RECENZIJA 'Rampage: Totalni kaos'

Popularna igrica iz sredine 90-tih nova je u nizu filmskih adaptacija igrica a njezino najjače oružje je omiljeni ‘larger than life’ Dwayne The Rock Johnson.

Naziv originala: Rampage
Uloge: Dwayne Johnson, Naomie Harris, Malin Akerman, Jake Lacy, Joe Manganiello, Jeffrey Dean Morgan, P. J. Byrne
Redatelj: Brad Payton
Trajanje: 107 minuta
Datum premijere: 12. travanj 2018.

Ljubiteljima igrica vjerojatno je dobro poznata franšiza Rampage, odnosno serijal od šest igrica u kojima igrač bira ‘čudovište’ s kojim treba razarati gradove. S obzirom da je većina uspješnijih franšiza igrica dobila svoju filmsku adaptaciju bilo je samo pitanje kada će i uradak Midway Gamesa preseliti na kino platno.

A na kino platnu priča je malo izmijenjena te više nisu ljudi ti koji se transformiraju u čudovišne gorile već su nakon neuspjeha eksperimenta u svemiru, i izlaganja supstanci, gorila, vuk i krokodil ti koji narastu do King Kong dimenzija i počnu razarati Chicago. Ne može ih zaustaviti ni vojska ni Bog već samo The Rock, ovaj put u ulozi primatologa koji je skrbio o izvanredno inteligentnoj gorili koja je sad postala jedan od čudovišta koja su postala prijetnja cijelom čovječanstvu.

Očekivati od filmske adaptacije igrice s jednostavnom premisom razaranja gradova išta osim glupog blockbustera je nerealno. I da, ‘Rampage: Totalni kaos’ jest priglup film, ali zabavni film, koji nije ni pokušavao biti išta drugo već tipični ljetni (ljetna filmska sezona već godinama počinje sve ranije) blockbuster za gledanje kojeg se slobodno može ‘pustiti mozak na pašu’.

A tko je mogao biti idealniji za glavnu ulogu u takvom filmu od Dwaynea Johnsona? Glumcu, kojeg je jednostavno nemoguće ne voljeti, ovakve uloge i odgovaraju jer mu glumačke sposobnosti nisu najveće, ali njegova persona je ta koja ga nosi, i koja bilo koji film čini boljim. The Rock je u Rampageu tipični The Rock – kao od stijene odvaljena ljudina koja osvaja osmjehom i smislom za humor. Njegove šale s gorilom su najsmješniji trenuci filma, a „one lineri“ popraćeni njegovim karizmatičnim osmjehom nitko drugi ne bi uspio prodati publici, baš kao i činjenicu da je njegov lik praktički neuništiv i da preživljava sve živo, što bi da je netko drugi u pitanju vjerojatno svima smetalo, dok u Rampageu ne smeta niti najmanje.

Sjena koju gromada Johnson pravi je tolika da uspijeva pokriti ostatak glumačke ekipe iako su tu neka zanimljiva imena. Jedini koji uspijeva koliko toliko pobjeći sjeni je Jeffrey Dean Morgan, poznatiji vam kao Negan iz Živih mrtvaca čiji je lik zabavan ali pati od lošeg scenarija. Od lošeg scenarija i slabo osmišljenih likova ipak najviše pati Naomi Harris, izvrsna glumica, čiji je lik sveden na trčkaranje za The Rockom.

Jesu li neki likovi namjerno osmišljeni loše kako bi The Rock još više stršao ne znam, ali Malin Akerman je neiskorištena kao negativac željan samo ostvarenja svojih ciljeva, lik Jakea Lacyja (brat lika Malin Akerman) je parodija, a Joe Manganiello (danas vjerojatno poznatiji kao gospodin Vergara) je totalno cool ali njegov lik dobiva samo par minuta na početku.

I dok scenarij, prije svega karakterizacija i dijalozi, nije jača strana, akcije očekivano ne nedostaje i praktički film nema praznog hoda. Da, akcija je priglupa i ruši sve zakone fizike, ali ponavljam – ovo je filmska adaptacija igrice čiji je jedini smisao bio rušenje gradova. Što je trebalo očekivati od filma? Priglupa akcija i nelogičnost u ovom slučaju nisu problem jer je ovo jednostavno takva vrsta filma koju ili volite ili ne volite.

Uz očekivano izvrsne CGI efekte koji rijetko ne funkcioniraju, za ‘Rampage: Totalni kaos’ se može reći da je zabavan film. Da, ima svojih mana i definitivno neće biti u konkurenciji za Oskara a nominacije za Zlatnu malinu su čak i moguće, ali ako želite smo malo bezbrižne zabave bez puno naprezanja moždanih vijuga, razbijanja glave što znači koja scena i procesuiranja kompliciranih radnji i dijaloga, ‘Rampage: Totalni kaos’ je možda baš ono što vam treba – glupi zabavni blockbuster. Ako ništa drugo, The Rocka je uvijek zabavno gledati.

Dwayne Johnson, Naomie Harris, Malin Akerman, Jake Lacy, Joe Manganiello, Jeffrey Dean Morgan, P. J. Byrne, Brad Payton, Rampage

Više recenzija poražite na stranici Lone Wolf.

Iako mu je prva godina, ‘Župski pjat’ već se može nazvati – tradicionalnim festivalom!