U gradu postoje ‘točke’ na prometnicama na kojima se treba očito posebno pripaziti. Kako pješaci, tako i vozači. Jedna od takvih ‘točaka’ na koju su nedavno naši sugrađani na društvenim mrežama skrenuli pažnju je pješački prijelaz u blizini križanja Ulice Vladimira Nazora i Splitskog puta, odnosno ispod Vodovoda. Cijelu priču pokrenula je sugrađanka Jelica Boto koja je početkom veljače doživjela strašno iskustvo na navedenom području. Nedostajala je sekunda, kako kaže, da je više ne bude.
— Vraćajući će s posla 7. veljače ove godine kao i svaki dan prelazila sam pješački prijelaz ispod Vodovoda, oko 20 sati uvečer. No, ovaj put je nedostajalo pola sekunde, jedan korak, da me više ne bude. Pošto svaki dan prelazim taj pješački, poučena nekim starim, neugodnim iskustvima, kad sam također trebala stati usred prijelaza zbog neodgovorne vožnje pojedinca, ovaj put nisam htjela krenuti dok se nisam uvjerila da ni s gornje ni s donje bande nema svjetala od auta. Jer, zbog slabe osvijetljenosti i nepreglednosti, to je jedino na što se i mogu osloniti. No, u djeliću sekunde se pojavilo auto, koje je prema mojoj slobodnoj procjeni vozilo oko 80 kilometara na sat, čak niti ne pokušavajući kočiti, što je očiti znak da vozač/ica nije gledao/la cestu – priča nam. I prijatelji joj govore da često kao pješaci čuju za prometne nesreće na ovom mjestu, a jedan ju je čak i doživio.
Moja odluka je da od tog 7. veljače prelazim na pješačkom poviše pumpe brinući se za svoj život. Ovim putem apeliram na sve nadležne institucije da nešto poduzmu dok se ne daj Bože ne dogodi gore zlo! A apeliram i na vozače da uspore, ne gledaju na mobitele i ne pokazuju svoju ‘snagu’ na ovom, ali i bilo kojem drugom pješačkom prijelazu, ali pogotovo ovom gdje ga svakodnevno prelaze obični građani te puno djece i starijih, teže pokretnih osoba
Teže ozlijeđen pješak
Iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske za DuList navode kako su se na navedenoj dionici u 2023. godini dogodile četiri prometne nesreće. U spomenutim prometnim nesrećama ozlijeđene su četiri osobe od kojih su tri zadobile lakše tjelesne ozljede, dok je jedna osoba teže ozlijeđena, a riječ je o pješaku.
Što se tiče poduzetih represivnih mjera nadležna Postaja prometne policije Dubrovnik na dionici ceste poduzela je ukupno 152 represivne mjere, od kojih su se 32 mjere odnosile na brzinu, 19 na nekorištenje sigurnosnog pojasa, 37 na korištenje mobitela tijekom vožnje, 10 na prolazak kroz crveno svjetlo, 8 na oduzimanje prednosti prolaska i 46 na nepoštivanje prometnog znaka. Također, navode kako u 2022. godini na navedenoj lokaciji nije bilo evidentiranih prometnih nesreća.
— Nadležna Policijska postaja je na navedenoj lokaciji, odnosno u Ulici Vladimira Nazora (koja se proteže od semafora na Ilijinoj glavici do benzinske pumpe) u promatranom razdoblju poduzela ukupno 157 represivnih mjera od kojih 20 zbog nekorištenja sigurnosnog pojasa, 57 zbog korištenja motela za vrijeme vožnje, 6 zbog vožnje pod utjecajem alkohola, 17 zbog brzine, 10 zbog prolaska kroz crveno svjetlo i zbog ne postupanja po prometnom znaku – istaknuli su.
Apel institucijama!
Svakako, Boto navodi kako od toga dana više neće prelaziti tu ‘zebru’.
— Moja odluka je da od tog 7. veljače prelazim na pješačkom poviše pumpe brinući se za svoj život. Ovim putem apeliram na sve nadležne institucije da nešto poduzmu dok se ne daj Bože ne dogodi gore zlo! A apeliram i na vozače da uspore, ne gledaju na mobitele i ne pokazuju svoju ‘snagu’ na ovom, ali i bilo kojem drugom pješačkom prijelazu, ali pogotovo ovom gdje ga svakodnevno prelaze obični građani te puno djece i starijih, teže pokretnih osoba. I Grad Dubrovnik i nadležne institucije molim još jednom da što prije pokušaju naći rješenje za ovaj problem jer se ipak radi o ljudskim životima. Ja sam brzo reagirala, netko drugi možda ne bi, a ne želim ni misliti što bi onda bilo! – rekla je.
Jedna od naših sugovornica, koja je htjela ostati anonimna, navela je također kako je riječ o jako nezgodnom području i prijelazu.
— Ajme nezgodan je skroz! Ujutro pogotovo kad sunce zapiči u oči, kad se ide od INA-e prema Gradu. Ni s kolicima mi ni ona grbavost puta nije išla u prilog. Isto tako, ima i jedna pješačka ulica sa skalama odmah pored, i tu znaju izletiti djeca – navodi. Upit smo uputili i Gradu Dubrovniku. Pitali smo je li Grad Dubrovnik, sa svojim službama, razmišljao o poboljšanju komunalne infrastrukture navedenog područja, u smislu postavljanja bolje/ dodatne rasvjete, među ostalim i na samoj cesti. Iz Grada su nam odgovorili kako će ‘u idućem razdoblju osigurati bolju preglednost na navedenom pješačkom prijelazu u vidu dodatnog osvijetljenja’.
Objavljeno u tiskanom izdanju 14. veljače 2024.