Aktualno

DIREKTOR TZ GRADA DUBROVNIKA MIRO DRAŠKOVIĆ Mora se dosta raditi na promociji Dubrovnika kao auto destinacije

DIREKTOR TZ GRADA DUBROVNIKA MIRO DRAŠKOVIĆ Mora se dosta raditi na promociji Dubrovnika kao auto destinacije

Više od mjesec i pol dana prošlo je otkad je Miro Drašković postao direktor Turističke zajednice grada Dubrovnika. Cavtajski Gruđanin cijeli svoj radni vijek provodi radeći u turizmu, a proteklo desetljeće, prije preuzimanja direktorske funkcije u TZ-u, djelovao je kao komercijalni direktor u agenciji ‘Elite Travel’. U razgovoru za DuList donosi kakvo je stanje zatekao unutar TZ-a, hoće li raditi restrukturiranje te imamo li strategiju u turizmu…

Koliko je izazovno preuzeti čelno mjesto Turističke zajednice grada Dubrovnika sredinom godine, odnosno na početku sezone?
Izazov je prvenstveno bio u promjeni vlastitoga mindseta jer se s posla u privatnoj kompaniji, trebalo naviknuti na ponešto drukčije radne procese u TZ-u. Što se tiče samoga prijenosa posla, veliku pomoć sam imao od kolegice Ane Hrnić, koja mi je u detalje pripremila primopredaju posla i bila je, i još uvijek je, na raspolaganju za sva eventualna pitanja koja imam.

Kakvo ste stanje zatekli unutar TZ-a? Jeste li zadovoljni pripremljenim planom za ovu godinu?
Plan za 2022. je zbog nesigurne situacije u momentu stvaranja samoga plana napravljen dosta oprezno, ali ipak pokriva sve najvažnije segmente u dijelu promocije, a i u dijelu destinacijskog menadžmenta.
Sve planirano je i provedeno ili je u tijeku provedbe, a u dijelu kulturno-zabavnih i ostalih manifestacija smo poduprli dodatno i neke nove inicijative ili gostovanja umjetnika, sve unutar predviđenoga budžeta i u našim mogućnostima za 2022. godinu.

Hoćete li raditi restrukturiranje unutar TZ-a i na koji način?
Nova sistematizacija radnih mjesta je u izradi i sigurno će se provesti za moga mandata, a ja se nadam da će to biti u prvoj polovici mandata. Ovdje više govorimo o malom preslagivanju unutar same organizacije jer su svi postojeći poslovi i radna mjesta itekako potrebni, ali vjerujem da se laganom reorganizacijom može dodatno popraviti učinkovitost svih nas.

Na čemu se, po Vašem mišljenju, trebalo više raditi s obzirom na neizvjesnost koju nam je nakon dvije pandemijske godine donio rat u Ukrajini?
Rat u Ukrajini se, nažalost, nastavio na pandemiju i TZ Grada je učinila sve što je mogla u datom momentu. Sama činjenica da se događa takav rat u Europi je, mogli bismo reći, mentalno blokirala emitivna tržišta i ljudi su, zbog straha, u prvome momentu u određenom omjeru odustali od putovanja jer su procijenili da će se sigurnije osjećati u vlastitom okruženju nego u stranoj zemlji.
Međutim, travel profesionalci i novinari nisu imali problema s putovanjima jer su vjerojatno bolje mogli procijeniti situaciju i TZ Grada je sve predviđene aktivnosti u predsezoni odradila po planu. Imali smo niz posjeta stranih novinara koji su u svojim člancima i reportažama predstavili Dubrovnik, kao i agenata s raznih tržišta koji su došli u obilazak destinacije.

Iako se dugo govori o promjeni analize turističkog tržišta, ponovno smo se vratili na puke brojke i prebrojavanje. Gdje se izgubila strategija i imamo li je?
Statistički podaci su bitni i pružaju uvid, ne samo u broj pristiglih posjetitelja, već i utjecaj geopolitičkih te turističkih trendova na pojedinu destinaciju. U kombinaciji s ostalim indikatorima turističkog prometa ključan su faktor u kreiranju šire slike trenutnih turističkih prilika.
Naša strategija je prije svega usmjerena na kvalitetu destinacijskih sadržaja koji prate trendove na emitivnim tržištima. Pri tome, od najvećeg značaja je spoznati profil gostiju te novim i inventivnim inicijativama učiniti našu izuzetno bogatu kulturnu i povijesnu baštinu još atraktivnijom. Takvim nastojanjima stremimo prema ključnom cilju – zadovoljstvo svakog posjetitelja, koji će nam se i u ovim izvanrednim te izazovnim okolnostima iznova vraćati.

Razmišlja li TZ o okretanju prema novim tržištima i koja su to? Jesu li neka nova tržišta zamijenila naše stare goste?
TZ Grada će već ove godine uložiti dodatne napore na tržištu SAD pa sudjelujemo i na Virtuoso Travel Week u Las Vegasu u kolovozu. Virtuoso je, za vaše čitatelje, jedno od najprestižnijih udruženja travel agenata u svijetu i izuzetno je bitno da TZ Grada bude prisutna na takvoj radionici jer se na njihovoj radionici dobiva direktni pristup agentima koji upravo pokrivaju segmente tržišta koji su za nas najpoželjniji. Osim toga, dodatne aktivnosti ćemo sigurno provesti i na tržištu Kanade, za početak područje Quebeca i Ontaria, gdje su planirane radionice kroz rujan.
Tržišta koja nam nedostaju i koja na sve načine pokušavamo aktivirati su, dakako i Novi Zeland i Australija, s kojih su turisti u velikom broju u predpandemijsko vrijeme posjećivali Dubrovnik, ali koja se nažalost još uvijek, iz objektivnih razloga, nisu vratila na staro. Imamo neke naznake da će 2023. biti godina povratka i za njih pa ćemo nakon dublje analize tržišta kroz sljedeća dva mjeseca, vjerojatno ići i u neke aktivnosti na tim tržištima.
To su inače sve tržišta koja ‘bookiraju’ puno unaprijed, ali se i to, zbog pandemije, potpuno promijenilo pa ljudi čekaju momenat koji smatraju sigurnim, tako da će aktivnosti tijekom jeseni sigurno rezultirati pozitivnim pomakom u 2023. godini.
Pripremamo nastupe na već spomenutim dalekim tržištima koja su trenutno dostupna i otvorena za putovanja, a čim se stvore uvjeti, planira se ići s promotivnim aktivnostima i prema Dalekom Istoku.

