PolitikaUrednički izbor

ANTUN ČESKO ‘Izgradnjom tunela u Gružu dobit ćemo novi Stradun’

antun cesko gk gruz 3

Gruž je Godinama bio zapostavljen – priča nam Antun Česko, predsjednik Vijeća Gradskog kotara Gruž koji ističe kako je za ovaj predio grada u planu dosta investicija, od Lučke uprave preko privatnog sektora do ulaganja Grada Dubrovnika koji mora investirati u infrastrukturu.

No, ništa se ne može odraditi preko noći. U posljednjih godinu dana, od kada su u Dubrovniku ponovno uspostavljeni gradski kotari, vidljiv je pomak. Kad je riječ o Gružu, popločan je cijeli trg na samom ulazu u park Luja Šoletića, koji je bio ruvinan, na Nuncijati je u tijeku obnova igrališta te je postavljen kontejner za udrugu koja o igralištu brine. Ovih bi dana trebalo bi biti gotovo i uređenje igrališta gruške škole, a u Sustjepanu je konačno riješeno pitanje autobusne stanice. U sklopu te investicije je uređen i prostor za kontejnere, koji su premješteni s donedavne pozicije na rivi uz more. Sustjepan čeka i obnovu igrališta. U ulica Đura Basaričeka, koja ima izrazito veliki nagib, stavljen je novi betonski sloj, riješena je i oborinska odvodnja u Vukovarskoj ulici i svim poprečnim ulicama, a uređenje čeka i Park Luja Šoletića gdje bi se na stazu trebao staviti novi sloj tucanika.

— Ljudi zovu svaki dan, najčešće zbog bumbeta, skalina… Zapravo za komunalne probleme. U pravilu mi slikamo oštećenje i uputimo preko tajnika nadležnom gradskom odjelu – govori nam Česko.

Naslijeđeni problem

Jedan od većih problema ovog gradskog kotara svakako jest nedostatak parkirnih mjesta, posebno u ulicama Stjepana Cvijića i Od Gaja. Česko ističe kako u tim ulicama prije svega treba riješiti nesmetani dolazak interventnih vozila, na čemu se, govori nam, radi.

— Do petog nebodera postoji parcela u privatnom vlasništvu. Ako se ona uspije otkupiti, na neki bi se način amortizirao problem parkirališta nebodera. No, to je naslijeđeni problem kojim se nitko nije bavio. U Gružu imamo 50–60 godina stihijske gradnje i ne može se sve riješiti u godinu dana. Za to treba vremena – priča Česko. No, nije problem samo u postojećoj gradnji. U Gružu se već godinama govori o gradnji na prostoru kako bivše Remize tako i bivšeg Radeljevića, u tijeku je izgradnja još jedne zgrade iza Grawea… Može li to sve podnijeti postojeća infrastruktura?

— Režim prometa koji je kroz Gruž napravljen, kao i ovo rješenje oko Minčete, ne zadovoljava nikakve kriterije. Prometna struka mora donijeti rješenja. Mi možemo imati prijedloge, ali ne znači da su oni i izvedivi – naglašava Antun Česko.

Placa, tunel, riva…

Došli smo i do vizije Gruža kao novog urbanog centra Dubrovnika. Nju je, podsjetimo, gradonačelnik Mato Franković predstavio predstavnicima Jaspersa, a uz ostalo podrazumijeva i gradnju tunela, otvaranje pješačke zone… Naše pitanje bilo je – je li Gruž spreman za to?

— Gruž je spreman, a mislim i cijeli grad. To se može gledati iz više pozicija. Nije tu riječ samo o rješavanju prometne problematike Gruža, nego i o rješavanju place. Ona je jedino mjesto u na kojem se danas okupljaju ljudi iz grada. Ona tu mora ostati i što se na nju više nadoveže sadržaja i parkinga, ona će biti funkcionalna. Ako bi se došlo do toga da riva od mula do Radeljevića postane pješačka zona, dobit ćemo u principu novi Stradun. Volio bih da se to realizira i izgleda mi izvedivo – smatra Antun Česko. No, placa je mjesto okupljanja domaće čeljadi kroz jutro. A što je s popodnevnim i večernjim životom?

