Aktualno

CROATIA AIRLINES’Gradonačelnik Dubrovnika ponovo nas neutemeljeno napao!’

croatia airlines 01 1

S obzirom na to da je na nedavnoj konferenciji za medije dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić javno iznio, a mediji prenijeli, netočne informacije o Croatia Airlinesu, hrvatska zrakoplovna tvrtka ovim putem želi neistine demantirati činjenicama – stoji u službenom priopćenju Croatia Airlines.

Prenosimo reagiranje:

”Gospodin Vlahušić je naime prozvao hrvatsku zrakoplovnu tvrtku jer navodno „naplaćuje“ letove od grada Dubovnika, dok navodno neki drugi avioprijevoznici lete „besplatno“ te postavio pitanje zašto Croatia Airlines „uopće postoji“ ako ne da bi osigurala jeftinije karte građanima Dubrovnika.

Činjenice su pak da Croatia Airlines od grada Dubrovnika ne naplaćuje apsolutno ništa za održavanje letova prema Dubrovniku ili iz Dubrovnika. Kad bi netko subvencionirao letove, tada bi građani mogli letjeti i besplatno. No, subvencije su u Europskoj uniji zabranjene i hrvatski nacionalni avioprijevoznik ne prima ni od grada Dubrovnika niti od države ni od bilo koga drugog ikakve subvencije za letove. Croatia Airlines se nada da će uskoro s Vladom RH i nadležnim ministarstvom potpisati ugovor o obvezi održavanja redovitog domaćeg prometa (Public Service Obligation tzv PSO) za koji se nacionalna zrakoplovna tvrtka natjecala na međunarodnom natječaju i koji su odobrila tijela Europske Unije. Ugovor bi trebao nadoknaditi gubitke koje prijevoznik stvara obavljajući redoviti domaći promet i činjenica je da u sklopu PSO modela Croatia Airlines ne ostvaruje nikakvu zaradu. Riječ je isključivo o kompenzaciji za obavljenu uslugu na linijama koje su ugovorene natječajem, čime se nadoknađuju troškovi koji nastaju kada se letovi ne pokriju iz cijene prodanih karata, odnosno o nadoknadi razlike između ostvarenih prihoda i rashoda na pojedinim PSO linijama. Obavljanje prometa naručuje Vlada RH kako bi osigurala bolju povezanost zračnih luka u Hrvatskoj, ali i omogućila građanima i gostima Hrvatske povezana putovanja do gotovo bilo koje točke u svijetu.

Vrijedi istaknuti i podatak da u posljednje tri godine grad Dubrovnik i turistički subjekti grada i županije nisu sudjelovali u razvoju pojedinih zračnih linija Croatia Airlinesa u sklopu modela udruženog oglašavanja, za razliku od drugih hrvatskih gradova u koje lete zrakoplovi Croatia Airlinesa. Istovremeno, grad Dubrovnik troši znatna sredstva udruženog oglašavanja na strane avioprijevoznike – kako je u medijima preneseno radi se o iznosu od 15 milijuna kuna. U zadnje tri godine od tog iznosa Croatia Airlines primio je nula kuna.

Unatoč tomu, Croatia Airlines lani je, iako u procesu restrukturiranja i poslujući s ograničenim tržišnim kapacitetom, na vlastiti rizik uveo novu liniju Dubrovnik – Nica te tako omogućio još kvalitetniju povezanost Dubrovnika s europskim odredištima. Ove turističke sezone zrakoplovi tvrtke izravno povezuju Dubrovnik s četiri hrvatska i devet međunarodnih odredišta. Novost su izravni letovi Dubrovnik – Pula, a leti se i dalje u Zagreb, Osijek i Split. U međunarodnom redovitom prometu Croatia Airlines Dubrovnik izravno povezuje s Parizom, Nicom, Rimom, Venecijom, Amsterdamom, Atenom, Frankfurtom, Düsseldorfom i Zürichom, a pritom je novost dodatni let Dubrovnik – Pariz srijedom.

Na relaciji Dubrovnik – Rim Croatia Airlines leti svake zime već deset godina, bez ijedne lipe sredstava udruženog oglašavanja i na vlastiti komercijalni rizik te zasad planira nastaviti letjeti i dalje. Ukoliko su točne informacije iz medija da grad Dubrovnik o uvođenju još dva leta tjedno na istoj relaciji razgovara s drugim avioprijevoznikom, u Croatia Airlinesu možemo samo izraziti iznenađenje i razočaranje činjenicom da razgovori o uvođenju dodatnih rotacija nisu obavljeni i s nama.

Odluka o tome s kime će i kako raditi u potpunosti je, dakako, na gradskim vlastima, ali nema opravdanja da se komercijalni ugovori sklapaju s inozemnim avioprijevoznicima dok se domaćeg avioprijevoznika svako toliko neutemeljeno proziva i od njega traže posebno povlašteni uvjeti, koje se nema čime opravdati. Croatia Airlines poziva gospodina Vlahušića da javno objavi na temelju kojih kriterija se donosi odluka koje će linije, a do sada se radilo isključivo o inozemnim avioprijevoznicima, grad Dubrovnik podržati i u kojem financijskom iznosu.

Izjave gospodina Vlahušića u kojima traži od Croatia Airlinesa jeftinije cijene zrakoplovnih karata za stanovnike Dubrovnika zato što se, navodno, iz Dubrovnika jeftinije leti do Istanbula nego do Zagreb, još su jedna neistina izgovorena od strane gradonačelnika, koji nikako da preuzme odgovornosti za javno izgovorenu riječ. Jednostavnom pretragom ponude na internetskim stranicama lako se dolazi do podatka da gornja tvrdnja ni približno ne stoji, a najavljivanje potpisivanja peticije za jeftinije karte u tom kontekstu nije moguće shvatiti drugačije nego kao rani početak kampanje za lokalne izbore. Nažalost, ponovo na račun i štetu nacionalnog avioprijevoznika, ali i stanovnika Dubrovnika.
Svemu navedenom usprkos, zahvaljujući konstruktivnim razgovorima s Turističkom zajednicom grada Dubrovnika od ove zime Croatia Airlines bi ponovo trebao letjeti na relaciji Dubrovnik – Frankfurt i to tri puta tjedno, uz obnavljanje korištenja sredstava udruženog oglašavanja, nakon višegodišnjeg prekida. Istovremeno, ukoliko kako mediji prenose postoje razgovori oko četiri tjedna leta na relaciji Bruxelles – Dubrovnik, Croatia Airlines nije u iste uključen niti ima saznanja o tome.

Croatia Airlines sa svoje strane čini sve što može kako bi poboljšao zračnu povezanost Dubrovnika s Hrvatskom i svijetom, po što povoljnijim uvjetima za sve građane Hrvatske. Croatia Airlines nakon ovog ponovnog utvrđivanja činjenica i dalje izražava nadu u nastavak započetog konstruktivnog dijaloga s gradskim vlastima i tijelima, u interesu svih strana, a prije svega građana Dubrovnika.
Croatia Airlines

Pročitajte još

STANJE NA IZVORIŠTU JE STABILNO Vodovod šalje dodatne cisterne u Zaton, Vrbicu i Štikovicu

Dulist

SIGURNOST U PROMETU I PLAVI TAKSI APELIRAJU ‘Ako piješ ne vozi, samo nazovi’

Dulist

I danas stižu cisterne, neugodni mirisi i dalje u dijelu vodoopskrbne mreže

Dulist