Aktualno

FOTO: Gdje su ta silna gradilišta?

Marina Gruž

Ime Dubrovnika dobro će se iskoristiti pri gradnji bosansko-hercegovačkog 'Beverly Hillsa', kako je nazvan projekt luksuzne gradnje na susjednoj nam Ivanici. Susjedi s bagerima kreću već za nekoliko dana, 1. listopada, što nas je nagnalo na pitanje što je s dubrovačkim Beverly Hillsima?

I ne, ne mislimo na neki konkretan projekt, golf na Srđu, vile na Bosanci ili neki treći, nego jednostavno na dubrovačke investicije koje bi pokrenule zamrlo građevinarstvo juga, a kojima se tako često voli hvaliti gradonačelnik nam Andro Vlahušić. Nabacuje se gradonačelnik i brojkama od oko 800 do milijardu i 200 milijuna kuna vrijednih gradskih projekata. Ne zaboravimo i one privatne kojima se također do nedavno hvalio.
 
Planovi, milijuni…
 
A za gradske je vijećnike izradio i tabelu s planovima, fazama pojedinih projekata, te naravno milijunskim iznosima. Najveći dio, dok oko 350 milijuna kuna otpada na Luku Dubrovnik, točnije na terminal i marinu, no ne treba spomenuti kako se o lučkoj suprastrukturi kao i o marini govori već godinama. Bez pomaka, očito.

Tu je i 220 milijuna kuna za Vodovod, od čega je čak 30 posto radova ugovoreno, a 160 milijuna kuna težak je projekt Groblja Dubac. Upravo za groblje gradonačelnik tvrdi kako sve teče u terminima, i prema dinamičkom planu. Ne znamo samo kojem, kad je po ranijim planovima gradnja groblja davno trebala biti započeta.

Tu je i iznos od 180 milijuna kuna za školstvo i sport, a ta će se infrastruktura graditi po javno-privatnom partnerstvu…
– Grad Dubrovnik je ponajveće gradilište komunalne infrastrukture u Republici Hrvatskoj već danas, a do kraja godine sigurno ćemo to mjesto i učvrstiti otvaranjem novih gradilišta. Kada svi naglašavanju investicije kao ključnu mjeru oporavka zemlje onda i u tom slučaju kao i u brojnim drugima grad Dubrovnik služi kao primjer dobre prakse – uvjeren je Vlahušić.
 
Gradi se…
 
No, pogledom iz ptičje perspektive baš se i ne čini kako smo najveće gradilište u Hrvatskoj. Grad trenutno radi na kanalizaciji u Sustjepanu, a radovi spomenimo zadaju glavobolje stanovnicima Rijeke dubrovačke, te na raskrižju Ilijina Glavica, projektu vrijednom 18 milijuna kuna.

Dodajmo tu i početak obnove Lazareta, za što je nedavno potpisan ugovor vrijedan oko 20 milijuna kuna, što će Grad osigurati kreditom. No, to baš i nije komunalna infrastruktura nego obnova spomeničke baštine, zar ne?!. Tu su i jedna državna i jedna privatna investicija.

HEP gradi 140 milijuna kuna vrijednu Trafostanicu Srđ, koja će zajedno s onom u Platu koštati 340 milijuna kuna, dok u Gružu Atlantska plovidba gradi svoju novu poslovnu zgradu. Tu i tamo po Gradu niče kakva nova stambena, ili poslovno – stambena zgrada, što opet ne spada u komunalnu infrastrukturu, pa ne možemo ne zapitati se o čemu to gradonačelnik govori. Barem za sad.

Jer veliki su njegovi apetiti i snovi, dok je naša realnost sasvim drukčija. Možemo se jedino nadati da sve ono što je nabrojio neće poput mnogih drugih projekata ostati još godinama skupljati prašinu u zabačenim gradskim ladicama.

Pročitajte još

Nizozemac traži oca koji je radio u hotelu Bellevue ’60-ih godina. Možemo li mu pomoći?

Dulist

[DUBROVČANI IZVAN GRADA] FRANO ĐUROVIĆ: Kad me netko pita: ‘Odakle ste?’, uvijek ću reći – iz Dubrovnika

Mia Njavro Banić

NOVI PLOVIDBENI RED Od ponedjeljka kraći boravak na Lokrumu

Dulist

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Molimo Vas da nam potvrdite ukoliko ste suglasni s korištenjem kolačića, a privolu možete povući u svakom trenutku. Prihvaćam Više informacija