Kultura

TRANSCENDENCIJE Crno-bijeli svijet Lade Vlainić u Umjetničkoj galeriji

izlozba lada vlainic 1

Izložba crteža i akrilika na platnu pod nazivom Transcendencije, međunarodno nagrađene umjetnice, Lade Vlainić otvorena je u petak navečer u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik.

Međunarodna potvrda visoke razine umjetničkog djelovanja ove zanimljive umjetnice došla je dodjelom nagrade za izloženi rad na 7th International Biennial of Drawing Pilsen 2010. godine.

Lada Vlainić premijerno je predstavljena u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik sveobuhvatnim odabirom i to serijom pretežito monokromnih slika i crteža sugestivnog linearnog izraza. U svojim apstraktnim kompozicijama izražava se u tehnici akrila, akvarela, olovke i ugljena.

Kustosica izložbe, Vesna Delić Gozze ovako je u katalogu između ostaloga opisala umjetničin rad:

– Grafizam crno-bijelih odnosa iz crteža sastavljenih od prepoznatljivih dijelova kablova i elektro-instalacija stvara ritam pretežito uglatih uzoraka koji vlastitom logikom variraju sustave mreže dijagrama. Autoričinim odabirom odsječka viđenoga, “prepleti” se pretvaraju u mustre neke umekšane verzije grafikona, u crtovlja od paralelnih linija i notnih zapisa ponekad i zakrivljenih linija vodiča vlastitih putanja.
– Kadriranje dijelova mrežastih struktura, crne linije koje se pružaju bjelinom podloge u različitim smjerovima, križaju se ili tek dodiruju, odraz su unutarnjih stvaralačkih procesa i smjerova.Važno je podsjetiti da autorica repertoar svojih mrežastih kompozicija temelji na realnim odnosima, zabilježenim fotografijama, a njihova interpretacija varira u zavisnosti od tehnike prijenosa na platno ili papir – zapisao je u katalogu jedan od autora tekstova, Ivan Doroghy, profesor na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Povjesničar umjetnosti Mladen Lučić za akrilike Lade Vlainić u katalogu je zapisao: „U akrilicima na platnu srednjih formata koristi svojevrsni hiperrealistički postupak vjerno prenoseći fotografirani detalj na platno. Ovdje se radi o izvjesnom redukcionizmu koji se ponajprije manifestira odsustvom boje (slike su crno–bijele s diskretno sivkastim toniranjem), ali i naglašeno snažnim impostiranjem tramvajske žice koja na neutralnoj, bolje reći nikakvoj pozadini, ostaje lebdjeti kao jedini subjekt slike.“

Slikarica i grafička dizajnerica, Lada Vlainić rođena je u Splitu 1963. godine, a diplomirala na Fakultetu građevinskih znanosti u Zagrebu. Dugogodišnji je član Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika, Hrvatskog dizajnerskog društva i Hrvatskog društva filmskih djelatnika. Svoje je radove, osim u Hrvatskoj izlagala i u Češkoj, Njemačkoj, Slovačkoj i Poljskoj.

Izložba ostaje otvorena do nedjelje, 4. listopada 2015. godine.

Foto: Grgo Jelavić

Pročitajte još

‘TOGE, DAMAST I VLAST’ Izložba o povijesnom tekstilu i službenoj odori Dubrovačke Republike

Dulist

Komedija ‘Mare Fjočica’ na Adventu na Vojnoviću, ulaz besplatan

Dulist

Otvorenje izložbe “Toge, damast i vlast” autorice Viktorije Žuvela

Dulist