U Dubrovniku su stigla tri nova midi prigradska autobusa marke Otokar, financirana putem fondova Europske unije.
-Završavamo drugi ciklus vezan za nabavku autobusa putem europskih fondova. U dva posljednja ciklusa nabavili smo 28 autobusa, a Libertas se priprema i za novo financijsko operativno razdoblje u kojem će nam biti omogućena nabavka električnih autobusa. Sve potrebne studije su napravljene i spremni smo za njihovu nabavu – rekao je na predstavljanju novih autobusa gradonačelnik Mato Franković. Naglasio je kako se nabavkom novih autobusa smanjila i starost Libertasovog voznog parka.
-Autobusi su sve noviji, a samim tim su i operativni troškovi manji – rekao je.
Tri nova autobusa vrijedna su 2,6 milijuna kuna, od čega su EU sredstva 2,2 milijuna kuna. Kako je rekao direktor Libertasa Franko Mekišić, ove godine je ukupno pristiglo 18 novih autobusa vrijednih 31 milijun kuna, od čega je 26 milijuna kuna europskih sredstava.
-Kad tome pridodamo prošle godine pristiglih 11 autobusa riječ je o sveukupno 29 autobusa te gotovo 50 milijuna kuna europskih sredstava – napomenuo je direktor.
Zvonko Gabud, predstavnik dobavljača autobusa, tvrtke Auto Hrvatska, istaknuo je kako je riječ o tri midi prigradska autobusa koji zadovoljavaju najstrože ekološke norme te su kapaciteta do 50 putnika.
Prilagođeni su za osobe smanjene pokretljivosti.
Okupljene novinare zanimalo je i hoće li se pojačavati linije, na što je direktor istaknu kako kako je vozni red adekvatan potražnji.
O financijskom stanju Libertasa govorio je gradonačelnik koji je naglasio kako će Libertas ovu godinu završiti sa znatnim financijskim gubitkom. No, sukladno PSO ugovoru, gubitak Libertasa moraju subvencijama pokriti njegovi vlasnici.
-Razlog minusa u poslovanju je značajno povećanje broja linija na području grada i prigrada. Sukladno odluci Ministarstva morali smo se vratiti i voziti županijske linije kako je ugovoreno koncesijom, što stvara izuzetno velike troškove kako za grad tako i za sve ostale općine. Najveći nositelj tog troškovnog dijela je Grad Dubrovnik pa ćemo rebalansom na kraju godine osigurati dodatnih 4,4 milijuna kuna za Libertas. Moram napomenuti kako se troškovi najmanje događaju na području Grada Dubrovnika, a značaji su na prigradskom području. Međutim PSO ugovor je jasan, Libertas ne smije godinu završiti u minusu i na nama osnivačima je da dugove saniramo – rekao je Franković te istaknuo kako je i povećanje cijene goriva jedan od ključnih faktora u povećanju troškova.
Napomenuo je kako je budućnost Libertasa svijetla budući da će se posebnim režimom prometa oko povijesne jezgre sav teret prebaciti na leđa Libertasa budući da će posjetitelji za dolazak do povijesne jezgre morati koristiti javni prijevoz.
Uštede će se ostvariti i nabavkom električnih autobusa.
Od ostalih gradskih tvrtki, godinu će s minusom završiti Čistoća. Razlog tome je, po mišljenju gradonačelnika, činjenica da najmanje 30 posto domaćinstava ne plaća uslugu Čistoće jer nisu zaduženi. To će se promijeniti iduće godine s novim sustavom gospodarenja otpadom.
Prethodna vijest