Županija

ANAMARIJA KUSALO: ‘Turiste u Župu treba privući raznolikom ponudom’

c anamarija kusalo tz zupa17

Jako mi puno znači ova pozicija. To mi je zaista kruna karijere. Nakon 16 godina iskustva u turizmu, osjetila sam da je došlo vrijeme da se okušam i u vođenju Turističke zajednice. To me je ponukalo da se prijavim na natje­čaj, izabrali su me i koristim ovu pri­godu za zahvaliti vijećnicima na uka­zanom povjerenju. Rodom sam iz Župe i vezana sam za ovaj kraj. Upravo zato smatram da mogu doprinijeti turizmu Župe dubrovačke, a i samoj Općini, pogotovo s obzirom na svoje dosadaš­nje iskustvo i rad u mnogim segmen­tima turizma – istaknula je za DuList nova direktorica Turističke zajednice Župe dubrovačke Anamarija Kusalo koja je s radom službeno započela sredinom kolovoza.

Iza ove profesorice španjolskog i francuskog jezika doista je bogato iskustvo rada u turizmu. Naime, iako je diplomirala na Filozofskom fakul­tetu, nije se odlučila okrenuti školstvu, već turističkom sektoru u kojem radi od prvog dana po izlasku s fakulteta. Imala je potom priliku radno iskustvo stjecati u mnogim turističkim agen­cijama te hotelskim kućama. Radila je tako kao vodič u agenciji Gulliver, potom je bila voditeljica regije agen­cije Travel Europe, viša recepcionerka u Hotelu Epidaurus, voditeljica ureda agencije Amanthus Travel, izvršna direktorica Admiral Grand Hotela Slano, project manager za kongresni turizam u agenciji Intours DMC, dok je na čelnu poziciju Turističke zajed­nice Župe dubrovačke došla iz Hotela Rixos Libertas gdje je radila kao event manager.

Sve ove razne segmente turističke djelatnosti Kusalo će, ističe, ujediniti te tako pokušati što bolje voditi Turi­stičku zajednicu. Prostora za učenje, dodaje, još uvijek ima, ali prethodno znanje itekako će joj biti velika pred­nost i u komunikaciji sa svim važnim akterima župskog turizma.

Prvi korak – uhvatiti se posla
— Trenutno mi je najvažnije uhvatiti se posla i pohvatati sve važne stvari koje trebamo odmah rješavati. Treba se već raditi na programu za iduću godinu te ozbiljno shvatiti poziciju i odgovornost koja mi je povjerena jer su i naši Župljani i Općina zaslužili da im radom i trudom pokažemo da posto­jimo i da imamo razlog postojanja, a to je da radimo za cijelu zajednicu i Općinu – istaknula je Kusalo.

Turizam se u Župi, zajedno s cijelom Općinom, naglašava Kusalo, kreće u jako dobrom pravcu, a u posljednjih se nekoliko godina, dodaje, intenzivno radi na privlačenju hotelskih kuća i ohrabrivanju mještana za otvaranje privatnog smještaja. Turistička zajed­nica u skaldu s time trudi se osmiš­ljavati različite manifestacije kako bi objedinili cijelu ponudu te privukli turiste da upravo Župu odaberu kao mjesto gdje će se zabaviti i provesti ugodno vrijeme. Sve to, mišljenja je direktorica TZ-a, potrebno je raditi u korelaciji s lokalnim stanovništvom jer su manifestacije, naposlijetku, i za njih, a ne samo za turiste. A, turiste je najbolje privući glavnim adutima ove Općine.

— Aduti Župe mogu se svesti i pod naziv ‘Dubrovačka rivijera’, a to je blizina centra, Zračne luke i hotelski smještaj na našem području. Ne zabo­ravimo također naglasiti jako povoljne klimatske uvjete, prelijepi krajolik i plaže. U zadnje se vrijeme jako puno radi na razvoju kongresnog turizma, a za takvo što je idealan Hotel Shera­ton. To nam ujedno znači i produljenje turističke sezone jer se kongresni turi­zam odvija ponajviše zimi. Definitivno imamo potencijala i za taj vid turizma – govori Kusalo.
100 godina župskog turizma.

Glavni naglasci njezina programa kojeg je izložila Turističkom vijeću vezani su, među ostalim, za obilježa­vanje 100 godina turizma u Župi.

— Za početak nam je glavna zadaća osmisliti program za obilježavanje ove za Župu važne obljetnice koja nas čeka dogodine. Jako smo ponosni na to i tre­bali bismo je posebno obilježiti, ali to ne znači da se neke manifestacije koje ćemo razviti u sklopu ovog programa neće ponavljati i u idućim godinama. Potom, trebalo bi raditi na produlje­nju turističke sezone, kroz kongresni turizam, ali i kamp Kupari. Postojala je ideja da tu bude kongresni centar, što se s vremenom izgubilo, ali trebalo bi osmisliti socijalno-društveni centar sa sportskim, ali i nekim drugim sadrža­jima koji bi obogatili ponudu za turiste. Tako bismo dobili priliku da se sezona dodatno produlji. Želimo, naravno, animirati hotelijere, privatne iznaj­mljivače, ali i Općinu da svi zajedno surađuju u ostvarivanju istog cilja – naglašava direktorica župskog TZ-a te dodaje kako bi hotelima bilo u interesu raditi i tijekom zime, a posebno ako bi se ostvarili određeni projekti te ugovo­rio dolazak grupa.

