury Parku, NJ. Gostujući kod Jimmyja Fallona u prosincu 2015. godine, autor je pak pojasnio da je pjesmu napisao istu noć po povratku s tog koncerta, ali kada ju je dan kasnije odsvirao u studiju namjeravajući snimiti demo za Joeyja Ramonea, Jon Landau ga je uvjerio da ju ipak zadrži za sebe. Landau je bio u pravu, a Bruceu je nestalo argumenata, jer sad nije imao mračnu i gnjevnu ploču kao izliku. Nakon niza propalih pokušaja stvaranja hit ploče, Ramonesi su se sredinom 1980-ih konačno pomirili sa sudbinom u kojoj nikada neće imati Top 10 hit i nastavili raditi glazbu za svoje obožavatelje. Do šireg priznanja ipak su došli početkom 90-ih, a popularnost im je posebno rasla u Latinskoj Americi kamo su doživljavani gotovo kao božanstva. A Bruce Springsteen? On i hitovi od tada su nekako naučili živjeti u zajedništvu.