Dvanaest ZET-ovaca 1. kolovoza hrvatsku je metropolu zamijenilo Dubrovnikom, a dočekani su na sva zvona. Stigli su u dvomjesečnu ispomoć gradskoj tvrtki Libertas zbog trenutnog nedostatka radne snage, problemu koji je doveo do reduciranja gradskih linija. Zahvaljujući njihovom angažmanu, vozni red se normalizirao.
– ZET-ovi vozači u pomoć kolegama u dubrovačkom Libertasu uskočili su zahvaljujući dogovoru dubrovačkog i zagrebačkog gradonačelnika, a nakon što se Libertas zbog opravdane
odsutnosti većeg broja vozača našao u nezavidnoj situaciji održavanja postojeće mreže linija, i to u srcu turističke sezone kada je potreba za uslugama javnog prijevoza ionako povećana – istaknuto je pompozno u priopćenju povodom njihovog dolaska. Prije samog rada, prošli su neophodnu obuku. Inače, suradnja ZET-a i Libertasa dogovorena je tako da se za njihove djelatnike vodi evidencija o radu. A koliko će ta suradnja koštati?
-Na temelju odrađenog rada za određeni mjesec njima će biti isplaćena plaća od strane ZET-a. Nakon toga ZET ispostavlja fakturu Libertasu Dubrovnik d.o.o. – ističu iz Gradske uprave. Nisu nam mogli otkriti koliko će angažman vozača stajati Libertas jer nije dogovorena fiksna cijena unaprijed. Zanimalo nas je i koje dodatke (uz plaću) ZET još plaća svojim radnicima kao što su primjerice topli obrok, putni troškovi ili odvojeni život, a shodno tomu kolika će im ukupna bruto plaća biti za rad u Libertasu. Iz ZET-a su samo kratko istaknuli da nisu u mogućnosti ‘dostaviti tražene podatke, obzirom da se radi o poslovnoj tajni’.
Smještaj u Državnom arhivu
Djelatnici ZET-a planiraju biti u Dubrovniku do 2. listopada 2019. godine, a bit će smješteni u dormitoriju novog kompleksa Državnog arhiva Dubrovniku, u zgradi ex-vojarne.
-Izašli smo ususret prijedlogu Grada u vidu smještajnih kapaciteta po nešto, naravno, netržišnoj cijeni noćenja što nam nije niti smisao ili svrha. Oni će preuzeti troškove zaštitarske službe od 4 poslijepodne do ujutro u 8 kad mi preuzimamo taj dio troška. Platit će stvarne troškove vode, struje i drugih komunalija po ključu raspodjele troškova. Htjeli smo biti fer i korektni kakav je Grad bio prema nama te se na ovaj način želimo odužiti – rekla je Nikolina Pozniak, ravnateljica Državnog arhiva. Inače, prisjetili smo se da je bila aktivna priča kako će glumci za vrijeme trajanja Igara, useliti u prostore dormitorija. ‘Tako je, no za ovu su se sezonu morali snaći sa smještajem i to pitanje riješiti u ožujku, a kako nismo imali uporabnu dozvolu te nismo mogli garantirati da ćemo moći ispuniti njihove zahtjeve za iduće ljeto’, ističe ravnateljica. Ponovno se postavlja pitanje – je li se situacija po pitanju i reduciranju linija mogla predvidjeti zbog priče o manjku radne snage u svim turističkim segmentima? Naravno da jest, i to već ove zime. Libertasovi vozači ostaju do listopada ove godine. Što kad odu? Hoće li se ponovno poduzimati radikalni potezi, odnosno reducirati i ukidati linije na uštrb Dubrovčana?
Iz tiskanog izdanja od 7. kolovoza 2019.