Predavanjem o dezinformacijama i lažnim vijestima, održanom 11. travnja u Ekonomskoj i trgovačkoj školi, završen je ciklus predavanja/radionica koje su se u organizaciji Dubrovačkih knjižnica održavale kroz Tjedan medijske pismenosti i na kojima je sudjelovalo oko 230 učenika.
Na predavanju za srednjoškolce govorilo se o važnosti medijske pismenosti s naglaskom na stjecanje vještina analize i vrednovanja sadržaja koje prenose mediji, te na osvješćivanje odgovornosti primatelja informacija, koji zahvaljujući mogućnostima koje pruža Internet postaje sukreator medijskog sadržaja i tako utječe i na kreiranje stvarnosti. Na portalima se postavljaju sadržaji koji nisu istiniti i koji nemaju vrijednost, te koji zbog svoje niske razine kvalitete narušavaju ugled novinarske struke. Uz savjete i ponuđene alate za analiziranje i vrednovanje sadržaja, učenici su na primjeru jednog članka preuzetog s Interneta, pokušali, neki i uspjeli, procijeniti je li taj sadržaj vrijedan objavljivanja.
U Narodnoj knjižnici – ogranak Lapad održane su radionice za učenike četvrtih i šestih razreda Osnovne škole Ivana Gundulića. Na ovim radionicama, učenicima je kroz primjere pokazano kako funkcioniraju društvene mreže, kako trebaju biti oprezni i ne izlagati svoje osobne podatke javnosti, biti odgovorni prema sebi i drugima na mreži, te kako prepoznati nepoželjne i nasilne sadržaje. Kroz radionice se pokazalo da su djeca u velikom broju izložena sadržajima s kojima se oni zbog svog neiskustva ne mogu nositi. Savjetovano im je da u svoje aktivnosti uključe roditelje i starije.
Kroz sva predavanja je naglašena potreba analiziranja i vrednovanja medijskih sadržaja s posebnim skretanjem pažnje na odgovornost svakog pojedinca koji medijske sadržaje prima, pogotovo u slučaju ako na osnovu njih donosi odluke i reagira u stvarnosti.
Podsjetimo, Tjedan medijske pismenosti u Dubrovačkim knjižnicama održao se u sklopu programa Drugih dana medijske pismenosti koje organizira Agencija za elektroničke medije u suradnji s UNICEF-om.