Županija

PELJEŠKI MOST Studija utjecaja na okoliš pokazala da se može graditi, izdržat će potrese do devet stupnjeva po Richteru

peljeski most studija okolis predstavljanje 240915 4

Voditelj izrade Studije utjecaja na okoliš mosta kopno – Pelješac Stjepan Kralj rekao je u četvrtak u Dubrovniku kako je glavni zaključak studije da je takav zahvat prihvatljiv za prostor i okoliš te kako nema vrlo značajnih utjecaja zbog kojih bi realizacija Pelješkog mosta bila nemoguća.

Kralj je na javnom izlaganju studije istaknuo kako utjecaja u prostor i okoliš ima, ali ne onakvih koji bi zaustavili gradnju.
”Glavni zaključak studije je da je nakon provedenih svih potrebnih procedura zahvat prihvatljiv za okoliš i prostor. Ima nešto manjih i nešto značajnijih utjecaja, ali nema vrlo značajnih utjecaja koji bi značili da je realizacija nemoguća”, rekao je Kralj.
Kao glavne prepreke projektu Kralj je istaknuo činjenicu da se most planira na poziciji Malostonskog zaljeva koje je zaštićeno područje zbog uzgoja školjaka te naglasio kako je zbog toga posebna pažnja pridodana tehnologiji i načinu izgradnje.
”Posvećena je posebna pažnja u smislu same tehnologije izrade mosta, odnosno izvedbe i izgradnje da ta zagađenja budu minimalna. Zbog toga će se stupovi koji nose most izvoditi jedan po jedan, ne istovremeno jer bi u tom slučaju dolazilo do podizanja mulja na velikoj površini”, rekao je Kralj te dodao kako neće biti ni ispuštanja zagađenih voda s ceste u okoliš prije njihova pročišćavanja.
U sklopu ove studije promatran je i utjecaj koji će most imati na BiH, prvenstveno u smislu plovidbenog kanala.
”Promatran je utjecan na BiH, dostavljeni su im svi materijali i čekaju se njihove primjedbe. Promet ispod mosta se neće zatvarati, a mislim da će za BiH dolazak na Pelješac s ovim mostom biti olakšan”, rekao je Kralj.
Iako se primjedbe s BiH strane tek očekuju, razmak između nosivih stupova je 285 metara što je više nego što je traženo međunarodnim propisima. Most je dugačak 2404 metra, na njemu je predviđena po jedna vozna i jedna zaustavna traka u svakom smjeru, a moći će izdržati i potrese od devet stupnjeva po Richteru.
Na mostu je predviđena i zaštita od strujanja zraka kako ne bi dolazilo do zatvaranja prometa bez obzira na smjer puhanja vjetra.

Pročitajte još

ŽUPAN O BRZOJ CESTI Bilo je više politikantstva nego stručnih mišljena. Ne bi bilo dobro da izgubimo sredstva

Dulist

Županija osigurala isplatu božićnica umirovljenicima

Dulist

Korčula i Split u središtu USKOK-ove akcije protiv pranja novca

Dulist