Drugi partnerski sastanak projekta IDEA (Inspiring Digital Entrepreneurship and Awareness in HE), uslijed pandemije Covid-19, održan je u virtualnom okruženju. U dosadašnjim aktivnostima provedeno je mapiranje stanja i trendova digitalnog poduzetništva u zemljama iz kojih dolaze članovi projektnog konzorcija te na razini Europske unije. Rezultati, koji će u sljedećim mjesecima biti javno dostupni u studiji, ukazuju na jaz između sjevernih i baltičkih zemalja i jugoistočnog dijela EU te na nedostatak stručnjaka u digitalno intenzivnim djelatnostima. Hrvatska se prema indeksu kvalitete digitalnog poduzetničkog sustava nalazi na začelju Europske unije. U dijelu analize za Hrvatsku, kojeg su proveli članovi projekta sa Sveučilišta u Dubrovniku, Ekonomskog instituta Zagreb i Hrvatskog Telekoma utvrđen je i nedostatak obrazovnih programa iz područja digitalne ekonomije te se u tom smislu ističe prvi doktorski studij Poslovna ekonomija u digitalnom okruženju kojeg u drugoj polovici 2020. pokreću Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku i Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Analiza je ukazala i na nedostatak suradnje institucija, udruga i savjetodavnih tijela relevantnih za razvoj digitalnog poduzetništva. Iako se u Hrvatskoj e-usluge u poslovanju koriste u visokom postotku, udio e-trgovine u ukupnoj trgovini i dalje je nizak u odnosu na prosjek Europske unije.
U sljedećim će mjesecima projekt IDEA razviti alate za jačanje vještina digitalnog poduzetništva studenata. Svi projektni resursi bit će javno dostupni putem projektne platforme i raspoloživi tijekom i nakon provedbe projekta.
Projekt IDEA sufinanciran je putem Erasmus+ programa Europske komisije. Provodi ga konzorcij 9 partnera iz 7 europskih zemalja (Hrvatska, Belgija, Italija, Poljska, Rumunjska, Slovačka i Španjolska). Koordinator projekta je Centar za istraživanje digitalne transformacije – CREDO Odjela za ekonomiju i poslovnu ekonomiju Sveučilišta u Dubrovniku.