Stresne situacije na poslu nisu rijetka pojava, a često izlaganje stresu može imati posljedice na vaše zdravlje. Posljedice mogu izgledati relativno benigno, kao što su češće prehlade, ali može doći i do ozbiljnijih problema poput bolesti srca ili metaboličkih poremećaja, piše Verywell Mind.
Ako se borite sa stresom na poslu, možete poduzeti neke korake poput pozitivne jutarnje rutine, usvajanje pametnijih način upravljanja vremenom i sl. Prenosimo pet savjeta koji vam mogu pomoći u tome:
1. Stvorite ritual prije posla
Nakon žurbe da djeca stignu u školu, borbe s prometom i brzinskog ispijanja jutarnje kave, mnogi ljudi su već pod stresom kada dođu na posao. A to ih čini reaktivnijima na situacije koje se događaju na poslu. Ako dan započnete s planom, dobrim obrokom i pozitivnim stavom, lakše ćete se nositi sa stresnim događajima na poslu.
2. Izbjegavajte/smanjite konflikte s kolegama
Konflikti loše djeluju na vaše fizičko i emocionalno zdravlje. Iako su konflikti s kolegama ponekad neizbježni, dobro ih je izbjegavati koliko god je moguće. Nemojte tračati ni pretjerano dijeliti osobne stavove o temama koje su ljudima škakljive, poput religije ili politike. Ako se ipak nađete u konfliktu, pokušajte ga riješiti mirno.
3. Organizirajte se i planirajte unaprijed
Kada planirate unaprijed, manje ćete morati žuriti, nećete se naći u neredu i bit ćete efikasniji u poslu.
4. Stvorite ugodno okruženje
Često zanemareno, fizička neugoda može izazvati stres tijekom posla, pogotovo ako vam je neugodno na mjestu gdje obavljate najviše dnevnih zadataka. Ako cijeli dan sjedite u neudobnoj stolici vjerojatno će vas boljeti leđa zbog čega možete biti reaktivniji na stres.
5. Nagradite se za dobro obavljen posao
Ambicioznost je odlična osobina i pomaže u osobnom i poslovnom napretku, ali ako ciljate na savršenstvo, vjerojatno si stvarate nepotrebne probleme. Nitko nije savršen, a kako biste izbjegli zamku perfekcionizma, ciljajte na to da uvijek činite najbolje što možete i priznajte sami sebi trud koji ste dali.