Aktualno

I LUKA ‘USKAČE’ S PARKINGOM Stanari Cvijićeve i Basaričekove muku muče gdje s vozilima

sipcine parking05

Promet u mirovanju već godinama je jedan od glavnih problema Dubrovčana, a posebno je izražen u pojedinim dijelovima grada gdje se parkirno mjesto traži k’o suho zlato.

Građani se u tim situacijama domišljaju na razne načine kako sebi osigurati parking, najčešće ispred kuće pa smo često svjedoci raznih ‘instalacija’ na cesti i nogostupima – od stolica, željeznih konstrukcija do metli kojima se ‘rezerviraju’ navodna parkirna mjesta. Navodna, jer ona to zapravo nisu budući da su najčešće ili u kolničkoj traci ili se zauzimaju dijelovi nogostupa, o čemu je DuList već ranije puno puta pisao. Ništa bolja situacija nije ni u Gružu, u ulicama Stjepana Cvijića i Đura Basaričeka, ulicama koje su prava noćna mora za svakoga tko se u njih mora zavući, a kamoli za ljude koji tu žive.

Iscrtati i naplatiti
Kako nam govore stanovnici ovog gradskog predjela, u ovim ulicama vlada potpuni nered i kaos kada je parkiranje u pitanju. I ovdje se ‘rezerviraju’ parkirna mjesta i to, govore nam, parkiranjem skutera ili postavljanjem raznih željeznih konstrukcija. Problem s prolaskom imaju i interventna vozila. Jedno od mogućih, ali kratkotrajnih rješenja neki naši sugrađani vide u iscrtavanju parkirnih mjesta za automobile i motocikle uz uvođenje naplate, uz česte policijske ophodnje ili ophodnju prometnih i komunalnih redara, kako bi se kažnjavali svi oni koji javnu površinu svojataju bez pokrića. Kao dugoročno rješenje pojavila se ideja o uređenju zemljišta oko zgrade u Ulici Đura Basaričeka, u kojoj žive zaposlenici Luke Dubrovnik, na kojem bi se mogao napraviti parking uz naplatu. Naravno, mogućnost je i gradnja garaže poput one u neposrednoj blizini, u Cvijićevoj ulici za koju je stanarima ‘ruke’ dao i Grad Dubrovnik. Kad je riječ o zemljištu oko zgrade zaposlenika Luke Dubrovnik, naši sugrađani ističu kako bi se njegovim uređenjem i ulica mogla proširiti na ključnom uskom grlu, ali i riješiti problem s parkiranjem uvođenjem parkirnih mjesta uz naplatu. Je li upoznat s idejom uređenja parkirnih mjesta na zemljištu zgrade Luke upitali smo predsjednika Uprave Željka Raguža.

Luka planira ulaganje
— Naravno da sam upoznat. Mi tamo imamo i neiskorištene prostore, prostore koji su u jako lošem stanju. Cijelo prizemlje je u vlasništvu Luke i nevjerojatno je da dosad nismo tu ništa uložili. U budućnosti ćemo te prostore urediti i iznajmljivati za radnike na području Dubrovnika tako da ćemo tu investiciju u kratkom vremenu isplatiti s obzirom na veliku potražnju smještaja za radnike. Napravit ćemo dobru stvar i staviti prostore u funkciju. Isto tako tu se nalaze, rekli ste i sami, mjesta gdje mogu biti parkirališta koja bi isto tako mogli rentati. Naravno, treba izraditi projekt i nakon toga možemo ići sa samom realizacijom. Optimističan sam – rekao je Raguž, a na naše pitanje bi li se taj parking ustupio građanima koji tu žive rekao je: ‘Naravno, išli bismo sigurno u kombinaciju da prioritet i prednost prilikom samog rezerviranja parkirnih mjesta imaju ljudi kojima to zaista i treba, a to su ljudi iz okolnih ulica’.

Prioritet oborinska odvodnja
I Grad Dubrovnik smo upitali planira li i na koji način riješiti problem parkiranja u ovim gruškim ulicama.

— Grad Dubrovnik je u potpunosti svjestan pitanja prometa u mirovanju i potrebe za novim kapacitetima. No, u radu se vodimo prioritetima te smo sukladno tome pristupili izradi projekta izgradnje oborinske odvodnje Ulice Stjepana Cvijića i susjednih ulica, odnosno cijelog gravitirajućeg područja ovog dijela grada. Upravo pitanje nedostataka kvalitetnog sustava oborinske odvodnje stvara niz problema s plavljenjem ne samo u ovom dijelu grada te ćemo rješenju tog problema najprije pristupiti – odgovorili su iz Gradske uprave te dodali:

— U sklopu radova provest će se i rekonstrukcija kolničkog zastora te će se sukladno mogućnostima osigurati dodatna mjesta. Rješenje novih parkirališnih kapaciteta na čitavom gradskom području, a što uključuje gradnju novih garažnih objekata, sagledat ćemo i kroz izradu nove Prometne studije, a za takve investicije očekujemo dio sredstava osigurati iz EU fondova. Inače, i na sjednici Gradskog vijeća sredinom svibnja potaknuto je pitanje rješavanja prometa u mirovanju, doduše na Kineskom zidu.

— Jedan od gorućih problema grada jest promet u mirovanju i nije samo Kineski zid, nego i Cvijićeva i druge ulice, gdje ljudi parkiraju na uličnim parkinzima jer nema riješenih garaža ni parking mjesta na adekvatnoj lokaciji – rekao je gradonačelnik Mato Franković, dodavši kako Grad ima u planu gradnju više garaža, s tim da bi dio njih gradio Grad, odnosno tvrtka Sanitat, dio privatnici te kroz javnoprivatno partnerstvo.

— Siguran sam da ćemo u tri godine dobiti od 3 tisuće do 3500 parking mjesta na području grada što bi riješilo dio uličnih parkinga odnosno isti bi postali prometni koridori te bi se promet brže odvijao – zaključio je tada gradonačelnik.

Pročitajte još

[PODCAST ‘S BARBAROM’] Željan Rakela: Bez motora ne mogu živjet, ali da ovo moram proživljavat s djecom… ne znam kako bih!

Dulist

SINSAY POVLAČI VIŠE PROIZVODA Pogledajte imate li koji kod kuće

Dulist

CISTERNE NA TERENU I DANAS Neugodni mirisi i dalje prisutni u mreži dijela sustava Palate

Dulist