Grad Dubrovnik mijenja odluku o komunalnom redu, odnosno dio koji se tiče opskrbe povijesne jezgre. Prethodnom odlukom opskrba je bila omogućena samo tri dana, no to se u praksi pokazalo manjkavim.
-Htjeli smo smanjiti intenzitet broja vozila te smo uveli da se dostava ona vrši samo tri dana, ali nismo uspjeli. Kao post efekt dobili smo veći broj automobila i nemogućnost opskrbe pa nedostaje robe. Elektrovučna vozila ne mogu obaviti opskrbu kako tržište zahtijeva pa do konačnog rješenja predlažemo da se opskrba omogući i preostala dva radna dana u tjednu kako bi se osigurala uredna dostava – objasnio je gradonačelnik Mato Franković.
-Ima puno problema i ovo nije idealno ni konačno rješenje, niti dobro – rekao je te dodao kako će se usvojiti amandman nezavisnih vijećnika Ivice Roka i Ivana Cetinić da vrijeme dostave bude od 5 do 7, kako bi Čistoća do 8 mogla sve očistiti.
-Imamo još jedan efekt, a to je opterećenje Straduna. Vrijeme korone iskoristili smo za obnovu ploha na Stradunu, ali tijekom vremena i težine vozila taj dio se značajno urušava i oštećuje. U procesu smo Aglomeracije te dio obuhvaća i sanaciju od Orlanda do Onofrijeve fontane te skidanje cijelog kamena te postavljanje novog. Tad bismo mogli riješiti pitanje statičkih opterećenja, ali intencija nam mora biti smanjenje broja vozila, a to se može riješiti opskrbnom zonom na Pločama – rekao je gradonačelnik.
Ivica Roko rekao je kako su on i njegove kolege zadovoljne.
Đuro Capor rekao je kako vijećnici Srđ je Grad neće prihvatiti ove izmjene te da se nije konzultirao gradski kotar.
-Ovim dobivamo to da će se volumen silazaka kamiona na Stradun povećati za dvije petine – iznio je Capor.
-Pod prijetnjom da mi se prigovori da sam ljubitelj vremena od prije 91., moram reći da smo tada bili puno pažljiviji prema baštini. Tada se prakticirala vožnja traktorom, imali smo cataru… Postojala su druga rješenja. Sad imamo pretovarnu zonu koja to nije. Treba omogućiti pretovar na Pločama, da zona ispuni svoj smisao, a ne povećavati dolazak kamiona na Stradun – rekao je Capor. Na njegovo izlaganje javio se Ivica Roko koji je pozvao Capora da mu dođe jedno jutro od 5 do 7 pomoći.
-Nemojte se petljati u moj posao, kao što se ja ne miješam u vaš. Dođi, pomozi mi, dat ću ti karić, biraj koji ćeš. Nemoj govoriti nešto što ne znaš – poručio je Caporu Roko.
Maro Kristić rekao je kako prethodnu odluku treba vratiti nakon sezone.
-Trebamo početi razmišljati o pretovarnoj stanici. Mjesto postojeće nije optimalno rješenje i treba je preseliti – smatra Kristić. Rekao je kako ćemo imati sve veći problem kako se turizam bude vraćao na prethodne razine.
Andro Vlahušić rekao je kako smo s dostavom kopnom došli do krajnjih granica.
-Grad je prevelik potrošač – smatra.
Petra Marčinko rekla je kako stanovnici imaju problem s pretovarnom zonom te su i oni skloni razmišljanju da se ona izmjesti. Stoga smatra kako bi se sva buduća promišljanja o toj zoni trebala komunicirati s gradskim kotarom. Odgovorio joj je Potrebica te rekao kako su Srđevci od prve točke protiv svega.
-Dajte onda neke konkretne prijedloge – rekao je.
Capor se javio za repliku te istaknuo kako su glasali za UPU Komolac jer se na tome puno radilo.
-Nastojimo upozoriti na nešto što je na snazi, a to je Plan upravljanja te na činjenicu kako gradonačelnik nije konzultirao kotar – objasnio je.
Izmjene Odluke o komunalnom redu usvojene su s tri glasa protiv (Srđ je Grad) te jednim suzdržanim (Jasmin Deraković – DDS).
Foto: Ilustracija