Kroz 8 godina HDZ-ove vladavine u autocestu do Dubrovnika uloženo je 79 milijuna kuna
a ovom dinamikom ulaganja bila bi završena za 47'0 godina. U Pelješki je most uloženo 158 milijuna kuna od 2,4 milijarde kuna, a dinamikom HDZ-a bio bi izgrađen za 120 godina.
Sve to iznio je na konferenciji za novinare dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić na temu „osam godina HDZ-ova zanemarivanja projekata koji bi adekvatno povezali Dubrovnik s ostatkom Hrvatske“.
– Osnovni razlog sazivanja ove konferencije za novinare je taj što građani Grada Dubrovnika i Republike Hrvatske imaju pravo na istinu, a građani Dubrovnika imaju pravo i obvezu da državne, gradske i županijske službe učine maksimum kako bi prometno stanje, pogotovo kada su u pitanju ceste, bilo bolje.
Svjedoci ste proteklih par dana na koji način HDZ pokušava politizirati ovo pitanje zaboravljajući da je imao poprilično veliku dogovornost u proteklih osma godina i jako dobro znamo gdje smo danas došli – rekao je među ostalim Vlahušić, a novinarima je podijelio svojevrsnu kronologiju događaja oko gradnje Pelješkog mosta i autoceste Osojnik – Doli od 2005. godine do danas.
I tu je iznio da bi dinamikom ulaganja HDZ-a autocesta bila izgrađena u roku od 470, a Most u roku od 120 godina.
– Ove brojke 470 i 120 govore vam zašto HDZ smatra da su to milenijski projekti. Milenij, ako ne znate, znači tisuću godina i oni kažu: Da smo ostali na vlasti, u tisuću godina bi završili i most i autocestu – rekao je gradonačelnik Andro Vlahušić.
Spomenuo je i kako na raspisani natječaj za cestu od Čilipa do Karasovića, koja nje puna rupa, nije uveden izvođač radova, a od Čilipa do Dubrovnika niti Županija niti vlada HDZ-a nije učinila ništa da se napravi brza cesta ili obilaznica Župe dubrovačke.
– Apsolutno je puno licemjera, apsolutno čista politizacija, napadi za nešto što su imali šansu osam godina u vremenima koja su i u Europi i u Hrvatskoj sigurno bila bolja nego što su danas – zaključio je Vlahušić.
Dodaje je kako je „nama što se tiče povezivanja Dubrovnika daleko najvažnija općina Neum, jer je obilaznica Neuma od vitalnog značaja kako za Neum tako i za Dubrovnik“.
Najavio je i skori posjet premijera Zorana Milanovića Dubrovniku, ali i BiH što će omogućiti zajedničko sjedanje za stol kako bi se dogovorili najbolji modaliteti.
– Neum i Dubrovnik imaju isti pristup problemu, iste su nam poteškoće, dijelimo iste interese te sklonost da nam se pomogne da na stručan i profesionalan način taj problem riječimo sa što je moguće manje novaca. Trebaju nam financijski isplativa i kratkoročna rješenja – rekao je Vlahušić, dodavši kako bi gradnja 6 kilometara dugog tunela kroz Neum značilo minimalno gradnja 5 do 10 godina ako bi nam sutra netko dao novce.