Aktualno

Jedriličarski klub Orsan slavi 87. rođendan!

orsan 5

Na današnji dan, 13. rujna 1933. godine, osnovan je jedriličarski klub ‘Lahor’, današnji ‘Orsan’. Prema Gradoplovu Sebastijana Vukosavića osnovala ga je grupa entuzijasta na čelu s (turističkim djelatnikom) Viktorom Paravićem. Sjedište im je bilo u gradskoj luci. Društvo je u trenutku svog osnivanja 1933. godine imalo svega nekoliko privatnih jedrilica, dok je od društvenih jedrilica postojao krstaš ‘Argosy’, dvije jedrilice nacionalne klase ‘Lorko’ i ‘Lero’ te ‘Bobara’ klase R-6, istaknuo je Vukosavić.

Na dan kad je utemeljen bilo je upisano više od 20 članova, a koncem godine klub je imao 51 člana. Već iduće 1934. godine, ime kluba ‘Lahor’ zamijenjen je imenom ‘Y.C. Argosy’. Sjedište je premješteno iz gradske luke u Lapad, na iznajmljeno kupalište Lazaret. Ime ‘Argosy’ klub je dobio prema imenu posebno uspješnog i cijenjenog trgovačkog broda dizajniranog i građenog u dubrovačkim brodogradilištima. 1936. godine dobivena je dozvola za sidrište, do kupališta Lazareta u Lapadu te je sagrađen klupski dom na prostoru gdje se nalazi i danas. Iste, 1936. godine, prvi put je održano i državno prvenstvo za jedrilice klase L-5. Već 1938. godine jedrilica klase L-5 u vlasništvu ‘Orsana’ (Argosy) kojom je kormilario poznati hrvatski jedriličar sudionik OI, Karlo Bauman, osvaja prvo mjesto na regati u trokutu Orsan-Daksa-Ombla-Orsan te tako društvu pribavlja prvu službenu pobjedu u svojoj povjesti. Otad, a pogotovo poslije Drugog svjetskog rata, Orsanove jedrilice su u raznim klasama sudjelovale u gotovo svim značajnim regatama na prostoru od Istre do Boke Kotorske. Kao svi klubovi i klub ‘Argosy’ je za vrijeme Drugog svjetskog rata prestao sa svim aktivnostima. Već koncem 1945. započinje se oživljavati društvena djelatnost. Godine 1948. ponovno se mijenja ime, ovaj put u ‘Jedriličarsko društvo ORSAN’ koje nosi do današnjeg dana. Ovo ime izvedeno je iz talijanske riječi ‘darsena’, – arsena (arsenale) – orsan, koja označava mjesto gdje se grade, održavaju i čuvaju brodovi.

Pročitajte još

Atlantska plovidba povlači dionice sa Zagrebačke burze

Dulist

Sumnja se da je Palata onečišćena zbog nepropisnog odlaganja nusprodukata proizvodnje maslinovog ulja

Andrea Falkoni Račić

DONOSIMO RASPORED CISTERNI Neugodni mirisi u Palati još prisutni

Dulist