DuList INUrednički izbor

FUNKY WHEELS S Brunom, Rozom, Đivom, Nonom i Biggyjem po dubrovačkoj okolici!

glavna

Već odavno javnost bruji o potrebi dodatne turističke ponude, ne samo u Dubrovniku, već i u njegovoj okolici. Sestra i brat, Nikolina i Hrvoje Šimunović, odučili su monotoniji stati na kraj. Skupili su snage i hrabrosti te su odlučili pokrenuti – ‘Funky Wheels Dubrovnik’, obrt za putničku agenciju. Njihova ‘funky’ priča krenula je početkom ove godine, a već je zainteresirala, kako goste Grada, tako i domaću čeljad.

Naime, Nikolina i Hrvoje nude vožnju u old-timerima, i to ne bilo kojim, već onima koji su u sjećanju brojnih obitelji pa tako i Šimunovića ostavili trajan zapis. Riječ je o automobilima marke – Zastava.

— Zastava je dio nedavne povijesti, ali i dio našega djetinjstva. Imali smo jako malo vremena jer je sezona bila na vratima. No, bilo nam je najvažnije samo se pojaviti na turističkoj sceni. Najveći naglasak stavili smo na kvalitetu. Zato i radimo s malim grupama kako bismo se svima posvetili. Jednostavno, nismo htjeli i ne želimo da turist bude samo turist, nego da postane dio Funky obitelji, da se osjeća kao doma – priča nam Nikolina i uvodi nas lagano u ‘Funky Wheels’ svijet.

ide i ova

U 45 dana do Kilimandžara
Lijepe uspomene vežu Šimunoviće za Yugo 45 iz 1989. i obiteljska putovanja u Italiju, Sloveniju te kroz cijelu Hrvatsku. Upravo su osobne priče iz tih dana neizostavan dio njihovih izleta, kao i zanimljive informacije koje se za ovaj tip auta vežu. Zastava 750, legendarni Fićo, bio je najmanji automobil i prvi model proizveden u tvornici Zastava. Fićo se proizvodio od 1955. do 1980., a bio je toliko popularan da su sva policijska auta, vozila hitne pomoći bila Fićo, a u njemu su brojni naučili voziti u autoškolama. Održavalo se i natjecanje srednjih škola – koliko ljudi najviše može stati u Fićo? Stalo ih je čak 26! Zastava 101, poznatiji kao Stojadin, bio je bestseller i svi su govorili da je automobil ispred svoga vremena. Bio je prvi hatchback auto na svijetu. To znači da je imao petero vrata, ‘bio je prva limuzina’, ističe Nikolina.

Godine 1974. Zastava 101 je završila na svim svjetskim naslovnicama. Sudjelovala je na France The Tour-u te je nekoliko dionica bila bolja od, ni manje ni više, nego Porschea. Deset godina ranije, točnije 1975. Zastava je organizirala ekspediciju s pet automobila Zastave 101 iz Kragujevca na Kilimandžaro, a sve kako bi dokazali njegovu izdržljivost. Trebalo im je 45 dana da prijeđu 11 tisuća kilometara i stignu do vrha ove planine u sjeveroistočnoj Tanzaniji, i sve to uz minimalne kvarove. Inače, svi su automobili proizvedeni u Kragujevcu pod licencom Fiata, osim Yuga 45, prvog automobila kojeg je Zastava samostalno proizvodila, od 1980. do 2008. godine. Slovo ‘Y’ je u njegovom nazivu postavljeno kako bi bio ‘primamljiviji’ na američkom tržištu, kao prvi automobil Zastave koji se tamo prodavao. Mogao se kupiti za 3990 američkih dolara. Često je bio treće vozilo u obitelji, a proglašen je najgorim autom – ikada!

Slika8

— Amerikanci već znaju dosta o Yugu. Pojavljivao se u filmovima kao što je Umri muški 3, Tko je ubio Monu, 101 Dalmatinac, čak i u spotu Metallice, ali uvijek kao predmet sprdnje – ističe Nikolina koja nam je u jednom dahu ispričala sve ove zanimljive povijesne crtice.

Ljudi za vrijeme bivše države nisu imali mogućnost biranja, ali i čestih mijenjanja auta, kao što je to danas slučaj. Zbog toga je svaki od automobila imao posebno mjesto u obitelji i bio svojevrstan član. Nikolina i Hrvoje su zato svakom od automobila dali imena i stvorili posebne karaktere. ‘Funky’ obitelj čini pet automobila. Prvi od njih je Fićo ‘Bruno’ koji ima 49 godina. ‘Prešao je kilometara i kilometara, smatramo ga šarmerom s godinama iskustva’, pričaju nam. Nama je srce ukrala najmlađa članica ‘Roza’. Ona je Yugo 45 iz 1991. godine.

