Prvi put sam ga vidio jedne ljetne subotnje večeri devedesettreće. Iz sjene je u crno-bijeloj tehnici izronilo njegovo zlokobno izgledajuće lice i uz stihove ‘She’s in love with herself/ She likes the dark’ najavilo prvi singl s albuma ‘Bloody Kisses’, drugog (ili trećeg, ovisno tko i kako broji) bruklinškog goth-doom kvarteta TYPE O NEGATIVE. Bio je to moj prvi susret s tim bandom koji će vrlo brzo postati, i godinama i desetljećima ostati moja najdraža grupa, najdraža toliko da se i trajno označim njihovim logom. Prvi od mnogobrojnih susreta uz njihove spotove, albume i koncerte. Zauvijek ću kao najveće blago čuvati i potpisani CD – uspomenu na susret i časicu razgovora s Peterom u Atlanti prije jednog od desetak njihovih koncerata koje sam gledao iz prvog reda.
Zauvijek ću kao najveće blago čuvati i potpisani CD – uspomenu na susret i časicu razgovora s Peterom u Atlanti prije jednog od desetak njihovih koncerata koje sam gledao iz prvog reda
Par godina prije tog video-spota za ‘Black No.1’, band je započeo svoju karijeru albumom ‘Slow Deep and Hard’, naslovom u kojem su naznačili smjer svojeg razvoja – spori i duboki sabatovski riffovi uz žestoke, skoro manijakalne hardcore dionice, sve zapakirano u depresivnu gotičku atmosferu desetominutnih pjesama. Cijeli album je konceptualna priča o muškarcu koji se osvećuje svojoj nevjernoj djevojci prije nego počini samoubojstvo. Već iduće godine album je prepakiran u kvazi-live izdanje ‘Origin of the Feces’, na kojem započinju tradiciju karakterističnih obrada starih hitova sa ‘Hey Pete’ (obradom ‘Hey Joe’ Billyja Robertsa, najpoznatijoj u verziji Jimi Hendrixa). No, cijeli svijet će upoznati lik i djelo gorostasnog basista i pjevača koji se odazivao na ime Peter Steele nakon što su pjesme ‘Black No.1’ i ‘Christian Woman’ postale planetarni hitovi. Cijeli ‘Bloody Kisses’ tematski je vrlo mračan i govori o samoći, depresiji i ljubavnim jadima u pjesmama kao ‘Can’t Lose You’ i ‘Too Late: Frozen’, a ušao je u povijest kao prvi platinasti album u izdanju legendarnih Roadrunner Records (koji su zastupali i King Diamonda, Sepulturu i Obituary između ostalih). Na albumu je obrađen ‘Summer Breeze’ sladunjavog dvojca iz sedamdesetih Seals & Crofts.
Type O Negative postao je poznat po mračnim tekstovima, smislu za ironiju i šalu na svoj račun, a Steele je postao najprepoznatljiviji goth seks simbol devedesetih. Treći album ‘October Rust’ nastavlja s mračnom tematikom s naglaskom na seks i seksualnost u pjesmama ‘Love You to Death’, ‘My Girlfriend’s Girlfriend’, ‘Be My Druidess’ i ‘Die With Me’, a obrađena je ‘Cinnamon Girl’ Neil Younga. No, iako su svi dotadašnji albumi bili poprilično mračni, publiku ništa nije moglo pripremiti na još barem trostruko depresivniji ‘World Coming Down’, album koji upravo danas može poslužiti kao savršen soundtrack za našu novu svakodnevicu s pjesmama ‘Everyone I Love is Dead’ i ‘Everything Dies’ te obradom The Beatlesa ‘Day Tripper’. Sljedećim albumom ‘Life is Killing Me’ (s obradom naslovne pjesme mjuzikla ‘Hedwig and the Angry Inch’) band se vraća malo bržim i ‘vedrijim’ temama, a nakon razlaza sa svojom dugogodišnjom diskografskom kućom, 2007. objavljuju i svoj šesti (sedmi) studijski album ‘Dead Again’, prvi put bez obrade.
U svojih dvadeset godina postojanja Peter Steele, gitarist Kenny Hickey, klavijaturist Josh Silver i bubnjari Sal Abruscato i kasnije Johnny Kelly prodali su preko 5 milijuna primjeraka svojih albuma, zaslužili jednu zlatnu i jednu platinastu ploču i ostavili neizbrisiv trag na mnoge buduće doom i goth grupe i fanove njihove glazbe. Type O Negative prestao je postojati prije točno deset godina, 14. travnja 2010. kada Peter umire u snu od srčanog udara u svojoj četrdesetdevetoj godini života. Danas bi sigurno imao dovoljno inspiracije za još jedan genijalni album pun nihilizma, ali ostavio nam je dovoljno glazbe kojom se možemo liječiti u ovim nezapamćenim trenutcima globalne katastrofe.
Foto: loudersound.com / Petera: imdb.com
Članak je objavljen u tiskanom izdanju 15. travnja 2020.