Peškafondo

Ugodan zimski san

peskafondo

Lijepe vijesti stigle su nam iz Zadra. U turizmu nema boljih od Dubrovnika. Dubrovnik je turistički prvak. Pomeli smo Istru i Dalmaciju, jednostavno smo briljirali u svim kategorijama.

U ponedjeljak smo dobili prvog milijuntog putnika s cruisera. Prvi put u povijesti. I koliko god mi njorgali cruiseri nam donose ogromnu zaradu. Ove godine smo od plovećih hotela zaradili oko 30 milijuna kuna. Ne računajući sve one dubrovačke tvrtke koje direktno posluju s cruising kompanijama.
No, ne smiju nam narasti krila. Ne smijemo se uobraziti da smo bogomdani. Turizam se stvara svih 365 dana u godini. A još je toliko detalja koji bi mogli biti bolji, puno bolji. Ulaz u Grad s Kantafiga, na primjer. Dočekali smo primjerenu Ilijinu Glavicu, no ostao je izazov s gruške strane. I hortikulturno se možemo izdignuti. Nadam se samo da su naši gradski mudraci shvatili da one viseće petunije nisu bile baš estetski primjereno rješenje. Parkovi su nam u očajnom stanju, igrališta za djecu su oskudna… O cestama neću trošit previše riječi. Mogao bi se nabrajati još cijeli niz detalja koji bi gostima učinili doživljaj grada još boljim.
I naravno cijene. Treba biti pametan i zadržati se na ovogodišnjoj razini. Jer možemo nuditi ptičjeg mlijeka, ali ako smo preskupi, turisti će nas lako zamijeniti novom, primamljivijom i jeftinijom destinacijom.
Na koncu, treba raditi da Dubrovnik postane cjelogodišnja turistička oaza. Ono što posebno raduje je što će posljednji brod uplovit u grušku luku oko Božića. Cruising sezona nam se produžila, izvukli su nas ovog listopada forumi, summiti i slični kongresi. Ipak, nema konkretnog promišljanja kako bi Grad živio tijekom cijele godine od turizma. Dubrovnik zimi tek je puka parola.
I to je najbolje napisao neki dan na profilu svoje društvene mreže gospar Boris, koji je čitav život radio na Stradunu, osluškujući bilo Grada. Zapisao je ovako:
"Prozivam Turističku zajednicu radi inertnosti! Danas je na Lokrumu bilo samo nešto više od stotinjak ljudi. Je li problem snimiti TV spot od 5 do 9 sekundi u kojemu bi se brzim slijedom vidio prepoznatljivi snimak Dubrovnika uz natpis Dubrovnik Croatia, snimak u živo nekoliko parova raznih godina kako se sunčaju i ulaze u more, uz natpis: današnji datum, temperatura zraka 25 C, temperatura mora 21 C. I ništa više. Taj kratki reklamni spot se može objaviti u udarnom terminu na TV-u skandinavskih zemalja, Engleskoj, Njemačkoj i Francuskoj TV. Nama su najbolji gosti oni koji dođu i odsjednu nekoliko dana u hotelu ili privatnom smještaju, a ne gosti sa kruzera. Treba samo malo ideja i inicijative. Zašto se ne pregovara s hotelima i ugostiteljskim objektima da rade cijelu zimu, a istovremeno se animiraju umirovljenici zapadnih zemalja za dolazak u Dubrovnik i time našem Gradu konačno daju mogućnost cjelogodišnjeg turizma!"
Ugodan vam zimski san. I nadam se da dogodine naši pojedini sugrađani neće biti toliko nervozni i čangrizavi i da im neće smetati svaki vrag, pa i štafelaji, pa i buka iz kafića, pa i pijana mladost, pa i svašta nešto. Valjda će do proljeća shvatiti da mi živimo od turizma. I jedino od njega.

Adio Vam

Pročitajte još

OKRUGLI 600. BROJ! Podižemo cijenu novine za 7 centi, a plaću novinara na 1050 eura!

Barbara Đurasović

‘MIRNE DUŠE’ U POLITIKU Pravi, pošteni i rehabilitirani

Barbara Đurasović

EKO-INCIDENT Spasio nas Covid!

Barbara Đurasović