‘Baby Again’ neformalnog elektronskog supertrija jednako neslužbenog naziva Pangbourne House Mafia konačno je objavljen u petak kao jedini singl kojeg zajedno potpisuju Fred Gibson (Fred Again…), Kieran Hebden (Four Tet) i Sonny Moore (Skrillex).
Najočekivanija je to traka u elektronskoj glazbi otkada ju je u srpnju prošle godine, još neimenovanu, Fred Again… debitirao tijekom nastupa u londonskom Boiler Roomu. ‘Rumble’, opaki komad grimea i dubstepa, izvornih UKglazbenih žanrova, također je imao posebno mjesto u setu koji se ubrzo prometnuo u malo društvo najgledanijih u dvanaestogodišnjoj povijesti popularnog glazbenog formata.
‘Rumble’ je objavljen tek dosadnog i hladnog 4. siječnja ove godine kao prva najava novog albuma Skrillexa ‘Quest For Fire’, a zlobnici bi mogli reći da je pjesma Skrillexova isprika što je prije desetak godina, kao bivši punker, pogrešno shvatio dubstep.
Iako je prvotno bila promovirana kao potpuno kolaborativna pjesma ipak je potpisuju samo Moore i Gibson, no uloga Kierana Hebdena kao mentora je nezanemariva.
Korijeni ove neočekivane suradnje sežu još u 2015. kada su Hebden i Moore prvi put nastupili zajedno, a koautorska house traka ‘Butterflies’ našla je svoje mjesto i na novom Skrillexovom albumu. Four Tet prošle je godine producirao ‘Jungle’ Fred Againa, energični komad UK bassa od 134 BPM-a, ali i dvije najbolje pjesme na njegovom albumu ‘Actual Life 3’, jednu u suradnji sa Skrillexom.
S populacijom od nepune tri tisuće stanovnika, Pangbourne iz naziva kolumne malo je ruralno i slikovito mjestašce uz rijeku Temzu, udaljeno tek 10 kilometara od Readinga i 60 od Londona. Tamo su se na ljeto 2022. Gibson, Hebden i Moore privremeno sklonili da bi u miru mogli raditi.
Skrillex je završavao svoj drugi solo album, prvi nakon 2014., a Fred Again… se pripremao za Boiler Room nastup s početka teksta. Four Tet je sve nadgledao. Među pjesmama koje su nastale u iznajmljenoj seoskoj kućici je i ‘Baby Again’, okosnica svih njihovih budućih back to back nastupa, a koji od početka 2023. godine postaju pravilo prije nego iznimka.
Prvog ovogodišnjeg vikenda, odmah nakon što su izbacili ‘Rumble’, odradili su tri impromptu nastupa u vodećim klubovima Londona. Iako nije najbolje kvalitete, snimka četverosatnog nastupa u Electric Brixtonu otkriva nesvakidašnju kemiju između trojca koji se iznad svega odlično zabavlja, jednako dobro koliko i publika sastavljena od sretnika koji su uspjeli doći do ulaznica.
Nema nikakvih iritantnih prenemaganja i prekomjernog foliranja na Pioneer mikseru, a koji su se s festivalskih pozornica i od superstar dj-eva prenijeli na sve kućne streamere s kontrolerom, laptopom, i utičnicom za struju. Fred Again je duboko posvećen glazbi, ne zazire ni od komunikacije s publikom. Skrillex je ekstrovert, penje se na DJ pult i nabrijava atmosferu.
Four Tet, sušta suprotnost, samozatajni majstor od zanata, izgleda ponekad kao da bi radije bio negdje drugdje, ali se definitivno zabavlja i najviše iznenađuje publiku puštajući sve – od svoje prošlogodišnje dancefloor rasturačine ‘Looking at Your Pager’ u tri verzije, preko remixa ‘As It Was’ Harryja Stylesa, UKgarage favorita pa do vlastitih edita pjesama Destiny’s Child i Selene Gomez. ‘Baby Again’ i ‘Rumble’ provlače se više puta kroz set, a na potonjoj uživo gostuje i grime legenda Flowdan koji repa i na studijskoj verziji.
Ideju da koncept petosatnog back to back ‘rejva’ održe u glasovitom Madison Square Gardenu Gibsonu je nabacio Hebden krajem 2022. kada su zajedno nastupali u njujorškom klubu. MSGje poznat po nastupima pop i rock izvođača, a arena kapaciteta 20 tisuća mjesta nije prvo mjesto koje bi nekome palo napamet za partijanje subotom.
Baš kao i londonski pop-up nastupi, i ovaj u New Yorku, zakazan za 18. veljače, oglašen je na prepad tek tri dana ranije. Trio se fotografirao na vrhu Empire State Buildinga, Hebden u majici s natpisom ‘OMGMSG’.
Ulaznice su nestale unutar tri minute od objave. ‘Quest for Fire’ izašao je dan prije nastupa, a tijekom te večeri Skrillex je na streaming platforme postavio ‘Don’t Get Too Close’, još jedan album novog materijala.
Kako je u svom prikazu oštroumno primijetio New Yorker, Gibson, Hebden i Moore pred raspoloženom publikom pet sati vodili su prijateljski razgovor o stanju u elektronskoj plesnoj glazbi, iz zezancije otežavali jedni drugima prijelaze neočekivanim promjenama stilova i ritmova, izvrsno se zabavljali.
Kada su se 90 minuta nakon početka svjetla u areni prvi put posve ugasila točno u trenutku kad su se basevi u ‘Baby Again’ sručili na publiku i poklopili je, Pangbourne House Mafia je definitivno oslobođena. Teško je vjerovati u bilo koji drugi scenarij osim onaj u kojem se ova suradnja nastavlja novima izdanjima i nastupima, jer Gibson (29), Hebden (45) i Moore (35), posve različitih pozadina i senzibiliteta, najuzbudljivija su pojavnost na elektronskoj glazbenoj sceni. Živio Pangbourne, malo selo udaljeno sat vremena vlakom od Londona.
Foto: twitter.com/fredagainagain1, twitter.com/Skrillex