Aktualno

ŠTO NAKON TESTNIH VOŽNJI? Bez punionica nema ni većeg broja električnih autobusa!

mini bus montovjerna 2

Iako su prošla dva mjeseca od testnih vožnji električnog mini busa po dubrovačkim ulicama, javnosti nije predstavljena najavljena analiza opravdanosti i potrebe njihove kupnje. Budući da bi ovakav tip autobusa kapaciteta 22 putnika bio itekako poželjan u pojedinim gradskim predjelima kao što su Montovjerna, Bosanka, ali i Gradski kotar Ploče Iza Grada, zanimalo nas je što je analiza pokazala te ide li se u njihovu nabavu. Inače, treba spomenuti kako je još tijekom testiranja ovog tipa autobusa istaknuto kako je odličan za one dijelove grada do kojih nije moguće doći autobusom standardnih dimenzija. Montovjerna bi, ako se ovo vozilo nabavi, prvi put bila povezana javnog gradskom autobusnom linijom, a na Pločama bi se mogla uspostaviti kružna linija – Viktorija – Ploče – Viktorija, što bi, sigurni smo, poboljšalo prometnu povezanost tog dijela grada.

Nisu uočene poteškoće u radu
Jedno od naših pitanja upućenih javnom gradskom prijevozniku Libertasu odnosilo se stoga na rezultate analize, ali i na nabavku ovih električnih vozila.
—Testna vožnja električnog autobusa Karslan, model Jest, kapaciteta 22 putnička mjesta, dužine 5,8 metara i snage 125 Kw/18 KS održana je od 11. do 14. siječnja 2022. godine, na potencijalnim budućim trasama linija gradskog prometa gdje veći autobusi ne mogu prometovati. Tijekom testnog razdoblja prijeđeno je 293,3 kilometra na gradskom području bez uočenih poteškoća u radu vozila i radu s vozilom – naveli su iz Libertasa.

Preduvjet je veći broj snažnijih punionica
No, tu se dolazi do problema punionica. Naime, iz Libertasa za DuList navode kako bi uslijed većeg dnevnog korištenja doseg vozila od 200 kilometara s postojećim baterijama mogao biti nedostatan.
— Punjenje baterija ovakve vrste vozila na postojećim punionicama moglo bi biti otežano zbog pristupa samim punionicama i zbog eventualne zauzetosti istih pa je dostupnost većeg broja snažnijih punionica jedan od ključnih preduvjeta za značajniji udio električnih vozila u voznom parku Libertasa – odgovorili su iz Libertasa na naše pitanje na koji bi se način riješile punionice potrebne za pogon ovih buseva te koliko bi to bila zahtjevna investicija.

‘Prate se natječaji’
Već se ranije spominjalo kako bi se u nabavu ovakvog tipa vozila išlo putem fondova Europske unije. O tome je tijekom testne vožnje na Pločama govorio i sam gradonačelnik Mato Franković.
—Prije nekoliko dana objavili smo kako je uspostavljeno koordinacijsko vijeće ITU mehanizma. To je mehanizam koji će biti usmjeren prema Gradu Dubrovniku i okolnim općinama. očekujemo da će na raspolaganju biti 250 milijuna kuna za razne projekte. Jedan od njih je uspostavljanje linija s električnim autobusima na područjima jedinica lokalne samouprave – rekao je u siječnju Franković. Na njega se nadovezao i direktor Libertasa Franko Mekišić istaknuvši kako se ‘cilja na financiranje sredstvima EU. To su nam iz Libertasa potvrdili i sada.
—Libertas kontinuirano prati nove natječaje i bit će spreman za potencijalnu nabavku ovakvog vozila putem dostupnih fondova Europske unije – zaključili su.

‘To bi nam bio spas’
Ovdje svakako treba napomenuti kako bi se nabavom električnog mini busa mogla prvi put uspostaviti autobusna linija na Montovjerni, a upravo je tamo, pored Bosanke i Ploča odrađena testna vožnja. No, prema riječima gradonačelnika, u trenutku kad se bus testirao na dubrovačkim cestama, dolazili su mu zahtjevi i iz Gruža, posebice iz inače prometno problematične Ulice generala Janka Bobetka. Rekao je kako ljudi iz cijelog grada zovu i pitaju može li ovakav autobus doći do njih.
—Primio sam poziv iz Gruža iz kojeg su predložili da vozilo prolazi kroz cijelu Ul. generala Janka Bobetka. Sigurno je to jedna o mogućnosti. Kad završimo sve testove odlučit ćemo u kojem ćemo smjeru ići – rekao je u siječnju gradonačelnik. No, dok se ne krene u nabavu ovih mini buseva, ali i rješavanje potrebne infrastrukture, malo je ipak preuranjeno govoriti o budućim novim autobusnim linijama. Ipak, vjerujemo kako stanovnici pojedinih gradskih predjela taj dan jedva čekaju. Potvrdili su nam to i stanovnici Montovjerne koje smo obišli još u prosincu prošle godine. ‘Električni bus?! U nas na Montovjerni? Ma, to bi nam bio spas’, istaknula je tada većina naših sugovornika, stanovnika Montovjerne. Poboljšalo bi to, rekli su nam, njihov način života. No, bilo je skeptičnih, odnosno onih koji ne vjeruju kako će se to i ostvariti s obzirom na činjenicu kako se o busu govori dugi niz godina.

Objavljeno u tiskanom izdanju 9. ožujka 2022.

Pročitajte još

‘TKO TJERA HRVATSKE GRAĐANE NA PERIFERIJU?’ Udruga Glas poduzetnika o visokim cijenama na Adventu

Dulist

ADVENT U PRIMORJU Radionica izrade božićnih kolača u Franjevačkom samostanu

Dulist

SUTRA OD 9 Dubrovački vatrogasci najavili vatrogasne vježbe na ovim adresama

Dulist