— Zimi nema nikakvog sadržaja. Ljeti bude gužve jer dolaze ovi mini kruzeri pa ima gostiju, ima puno više šetača i života, a zimi je zapravo sve zatvoreno. Od društvenih sadržaja imamo samo knjižnicu. I igrališta. Ona su nam dosta dobro uređena. Tu se i ljeti i zimi odvija sportski život – priča predsjednik Vijeća ovog gradskog kotara. Iako svi promatramo Gruž kroz dolaske brodova na kružnim putovanjima, ti gosti kroz njega samo prođu. Kako ih zadržati?

— To je prije svega tržišno pitanje i ne znam kako Grad može nešto napraviti i ponuditi sadržaje. Kad će se pojaviti tržišna zainteresiranost, pitanje je vremena. Mislim da bi unaprjeđenju sadržaja mogao doprinijeti i novi lučki terminal – vjeruje Česko.

Prvo infrastruktura pa sadržaji Grad Dubrovnik 2020. godine kreće u implementaciju modela participativnog budžetiranja koji ima za cilj da se odluke o raspodjeli dijela javnih sredstava donose u direktnoj suradnji s građanima na nivou kotara. Česko smatra kako će građani za taj model biti zainteresirani, no prema njegovom mišljenju time će se rješavati infrastruktura, a ne dodatni sadržaji koji nedostaju.

— Još ne znam kako će to izgledati, u kojoj će biti formi. Međutim, participativno budžetiranje će biti dobro u trenutku kad budemo imali uređenu infrastrukturu, kad ulice budu čiste i pokošene. Mi još uvijek imamo neizolirane kabele na trulim palama, koji idu poviše ulica i kuća, a telefonski kabeli vise tako da ih možete rukom dirati. Kad će to doći na red, ne znam, jer to nije samo pitanje Grada već i Elektrojuga, HT-a… – govori Česko dodavši da bi tek u slučaju da je sve nabrojeno sređeno, participativno budžetiranje donosilo nove sadržaje.

— Sve dok nismo riješili osnovne stvari, ono nema toliku snagu. Ja sam to zamislio na primjer da imate knjižnicu sa svom mogućom opremom u koju dolaze svi, od djece do ljudi starije životne dobi. I sad im treba ‘gaming centar’, kojega će riješiti kroz participativno budžetiranje. Ali mi moramo rješavati infrastrukturu. Ne može se raditi ‘gaming centar’ do kojega kad pada kiša ne možete doći. To je nama veliki problem – tumači Česko dotaknuvši se time teme oborinske odvodnje. Najavljuje kako će se početkom 2020. godine krenuti s realizacijom projekta oborinske odvodnje u ulici Andrije Hebranga, od Kunske ulice sve do kružnog toka na Solskoj bazi.

ZLATNI POTOK MOŽE, A NUNCIJATA?

Ni Grad ni kotar ne mogu otvoriti butigu

Stanovnici Zlatnog potoka preko Gradskog kotara Ploče iza Grada, uz pomoć Grada Dubrovnika, žele riješiti nedostatak butige u tom naselju. No, ni na Nuncijati butige nema.

— Jasno vam je da živimo tržišnu ekonomiju od kad smo se opredijelili za samostalnu Hrvatsku. Tko misli da može otvoriti butigu, neka je otvori. Ako se Nuncijata bude proširivala s dodatnim objektima, vjerojatno će tada postojati interes nekoga za otvoriti i butigu. Tu niti kotar, niti Grad ne mogu napraviti baš ništa – mišljenja je Česko te dodaje kako na Nuncijati, koliko zna, Grad nema svoj prostor koji bi mogao ustupiti za otvaranje butige. Sve su to, govori nam, privatne kuće i garaže.

Pročitajte još

Srđevci: Grad je u Zatonu pao na ispitu hitnih situacija

Dulist

PO MJERI GRAĐANA Tjedni pregled gradskih projekata

Dulist

ŽUPAN O BRZOJ CESTI Bilo je više politikantstva nego stručnih mišljena. Ne bi bilo dobro da izgubimo sredstva

Dulist