Aktualno

800 JE ZAHTJEVA Za nove komunalne vezove treba čekati novi GUP!

800 JE ZAHTJEVA Za nove komunalne vezove treba čekati novi GUP!

Prijedlog Izmjena i dopuna Urbanističkog plana uređenja ‘Gruški akvatorij’ na javnom je uvidu do 24. srpnja, a javno izlaganje održano je ovog petka u Velikoj vijećnici. Pročelnik Upravnog odjela za urbanizam, prostorno planiranje i zaštitu okoliša Božo Benić dao je osnovne podatke o javnoj raspravi te je riječ prepustio stručnim izrađivačima iz tvrtke APE.
Budući da se u istom postupku rade i izmjene i dopune PPU-a i GUP-a naglašeno je kako se njihove izmjene odnose samo na područje Gruža, odnosno na obuhvat ovog urbanističkog plana. To je rekla Sandra Jakopec, odgovorni voditelj izrade plana uz napomenu kako se primjedbe na cjelovite izmjene u ovom postupku neće razmatrati.
Marijana Zlodre Ujdur iz stručnog tima izrade plana objasnila je što se planom, sukladno odluci o izradi, mijenjalo te s kojim su se projektima trebali uskladiti.
-Dobili smo uvjet Konzervatorskog odjela da je potrebno usklađenje, odnosno implementacija izrađen konzervatorske podloge za kontaktnu zonu svjetskog dobra Staroga grada Dubrovnika, a bila je nužna i izrada HIA studije.

800 JE ZAHTJEVA Za nove komunalne vezove treba čekati novi GUP!

Među izmjenama našla se i granica koncesije Marine Gruž, a prema njoj prilagođene su i granice ostalih luka u okruženju. Dio izmjena odnosi se i na promet. Tako je koridor prometnice Obala pape Ivana Pavla II usklađen s važećim.
-S obzirom na gužve na toj prometnici planirano je proširenje za jednu kolničku traku s lijevim skretačem – rekla je.
Osim toga, ukinuta je mogućnost četverotračnog prometa u tunelu te je on planiran isključivo s dvije trake. Definirano je i da je do izgradnje tunela omogućena rekonstrukcija postojeće prometnice (Obala Stjepana Radića) u minimalnoj širini 9,0 m (2 kolničke trake minimalne širine 3,0 m i obostrani nogostup minimalne širine 1,5 m). Koridor Lapadske obale usklađen je s izvedenim stanjem, dok je prometnica kod parka Luja Šoletića usklađena s planiranom prometnicom iz GUP-a koja se nastavlja dalje na prometnicu iza povijesnih vrtova.
Na postojećoj građevini u zoni ‘Porat’ brisana garaža planirana u toj zoni „Porat“, ali su brisana garažna mjesta raspoređena na ostale garaže. Također, dopuštena je rekonstrukcija postojećih građevina unutar zone ‘Ex TUP’.
HIA studiju, odnosno Procjenu utjecaja na baštinu predstavila je Marija Premužić Ančić iz tvrtke ASK, koja je naglasila kako se gruška luka nalazi na sjeverozapadnom dijelu proglašene buffer zone koja je 2018. godine proširena.
-S proširenjem cijeli zahvat se valorizira kao izrazito vrijedan prostor, što ima smisla jer je gruška luka sastavni dio Dubrovnika još od antičkih vremena – rekla je Premužić Ančić. Rekla je kako je svrha HIA-e utvrditi potencijalne učinke projekta na značajne atribute i vrijednosti mjesta svjetske baštine. Cilj procjene je uspostaviti ravnotežu između razvoja i očuvanja univerzalne vrijednosti mjesta svjetske baštine.
-Utvrđivanje potencijalnih utjecaja i predlaganje odgovarajućih mjera za ublažavanje pomaže se u zaštiti ovih mjesta za buduće generacije, istovremeno omogućujući održivi razvoj i uvažavanje njihovih kulturnih i prirodnih vrijednosti – rekla je dalje.

