Kultura

Otvorena izložba ‘Mensura’ umjetnice Katarine Alamat Kusijanović

alamat kusijanovic 2

Izložba dubrovačke suvremene umjetnice Katarine Alamat Kusijanović otvorena je u četvrtak u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik. Na otvorenju je uvodnu riječ imao ravnatelj Umjetničke galerije Dubrovnik, Tonko Smokvina, potom je o konceptu izložbe i radu umjetnice govorila kustosica izložbe Petra Golušić, nekoliko riječi o svom radu posjetiteljima je uputila i sama umjetnica, dok je izložbu službeno otvorila predsjednica Upravnog vijeća UGD, izv.prof.dr.sc. Katja Bakija koja se osvrnula i na uspješnu, iako izazovnu, izložbenu godinu koju je ostvarila Umjetnička galerija Dubrovnik.

Katarina Alamat Kusijanović u izložbi ‘Mensura’ (Mjera) predstavlja se recentnim djelima te s nekolicinom ranijih radova. Riječ je o umjetninama rađenim kredom na drvu i akrilikom na pleksiglasu, te o prostorno – zvučnoj instalaciji. Autorica koristi elegijski distih iz Sponze: ‘Fallere nostra vetant et falli pondera meqve Pondero cvm merces, ponderat ipse Devs’ (‘Utezi ne daju naši da se vara nit’ prevaren bude, Robu dok mjerim ja, mene tad’ mjeri sam Bog’) koji ‘ispisuje’ izrezanog tj. fragmentiranog i tek ga doslovno razotkriva u dva rada.

alamat kusijanovic 1

Uspostavljaju se uvjeti perceptivnog neprepoznavanja tekstualne ‘poruke’ koja postaje polazni i centralni motiv radovima kojima se razmatraju razne opće problematike čovjeka, suvremenog društva, gradova i mjesta svijeta, morala, slobode, istine itd. Moduli se pravilno i simplificirano uspostavljaju kao kadrovi rastavljeno interpretirane višeznačenjske ‘izreke’. Ona se istodobno afirmira i naznačuje se zbilja u kojoj se odvija poništavanje njezinog značenja, srži i egzistencije.

Mnogostrukost istoga je povik u tišini o biti motiva. Isposnički je to rad koji sadrži u sebi unutrašnje tajno i univerzalno. Bitak djela, njegova ontološka suština jest mudro oživljavanje problema nestajanja i lomova ispravnih vrijednosti, mjere koja se ne poštiva u čovjeku i društvu što dovodi do tame i boli na mnogo razina.

Nema u radu Alamat Kusijanović patetike niti buke, ona je profinjeno jasno kritična bez osude. Predstavlja se etičko-kozmološka vizija koja se preuzima iz naslijeđene kulturne baštine okruženja. Temetizira se Dubrovnik kao opće mjesto svijeta koji trpi suvremene pogreške i koji treba biti usmjeren na ispravnosti kako bi opravdao sve kvalitete stvorene u prošlosti i one koje su potisnute u sadašnjosti. On je polazna točka da bi se označilo i razumjelo stanje mraka i raspadanja duha u koje je doveden kao i ostali gradovi svijeta. Trgovina je danas dominantno uprljan prostor gdje se događa grozota, a čovjek je žrtva. Naravno da egzistiraju vage koje ne varaju i ostali koji su u svom pozivu vođeni uzrokom i smislom svega što postoji. Univerzalnost rada ljudskog bića počiva i zasniva se na odricanju od sebe samoga u smislu prepuštanja vječnom; što je jedino istinito. Unutarnja prisutnost zahtjevan je i temeljni “zadatak čovjeka; to je mogućnost bivanja u istini, slobodi, miru, čistoći… Mjere su poremećene na svim razinama; jednostavno i oštroumno se zaključuje radovima Alamat Kusijanović.

Izložba upozorava na urušavanje svijeta i optimistički kodira besmrtni “teritorij.

Kustosica izložbe je viša kustosica Umjetničke galerije Dubrovnik, Petra Golušić, a izložba ostaje otvorena do 28. veljače 2021. godine.

BIOGRAFIJA

Katarina Alamat Kusijanović rođena je 1965. u Dubrovniku. Diplomirala je na Višoj pedagoškoj školi u Beogradu 1989. na odsjeku konzervacije i restauracije štafelajnog slikarstva, a potom i na  Likovnoj akademiji u Splitu 2004. godine. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika od 1992. godine. Od 1993. do 2019. godine radi kao konzervator-restaurator savjetnik u Hrvatskom restauratorskom zavodu, 2008. – 2013. kao voditeljica Restauratorskog odjela Dubrovnik. Kao djelatnik Hrvatskog restauratorskog zavoda održala je niz predavanja na stručnim i znanstvenim skupovima u Hrvatskoj i inozemstvu. Objavila je dva znanstvena  i više stručnih radova. Autor je izložbene instalacije “Skriveni trečento” (pred Kneževim dvorom, Dubrovnik, 2018.) i izložbe “Oltarna slika Jacopa Tintoretta iz Korčulanske katedrale (Knežev dvor, Dubrovnik, 2008.). Od 2008. radi kao dizajnerica za Jadranske Luksuzne Hotele. Izlagala je na jedanaest samostalnih i mnogim skupnim izložbama. Živi i radi u Dubrovniku.

Foto: Miho Skvrce

Pročitajte još

PLAY DUBROVNIK Glazbene šetnje kroz povijest na Dubrovačkom zimskom festivalu

Dulist

(FOTO) Održan humanitarni koncert Linđa za pomoć slijepim i slabovidnim osobama

Dulist

U SUBOTU U MUZEJU CRVENE POVIJESTI Izložba ‘Smetnje u prijemu slike’

Dulist