Aktualno

ISTRAŽILI SMO Koliko gradske tvrtke troše goriva na službene automobile?

Da Vlada nije intervenirala, vozili bismo se po nevjerojatno viso­kim cijenama od za dizelsko gorivo 14,57 kuna, za benzin 14,06 te za plavi dizel 10,93, rekao je početkom tjedna premijer Andrej Plenković. Cijene su ipak fiksirane na postojećih 13,50 kuna za benzin, za dizelsko gorivo na 13,08 kuna i za plavi dizel na 9,45 kuna i to na ‘pumpama’ izvan autocesta. Fiksi­rane ili ne, cijene su svakako ‘mračne’ i sve više građana odlučuje se na alter­nativne oblike prijevoza ili kombina­ciju oboje. Dio je to ‘paketa mjera’ koju gotovo svako kućanstvo primjenjuje – mjera štednje. Gorivo je definitivno najboljnija točka i najviše se osjeti na kućnom budžetu. A što je s gradskim tvrtkama?

Pitali smo redom s koliko službe­nih automobila raspolažu, o kojim markama automobila se radi i koje gorivo troše. Nastavno na to, zatra­žili smo i odgovore na koji način pla­niraju reducirati korištenje službenih vozila s obzirom na to da svjedočimo rapidnom rastu goriva i neprestanim poskupljenjima. Zatražili smo i pro­sječnu potrošnju goriva po službenom automobilu tijekom jednomjesečnog razdoblja. Jesu li već razmotrene neke redukcije? Koja je alternativa korište­nju službenih automobila? – neki na to imaju odgovor, neki pak ne…

Gradonačelnik koristi osobni automobil!

Gradska uprava Grada Dubrovnika raspolaže s 19 automobila i 4 motora odnosno skutera. Zbog potreba obav­ljanja svojih radnih zadaća službena vozila svakodnevno koriste, primje­rice, službe Komunalnog i Promet­nog redarstva. Vozila se koriste i za protokolarne svrhe. Sva službena vozila koriste se racionalno i za nužne potrebe, a s posebnom pažnjom u uvjetima recentnih poskuplje­nja goriva, naglasili su nam iz press službe gradske uprave.

— Gradonačelnik Franković se sva­kodnevno koristi privatnim osobnim automobilom, a još od početka man­data obnašanja dužnosti gradonačel­nika odbio je voziti službeni automo­bil na koji ima pravo – istaknuli su.

Što se tiče potrošnje, navode referentni podatak…

— Potrošnja goriva varira, a kao refe­renti podatak možemo navesti da je ukupna potrošnja svih vozila u travnju mjesecu iznosila 14.588,00 kuna, što u prosjeku iznosi nešto više od 760 kuna po automobilu – zaključuju iz grada Dubrovnika uz popis vozila kojima se koriste.

Što se tiče automobila, tu su Audi A-6, VW Golf VI, dva VW Pola, Opel Corsa, sedam Renault Clia, Škoda Fabia, Renault Captur, Mercedes te četiri VW Up-a. Posjeduju četiri sku­tera – Piaggio FLY 50 2T Piaggio FLY, Beverly 250 te Piaggio Liberty 50.

Vozni park Sanitata

Sanitat Dubrovnik d.o.o. popisao nam je svoj vozni park uz specifikaciju vrste goriva i prosječnu potrošnju na 100 kilometara. Radi se sedam VW Caddy vozila koji troše dizel, uz potrošnju sedam do 10 litara na stotinu kilome­tara, potom jedno službenom vozilu PAUK Iveco koji troši dizel s potroš­njom 25–30 litara/100 km. Tu je i jedan VW Polo – gorivo EU Super, potrošnja 6–7 litara/100 km kao i Mazda Pick Up, prolagođeno vozilo DDD službe, koja troši dizel s prosječnom potrošnjom od 12 do 13 litara na 100 kilometara. U voznom parku Sanitata još su dva motora, koji troše gorivo EU Super, potrošnje 2–3 litre/100 km.

— S obzirom na tjedne promjene cijena goriva, financijski efekt je teško procijeniti, no prijeđena kilometraža automobila je za 50 posto manja u odnosu na 2021. godinu i nastojimo dalje optimizirati korištenje voznog parka – komentirali su za DuList iz Sanitata Dubrovnik.

Vozila i strojevi Čistoće

— Tvrtka Čistoća raspolaže sa 58 služ­benih vozila i strojeva od čega je 90 posto njih opremljeno dizelskim agre­gatima čija potrošnja ovisi puno i o načinu korištenja. Naime, specijalna vozila za prikupljanje otpada troše gorivo prilikom vožnje, ali i zaustav­ljanja jer motor pokreće i nadograd­nju na vozilu pa se izračun potrošnje izražava u radnim satima, a ne kroz ostvarenu kilometražu. Prosječna potrošnja iznosi oko 20000 litara dize­lskog goriva mjesečno – odgovorili su nam u službenom upitu – reducira­nje odvoza otpada u turističkoj sezoni ne dolazi u obzir zbog kvalitete turi­stičke destinacije i potreba uslijed  turističke potrošnje, a isto je jedini način ostvarivanja ušteda zbog rasta cijena pogonskog goriva na svjetskom tržištu – također su istaknuli.

