Kineski brod za posebne terete ‘Development Way’ s posljednja 24 segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most uplovio je u utorak u akvatorij pred Lukom Ploče.
Brod, izgrađen 1983. godine, plovi pod panamskom zastavom, a dug je 215 metara i širok 34 metra. Iz Kine je za Ploče krenuo krajem travnja, a medijsku pozornost izazvao je prethodna dva dana, kada je zastao na Otrantu na ulazu u Jadransko more. Voditelj projekta izgradnje Pelješkog mosta u Hrvatskim cestama Jeroslav Šegedin potvrdio je kako jednodnevno kašnjenje neće utjecati na dinamiku radova, prenosi HRT.
– Na gradilištu već imamo 25 segmenata koji se tek imaju ugraditi. Očekuje se da bi posljednji segmenti mogli biti ugrađeni do 15. kolovoza – rekao je Šegedin.
Kapetan Lučke kapetanije Ploče Joško Nikolić potvrdio je kako će brod, nakon carinskih formalnosti, nastaviti plovidbu prema akvatoriju gradilišta Pelješkog mosta.
– Čim se obave carinske formalnosti pilot će ga provesti do pozicije sidrenja, uz pratnju još jednog tegljača iz Luke Ploče. Brod čitavo vrijeme mora biti sidren i ne ugrožavati siguran promet drugih plovila prema Bosni i Hercegovini i Malostonskom kanalu. Ima odobrenje za zadržati se na sidrištu do 31. srpnja, uz sve propisane sigurnosne uvjete. Posada se ne iskrcava s broda – rekao je Nikolić.
Na Pelješkom mostu je postavljeno 75 posto rasponske konstrukcije, a očekuje se da će radovi na izgradnji biti gotovi do proljeća 2022. godine.