Koji je trenutno najveći turistički adut kojeg Dubrovnik može ponuditi?
Grad Dubrovnik je s projektom Respect the City prepoznat u svijetu kao grad koji je uspio, u dobroj mjeri, riješiti prekomjerne gužve u Gradu. Jedan od aduta u promociji je svakako i to jer je u predpandemijskim godinama nažalost situacija bila drukčija i tržišta su toga svjesna. Vrijedno je i napomenuti kako se upravo Dubrovnik istaknuo i to među najvećim konkurentima na Mediteranu, svojim pristupom turistima. Grad nikada neće uskratiti dobrodošlicu turistima, ali će prilagoditi ponudu i strategiju sukladno datim okolnostima. U partnerstvu sa svim dionicima u turističkoj industriji ujedinjeni smo u očuvanju Dubrovnika kao održive i globalno prepoznatljive destinacije koju treba njegovati u ključnim godinama koje dolaze.

DIREKTOR TZ GRADA DUBROVNIKA MIRO DRAŠKOVIĆ Mora se dosta raditi na promociji Dubrovnika kao auto destinacije

Što će konkretno Dubrovniku donijeti Pelješki most? Hoćemo li moći u budućnosti računati na više auto-gostiju?
Svakako se mora raditi dosta na promociji Dubrovnika kao auto destinacije. Pelješki most je tu sigurno bitna poveznica, kako teritorijalna, tako i mentalna za sve goste koji u Hrvatsku dolaze autom.
Kad pogledate strukturu gostiju u Dubrovniku i ostatku Hrvatske, sigurno ćete primijetiti da je primjerice tržište Njemačke ili Austrije daleko zastupljenije u ostalim regijama, a to su tržišta koja se nadamo da će biti u porastu u godinama koje dolaze, što je svakako direktni rezultat otvaranja Pelješkog mosta.

Jesu li nužne promjene u ugostiteljskoj ponudi, odnosno trebamo li se više usmjeriti prema tradicionalnim i lokalnim jelima?
Posjetitelji Dubrovnika su sa svih strana svijeta. Sigurno je da traže iskustva povezana s tradicijom grada kojega posjećuju i da uživaju u lokalnim jelima i vinima, jednako kao što uživaju u interakciji s lokalcima, što je jedan od glavnih elemenata turizma kao svjetskog fenomena. Moramo ipak biti svjesni da svi turisti ovdje dolaze sa svojim prehrambenim navikama, i da se, pogotovo u pandemiji, dodatno povećao trend naručivanja hrane za doma, trend koji je ionako bio prisutan svugdje jer ljudi provode dosta vremena na poslu i nemaju vremena kuhati. Dodatna vrijednost Dubrovnika bila bi što veća raznovrsnost kulinarske ponude, što je uostalom i jedna od glavnih karakteristika kozmopolitskih gradova svijeta.

Koje su okosnice programa s kojim ste se natjecali za direktorsku poziciju TZ-a?
Jača promocija na dalekim tržištima, gore spomenutima, uska suradnja s avio kompanijama na proširenju njihovih redova letenja na mjesece izvan glavne turističke sezone, kao i disperzija događaja po cijelome Gradu, uz dodatnu potporu svim rubnim dijelovima koji pripadaju Gradu, a ne nalaze se u samom Dubrovniku.

S obzirom na to da se sve više mogu čuti negodovanja i kritike sugrađana po pitanju nedostatka zabavnog sadržaja izvan Dubrovačkih ljetnih igara, kako Vi gledate na današnje stanje? Može li se to, i na koji način u sinergiji s privatnim sektorom i hotelijerima promijeniti?
TZ godinama inicira, sudjeluje i sufinancira razna zabavna događanja u Gradu i svatko tko prati naša redovna priopćenja za javnost ima priliku dobiti pravodobnu informaciju o događanjima koja slijede u tjednu koji dolazi.
Već sudjelujemo u programima koje organizira privatni sektor, kao i hotelijeri i iako se možda ponekad doima da TZ nije prisutna, usudio bih se reći da ne postoji događanje u Gradu i okolici u kojem TZ ne sudjeluje, bilo operativnom ili financijskom podrškom. Radit ćemo na većoj vidljivosti same TZ, a građanima bih poručio da smo uvijek otvoreni za sve eventualne ideje koje bi mogli imati. Moja vrata su otvorena svima, a e-mail dostupan i svaka dobra ideja će sigurno kod TZ Grada naići na bezrezervnu podršku.

Pročitajte još

OD 9 DO 13:30 U nedjelju se zbog Du Motiona zatvaraju pojedine prometnice

Dulist

PRIGODNI PROGRAM Jubilarna deseta obljetnica SHKM u Dubrovniku

Dulist

GOSTOVANJE U HERCEG NOVOM ‘Vidi kako Lokrum pere zube’ pred crnogorskom publikom

Ivana Mijić Vulinović