Tada bi, mišljenja je, trebalo pomoći hotelima kako bi imali mogućnost dodatno animirati goste koji im pristignu kroz razne manifesta­cije, a potrebno je i da restorani budu otvoreni zimi.

— Imamo potencijala, ali trebamo raditi na kvaliteti ponude. Što se tiče gostiju koji nam pristižu, šaroliki smo, sva su tržišta zastupljena, a ponajviše nam dolaze Nijemci, Amerikanci i Bri­tanci. Sve nam više pristižu i Kinezi, Japanci, Koreanci. Ne bih ih ipak dije­lila po platežnoj moći, već bih se više bazirala na konkretnu ponudu i sadr­žaj koji im moramo omogućiti ako želimo da upravo kod nas potroše koju kunu više – kazuje Kusalo.

Banner 300x250 DU 1

Iako Župa nema puno slabih točaka po pitanju turizma ipak joj nedostaju nekadašnji smještajni kapaciteti (dio Plata i Kupari), ali trude se s postoje­ćim kapacitetima nešto napraviti.

— Nije sve do nas, bit je i suradnje s drugim gosodarstvenicima bez kojih ne možemo raditi. Samo trebamo svi zajedno sjesti i dogovoriti neke nove manifestacije koje bi bile interesan­tne većem broju publike. Moramo pokušati obogatiti ponudu. Ona će svakako biti dodatno obogaćena jed­nom kada nam pristigne investicija Four Seasonsa, kao i ona u Hotelima Plat. Mislim da bismo time upravo zaokružili ideju Župe i u kojem bi se pravcu trebala razvijati. Svakako bismo dobili ne samo dodatne kapacitete, već bi i sadržaj bio bogatiji. Kada bi se tako objedinili, onda bi nam manifestacije i svi programi imali znatno više smisla – govori Kusalo.

Privatni smještaj još uvijek nije prevagnuo
Svi segmenti turizma u Župi još uvijek su u određenoj ravnoteži, mišljenja je direktorica TZ-a. Privatni je smještaj u porastu, ali on još uvijek ne prelazi neku suvislu granicu.

— Mislim da je u Župi prisutna rav­noteža s obzirom da nam nedostaje hotelskog smještaja pa nam privatni smještaj to nadoknađuje. U Župi nam definitivno nedostaje kapaciteta te je pozitivno da se i privatni smještaj angažirao te da se broj kreveta pove­ćava svake godine. Naravno, ne bi bilo dobro da brojka prođe mjeru dobrog ukusa – naglašava Kusalo.

Turistička zajednica Župe dubro­vačke prisutna je inače i na mnogim važnim turističkim sajmovima. Naime, nakon što Turistička zajednica Dubro­vačko-neretvanske županije odluči na kojim će se sajmovima prezentirati, župska TZ dobije nekoliko sajmova na koja može ići te se na njima izmjenjuje periodično s drugim općinama.

— Prisutni smo redovito u Londonu, Berlinu i važnijim sajmovima te trži­štima koja nam dolaze. Svakako ćemo pokušati uvrstiti ona tržišta koja su kod nas manje zastupljena i ponuditi našu destinaciju i njima. Mislim da je Župa svakako dobro pozicionirana. Svaka je općina u našoj Županiji pro­gramom interesantna na svoj način, ali smatram da je naša najveća pred­nost što smo blizu centra i Zračne luke. Sve što se događa, iako se možda ne događa direktno u Župi, već u Gradu, opet može rezultirati smještanjem turi­sta u našoj Općini te oni tako mogu prisustvovati našim manifestacijama i događanjima – govori direktorica župske Turističke zajednice.

Planovi za Zavičajni muzej
Planovi su za sljedeću godinu brojni, ideje se razrađuju, a želja im je otvo­riti i Zavičajni muzej.

— Priredit ćemo mnoga događanja i razvijati brojne projekte od Zavičajnog muzeja do izložbi fotografija Kupara nekad i sad. Točnu lokaciju za Zavičajni muzej još ne znamo, razrađujemo kon­cept, ali svakako idemo u pravcu razvoja te ideje. Što se tiče nekog prepoznatlji­vog simbola Župe, imamo našu Župčicu. Mislim da ona napokon treba postati službeni simbol naše Općine i radimo na promociji te ideje. Želimo sve to obje­diniti na jednom interesantnom mjestu gdje će se gosti moći zaustaviti, slikati te po čemu će Župa biti upečatljivo prepo­znatljiva – zaključila je za DuList direk­torica Turističke zajednice Župe dubro­vačke Anamarija Kusalo.

Objavljeno u tiskanom izdanju DuLista, 21. kolovoza 2019.

Pročitajte još

NAJSTARIJA KONAVOKA Kate Braičević proslavila 104. rođendan!

Dulist

[TEMAT MORE] Županija: Ulaganje u povezivanje otoka jedan je od prioriteta

Dulist.hr

[TEMAT MORE] Marija Radić: O izazovima i planovima Udruge Stonski školjkari

Dulist.hr