— Njen karakter je takav da je jako energična, u njoj se sluša dobra glazba i uvijek je dobra atmosfera. Tu nam je i ‘Đive’, crvena Zastava 101 iz 1988. godine. Ona je pak avanturističkog duha! ‘Nono’ je još jedna Zastava 101 iz 1987. godine, ali bijele boje je. Dobio je ime po našem nonu. To je naš pravi domaćin – govore nam.

Slika15

Između Nikoline i ‘Biggyja’, za kojeg će reći da je ‘pravi mali umišljenko i faca’, rodila se ljubav na prvi pogled. Riječ je o Zastavi 128 u kojoj smo se i sami vozili! Nikolina nam je na početku razgovora rekla da svaki auto ima dušu. A to se da i osjetiti. ‘The Big’ ili ‘Biggy’ stigao je iz Slavonskog Broda.

— Jako je teško pronaći old-timere u izvrsnom stanju i da si siguran da će takvi biti cijelu godinu. Nabavljali smo ih iz svih krajeva Hrvatske, a morali smo pronaći vlastitog mehaničara. Teško je nabaviti i dijelove. No, već smo skupili kontakte, od Slavonije i Istre, koji nam pomažu upravo u njihovoj nabavi. ‘Biggy’ je primjerice bio u izvrsnom stanju jer smo ga nabavili od zaljubljenika u old-timere. Kad smo ga doveli u automehaničara, rekao je da ne može vjerovati u kakvom je dobrom stanju očuvan – navodi Hrvoje.

Župska i primorska tura
‘Funky wheels’ priča je dosad jako dobro prihvaćena, a u nju je uključena cijela obitelj. Srdačni sestra i brat ističu kako je u njihovom poslu doživljaj na prvom mjestu. Njega su, osim vožnjom, htjeli pojačati i drugim zanimljivostima koje Dubrovnik i okolica nude. Njihova ponuda sadržava dvije vrste izleta. ‘Fall in love with moments’ tura je koja obuhvaća Dubrovačko primorje, odakle potječe njihova obitelj te ‘Live and eat like a local’ koji vas vodi u Župu dubrovačku.

— Usmjerili smo se na okolicu za koju smatramo da nije dovoljno zastupljena. Htjeli smo ponuditi turistima nešto što samostalno ne bi možda vidjeli, dakle bez pomoći lokalaca – ističu Šimunovići.

‘Jako jednostavno, spontano i opušteno’, moto je kojim se vode. Glazba im je jako bitna. Svaki je auto opremljen novim CD-playerima i za vrijeme izleta slušaju se pjesme iz 80-ih.

— Nosimo sa sobom prijenosne frižidere k’o što su se prije nosili na kupanje. Pun je pića, i to samo hrvatskih izvornih proizvoda. Tijekom četverosatnih izleta, pričamo s njima o svemu, ali uvijek ističemo nekoliko bitnih činjenica o Dubrovniku koje sigurno neće zaboraviti – rekla je Nikolina.

Na turama se kreću autentičnim i skrivenim putevima kroz nedotaknutu prirodu. Dio ponude je i iskustvo života u kućama lokalnih obitelji, odnosno u njihovim kominima gdje mogu osjetiti tradiciju, ali ju i okusiti kušajući vrhunsku hranu. ‘Želimo da svi osjete domaću atmosferu, kao da ih netko dočekuje doma!’, govore nam. ‘Become Funky driver’ također je jedna od ponuda. Svatko se može iskušati u polusatnoj vožnji ovim oldtimerima. Naravno, kako kažu, ljudi se javljaju sa željom za posebno kreirane ture, što je također jedna od mogućnosti.

Prijateljski pristup
Niti jedno auto nema klimu, no gostima to ne smeta. To je ono, ističu, što čini cijeli doživljaj posebnim. ‘Špica im je otvoriti prozore, na to se uvijek smiju’, navodi Nikolina i dodaje: ‘Ma čim si ti opušten i voliš ono što radiš, i imaš prijateljski pristup, zaista nema brige. Uvijek se opuste s nama, a to je bit. Oni četiri ure ne smiju misliti ni o čemu, nego se moraju opustiti i uživati’. Tek su u začetku i još istražuju kako ‘diše’ tržište. Odlučili su raditi turu dnevno, a ponedjeljkom – odmaraju.

— Nismo rekli sebi da moramo napraviti, primjerice, pedeset tura. Ne, nama je najbitnije uvidjeti koje stvari moramo poboljšati za iduću sezonu. Svaka povratna informacija nam je važna, bila ona dobra ili loša. A dosad je svako iskustvo bilo pozitivno – zaključuju Šimunovići.

Pročitajte još

ZASAD NIŠTA OD MESNICE U POVIJESNOJ JEZGRI Natječaj je završen, nitko se nije javio

Dulist

NOVI KINO TJEDAN Od animiranog spektakla do nagrađivanog dokumentarca

Dulist

VIDEO Ovako izgleda Stradun pod ledom!

Dulist