800 JE ZAHTJEVA Za nove komunalne vezove treba čekati novi GUP!
Potom se osvrnula na sam prostor obuhvata UPU-a.
-Radi se o velikom prostoru mora, i primarno o infrastrukturnom dijelu gruške luke, što je i samim izmjenama dominantno obuhvaćeno. Ovaj prostor ne samo da je infrastrukturno izrazito važan za Dubrovnik, on ima dva ključna povijesna sloja koja su ga obilježila i danas ga obilježavaju. Ovo je jedno od najljepših i najvrijednijih prostora dubrovačke ladanjske arhitekture kojoj su od 14. sto. Du obitelji gradile svoje ljetnikovce. Drugi sloj jest sloj industrijske baštine. Kad sve slojeve preklopimo govorimo o važnom i vrijednom prostoru – objašnjavala je.
Potom se osvrnula na mjere koje se trebaju uključiti u izradu plana, a to su one koje se odnose na sami plan, mjere koje su svi sudioniici koji će biti uključeni u provedbu tog plana nužni uključiti u izradu projektno tehničke dokumentacije, mjere koje je potrebno uključiti u provođenje i gradnju te mjere nakon izgradnje, a odnose se na korištenje cijelog prostora.
Tijekom javne rasprave za riječ se javio Emil Želimir Polović, koji smatra kako bi trebao postojati natječaj kako bi se svi zainteresirani mogli javiti sa svojim idejama i rješenjima.
-Imam rješenje za brzu cestu i cijeli grad, a gradonačelnik me ne želi primiti. Trebao bi biti natječaj, da se natječemo tko će bolje riješiti. Ja imam bolje rješenje, tunel ne dolazi u obzir, to je stari projekt koji ne valja. Vidi li netko što se događa? Treba više ideja, ovaj grad zaslužuje bolje – smatra.

800 JE ZAHTJEVA Za nove komunalne vezove treba čekati novi GUP!
-Imam fantastično riješenu brzu cestu. Ne bih volio davati primjedbe na plan nego da diskutiramo koje je bolje rješenje, ovo je bezvezno rješenje, treba nacrt, detalje – iznio je dalje te istaknuo kako ‘jako lođe radimo, pristup nam je slab, nikakav.
Sandra Jakopec odgovorila mu je kako su svi svjesni da promet nije sjajan, što je i njihov dolazak na javnu raspravu potvrdio, budući da su trebali doći sat vremena ranije, a ne skoro pa zakasniti.
Također je istaknula kako su cjelovite izmjene prostorno planske dokumentacije mjesto gdje se ovakve teme trebaju otvarati.
-Nismo ukinuli sve natječaje. I mi ih zagovaramo. Ukinuli smo ih samo u dijelovima gdje nisu bili provedivi – rekla je.
Ravnatelj Županijske lučke uprave Dubrovnik Željko Dadić osvrnuo se na potrebe za komunalnim vezovima lokalnog stanovništva.
-Na temelju vašeg zahtjeva za izmjene i dopune UPU-a Gruški akvatorij iznijeli smo svoje zahtjeve. Oni se tiču potreba za komunalnim vezom lokalnog stanovništva. Imamo preko 800 zahtjeva za vez. Uz komunalnu lučicu Batala imamo i idejno rješenje za postavljanje dodatnih pontona za 100-njak dodatnih vezova. Također, u dijelu od marine prema Solitudu gdje u planu piše da je dozvoljeno do 58 vezova, mislim da je tu brojku potrebno eliminirati i iskoristiti prostor na najbolji mogući način da se što veći broj vezova tu može napraviti, naravno u skladu s prostornim planovima – rekao je te napomenuo kako su svi zahtjevi podneseni, a podnije će se i pisanim putem.
-Volio bih da se ti naši zahtjevi uvaže jer je to interes Grada Dubrovnika, Dubrovačko-neretvanske županije ŽLUD-a i svih građana Dubrovnika – rekao je.
Međutim, pročelnik Božo Benić rekao mu je kako je u okviru ovih izmjena i dopuna moguće razmatrati samo ono što je navedeno u odluci o izradi izmjena i dopuna. Isto je rekla i Jakopec te istaknula kako su izmjene ciljanog sadržaja te se svi ostali zahtjevi moraju prebaciti na cjelovite izmjene GUP-a koje su u tijeku.
Dadić je dodao kako su zahtjevi upućeni i u redovnu proceduru izmjena GUP-a i još jednom naglasio kako je to krucijalno pitanje jer je potreba za komunalnim vezom svakim danom sve veća.

800 JE ZAHTJEVA Za nove komunalne vezove treba čekati novi GUP!

Pročitajte još

[FOTO] Župa Presvetog Spasitelja u Mokošici bogatija za četiri ministranta

Dulist

[FOTO/VIDEO] KAKAV UŽAS NA LAPADSKOJ OBALI Marina Frapa poplutala u fekalijama

Dulist

Brzobrodska linija Split-Dubrovnik ponovno plovi od petka

Dulist