Politika

Prije kampanje potrošili 5,5 milijuna kuna!

izbori glasovanje

Iako je službena predizborna promidžba započela tek 17. studenog, političke stranke

u Hrvatskoj trošile su na promociju, odnsono oglašavanje i u pretkampanji. I potrošile ukupno više od 5,5 milijuna kuna. Najrastrošnija bila je Hrvatska demokratska zajednica koja je od 17. listopada do 16. studenog potrošila, bez PDV-a, 2.024.799 kuna, a slijedi Kukuriku koalicija s 1.832.524. Ostale stranke trošile su daleko manje.

I to ispod 500 tisuća kuna – HSS oko 435 tisuka kn, HSLS skoro 340 tisuća kuna, a za 'petama' im je Nezavisna lista zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića (oko 337 tisuća kuna)… No, prvog dana kampanje potrošeno je ukupno skoro 2,5 milijuna kuna, a najveći dio 'kolača' otpada opet na HDZ. Naimne, 17., stduneog HDz je u promidžbu utukao 1,5 milijuna kuna (bez PDV-a), a slijede ih Kukuriku koalicija s iznosom od 801 tisuću kuna, također bez PDV-a. Sve te podatke predstavili su danas GONG i Transparency International Hrvatska.

Praćenje oglašavanja političkih stranaka i kandidata u pretkampanji za njih je obavila agencija Promocija plus, a istraživanjem se željelo utvrditi visinu ulaganja u odabrane kanale i hrvatske medije u izbornoj kampanji u izborima za Hrvatski sabor 2011. godine.  

Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa i poštenog osvajanja vlasti, što su pokazali slučajevi na parlamentarnim izborima 2007. Nepovjerenje u političke stranke dovodi u pitanje povjerenje u politički sustav, potom neizravno u funkcioniranje rada tijela javne vlasti, što u konačnici ima negativne posljedice za sve građane – poručeno je s današnje konferencije za novinare.
 
 
 

Pročitajte još

ANITA BONAČIĆ OBRADOVIĆ Dok betonizacija napreduje, jedan zakon nas vraća desetljećima unazad

Dulist

Vili Beroš bi uskoro mogao na slobodu

Dulist

Vlada odbacila zahtjev za izglasavanje nepovjerenja Plenkoviću zbog “neutemeljene optužbe oporbe”

Dulist