Tvrtka Čistoća također raspolaže s četiri službena osobna automobila koja su na raspolaganju svim djelat­nicima sukladno njihovim potrebama na cijelom prostoru davanja usluge prikupljanja otpada, koji obuhvaća područja općina Dubrovačko Primorje, Župa dubrovačka i Konavle te grada Dubrovnika.

— Riječ je o dva vozila marke Opel Corsa opremljenih benzinskim moto­rima zapremine 1200 cm3 te s dva vozila opremljena dizelskim moto­rima zapremine 1600 cm3, marki Seat i Škoda. Unatoč dosta velikom prostoru pružanja usluge prosječna potrošnja ovih vozila iznosi oko 6,5 litara/100 km pa se sve potrebe zado­voljavaju s jednim punjenjem spre­mnika mjesečno – zaključuju u svom odgovoru.

DURA, Dubrovačka razvojna agen­cija, ima jedno službeno vozilo.

— Radi se o automobilu Renault Clio proizvedenom 2013. koje troši benzin. Godišnja potrošnja goriva je u prosjeku 1.800 kuna, prije poskuplje­nja. Službeno vozilo koristimo samo u okviru radnog vremena za potrebe prijevoza materijala potrebnih za određene radionice te odlaske zbog potreba posla na sastanke na području Grada i županije. Unajmljivanje vozila, samo za potrebe radionica, predstav­ljalo bi znatno veći trošak u okviru godine od troška koji trenutno imamo na službenom vozilu – dostavljaju nam analizu iz ove gradske agencije.

U svom službenom odgovoru iz Libertasa Dubrovnik bili su kratki – navedena se vozila, ističu, koriste isključivo za osnovne potrebe poslov­nog procesa te iste nikako nije moguće reducirati… — …posebno zbog činjenice kako je pogon tvrtke u Komolcu dok je većina linija u Gradu ili u prigrad­skom području – kratko su komenti­rali iz Libertasa.

Sedam službenih vozila Vrtlara

Društvo Vrtlar d.o.o. raspolaže sa sedam službenih vozila. Vozni park čine teretno vozilo – kamion marke RENAULT MASTER KIPPER DOKA L3H1 3.5; teretna vozila kamion marke IVECO DAILY 35C13D; IVECO DAILY 65C18D; FIAT DOBLO CARGO 1.6.; kombi VOLKSWAGEN FURGON LT 2,5 TDI; kombi OPEL MOVANO L2H3 3500 VAN 2,3 te jedan automobil VW polo 1.2 TSK3MT.

— Sva vozila troše Eurodizel osim vozila VW POLO koji troši benzin. S obzirom na našu vrstu posla nismo u mogućnosti raditi na velikim redukci­jama, ali napominjemo da se uredno prati trošak potrošnje goriva i optimi­zira vožnja. Trenutno nemamo alter­nativu korištenja službenih vozila – naglasili su iz Vrtlara te dodali kako je prosječna potrošnja goriva po vozilu otprilike 75 litara mjesečno.

Domouprava Dubrovnik d.o.o. ras­polaže s tri službena automobila, Kia Rio 2002. godište, automobil koji troši benzin te mu je potrošnja 8 litara na stotinu kilometara, potom Renault Twingo, 2002. godište, također na benzin, koje troši šest litara na stotinu kilometara. Tu je i Škoda Octavia, 2018. godište, koja troši sedam litara dizela na stotinu kilometara.

— Potrošnja goriva za zadnja četiri mjeseca za sva tri automobila bila su u prosjeku oko 1400 kuna i koristimo jednu Ina karticu za sve automobile. Obujam posla utječe na potrošnju goriva, a s obzirom da smo upravi­telj stambenih zgrada koje se protežu od područja Konavala do Stona, ne možemo predvidjeti troškove goriva – naglašavaju iz Domouprave. Dodali su i kako ne mogu utjecati na smanjenje potrošnje budući da ‘imaju preko 1200 ulaza što čini 500 000 m2 pod uprav­ljanjem te su na raspolaganju 24 sata suvlasnicima prostora’.

Boninovo d.o.o. posjeduje četiri vozila specijalizirana za prijevoz pokojnika. Sva četiri vozila koriste dizelsko gorivo.

— Prosječna mjesečna potrošnja dizelskog goriva za sva četiri vozila je 11.000 kuna ukupno. Nemamo mogućnosti redukcije niti alternative jer se ovim vozilima prevoze isklju­čivo pokojnici – naglasili su iz Boninova. Društvo Dubrovačka baština d.o.o. raspolaže s jednim službenim vozilom, kombijem Ford Transit.

— Prosječna mjesečna potrošnja goriva je oko 50 litara i već smo, zbog velikog porasta cijena goriva, reduci­rali korištenje vozila – istaknuli su iz ovog gradskog društva.

Iz Luke Dubrovnik, kao ni iz Vodo­voda, do zaključenja ovog broja, a una­toč postavljenom roku dostave upita, odgovore nismo dobili.

Iz tiskanog izdanja DuLista od 23. lipnja 2022.

Pročitajte još

POSLOVNA TAJNA! Garaža na Ilijinoj glavici krije financijske rezultate

Andrea Falkoni Račić

OBAVIJEST JADROLINIJE ‘Dora’ neće voziti do daljnjega, putnicima na raspolaganju trajekt ‘Hanibal Lucić’

Dulist

Od četvrtka do subote nema opasnosti od toplinskog vala

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija