Slušni aparat

Heavy metal gljiva

mantar band 2020

Dok europski kontinent tlači nesnosna žega, većina metalaca su ili u debelom hladu ili na nekoj festivalskoj livadi, a diskografske kuće i streaming servisi uglavnom uživaju u (ne)zaslu­ženom odmoru. Zato je posebno veliko zadovoljstvo kad dobijemo bilo kakav novi album, a kamoli album ovako žestoko dobar kao ‘Pain is Forever and This is the End’ njemačke grupe Mantar. Pa onda stisnete ‘Play’, odvr­nete pojačalo na jedanaest i klimu na osamnaest i slavite novi praznik za uši.
Mantar (‘gljiva’ na turskom jeziku) je duet formiran prije točno deset godina od strane dva stara dobra pri­jatelja. Bubnjar Erinç Sakarya i gita­rist/pjevač Hanno Klänhard odlučili su da su za zadovoljavajuću razinu heavy metal buke u stilu Melvinsa, Motörheada ili Darkthronea dovoljna njih dvojica te da jedna gitara sasvim solidno može nadomjestiti nedostatak bas gitare. Štoviše, na njihovih dosa­dašnjih pet albuma ne postoji niti jedan takt bas gitare, i nema šanse da će vam nedostajati. U redovitom dvo­godišnjem tempu ovaj dvojac izdaje prvo u 2014. svoj prvijenac ‘Death by Burning’ za finsku diskografsku kuću Svart Records, a odlične pjesme poput ‘Cult Witness’, ‘Astral Kannibal’ i ‘Into the Golden Abyss’ vrlo brzo im pri­vrjeđuju ugovor sa Nuclear Blastom za koji izdaju svoj drugi album ‘Ode to the Flame’. Sedmo mjesto njemačke top liste albuma uz pjesme ‘Praise the Plague’ i ‘Cross the Cross’ definitivno je ogroman uspjeh jednog grunge/ punk/doom banda (dvojac upozorava protiv proglašavanja Mantara sludge bandom), ali je samo odskočna daska za njihov treći, najbolji i komercijalno najuspješniji album ‘The Modern Art of Setting Ablaze’ koji je sasvim oprav­dano zauzeo krovna mjesta top lista naj-albuma 2018. godine sa hitovima ‘Seek + Forget’ i ‘Age of the Absurd’.
Početne mjesece korona lockdowna Erinç i Hanno iskoristili su za svoj mali projekt odavanja počasti svo­jem djetinjstvu snimanjem obrada legendarnih noise i grunge pjesama s početka devedesetih. Pod nazivom ‘Grungetown Hooligans II’ (broj jedan ne postoji) na albumu su obrade Sonic Youtha (‘100%’), Mudhoneya (‘Who You Drivin’ Now’), Babes In Toyland (‘Bruise Violet’) te The Jesus Lizarda, Mazzy Star, L7 i 7 Year Bitch. Odli­čan album za sve nostalgičare, velika preporuka.
Prošli petak Mantar izdaje svoj peti album ‘Pain is Forever and This is the End’, svoj prvi za diskografsku kuću Metal Blade, i niti malo ne popušta svo­joj konstanti – glasnoj gitari, zemljo­tresnom bubnju i opako izgrebanom vokalu, no ovog puta sa malo ispegla­nijom i melodičnijom produkcijom, što čujemo odmah na uvodnoj ‘Egoisto’. Na prvom singlu ‘Hang ‘Em Low (So the Rats Can Get ‘Em)’ možemo zami­jetiti Grungetown flashback na Nir­vanu iz ‘Bleach’ razdoblja, a ‘Grim Rea­ping’ i ‘Piss Ritual’ su idealne za punk glavotres. Moji kandidati za naj-stvari su death’n’roll žestica ‘Orbital Pus’ i odjavna doom-astična ‘Odysseus’. Iako mi je ‘The Modern Art…’ i dalje njihov najdraži i najbolji album, ‘Pain is Fore­ver…’ nimalo kvalitativno ne zaostaje, i ako ste novak u svijetu fungologije vrlo lako možete započeti svoje istraživa­nje s bilo kojim od ta dva recentnija albuma, a ne možete ni u kojem slu­čaju pogriješiti čak i ako za početak iza­berete i njihove starije albume.
A ako ste željni još novijeg materi­jala u Mantar/Motörhead/Darkthrone stilu, tada obavezno poslušajte ‘Let There Be Witchery’ one-man banda Midnight o kojem sam iscrpnije pisao prije čak dvije godine na predstavljanju njihovog tadašnjeg albuma ‘Rebirth by Blasphemy’ (mojeg top 5 albuma u 2020.-oj). Midnight konstantno izba­cuje vrhunske death-punk albume, a nimalo ne zaostaju u živim nastupima. Imao sam priliku i zadovoljstvo gledati ih čak dvaput u zadnje vrijeme, defi­nitivna preporuka za odličnu zabavu i šutku.
Ako tražite način da zaboravite na nesnosnu žegu i još nesnosnije pro­metne gužve, Mantar je bez sumnje jedna od mudrijih solucija, a u tan­demu sa Midnight imate zagarantirane sate dobre zabave.

 

 

FOTO: Metal Blade Records

Pročitajte još

Završetak tekuće inkarnacije

Ivan Jelčić

Najpoznatija banana na svijetu

Petar Ipšić

Dekodiranje narančastog genoma

Ivan Jelčić