Iako je službena predizborna promidžba započela tek 17. studenog, političke stranke
u Hrvatskoj trošile su na promociju, odnsono oglašavanje i u pretkampanji. I potrošile ukupno više od 5,5 milijuna kuna. Najrastrošnija bila je Hrvatska demokratska zajednica koja je od 17. listopada do 16. studenog potrošila, bez PDV-a, 2.024.799 kuna, a slijedi Kukuriku koalicija s 1.832.524. Ostale stranke trošile su daleko manje.
I to ispod 500 tisuća kuna – HSS oko 435 tisuka kn, HSLS skoro 340 tisuća kuna, a za 'petama' im je Nezavisna lista zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića (oko 337 tisuća kuna)… No, prvog dana kampanje potrošeno je ukupno skoro 2,5 milijuna kuna, a najveći dio 'kolača' otpada opet na HDZ. Naimne, 17., stduneog HDz je u promidžbu utukao 1,5 milijuna kuna (bez PDV-a), a slijede ih Kukuriku koalicija s iznosom od 801 tisuću kuna, također bez PDV-a. Sve te podatke predstavili su danas GONG i Transparency International Hrvatska.
Praćenje oglašavanja političkih stranaka i kandidata u pretkampanji za njih je obavila agencija Promocija plus, a istraživanjem se željelo utvrditi visinu ulaganja u odabrane kanale i hrvatske medije u izbornoj kampanji u izborima za Hrvatski sabor 2011. godine.
– Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa i poštenog osvajanja vlasti, što su pokazali slučajevi na parlamentarnim izborima 2007. Nepovjerenje u političke stranke dovodi u pitanje povjerenje u politički sustav, potom neizravno u funkcioniranje rada tijela javne vlasti, što u konačnici ima negativne posljedice za sve građane – poručeno je s današnje konferencije za novinare.