Grad Dubrovnik i stanovnici Zlatnog potoka trebali bi zajedno ući u javno-privatno partnerstvo u projektu dugoočekivane garaže u ovom dijelu grada. Što to znači? Grad Dubrovnik bi trebao kupiti zemljište, a stanovnici tog područja, koji iskažu interes za kupnju parkinga, investirali bi, odnosno sufinancirali izgradnju garaže. Isto tako, osim kupnje zemljišta, gradska uprava bi kroz javno-privatno partnerstvo trebala biti zadužena za izradu dokumentacije i komunalnu infrastrukturu. To su samo neki od detalja koje je za DuList iznio predsjednik Gradskog kotara Ploče iza Grada Đani Banovac. Ističe među ostalim kako su trenutno u fazi otkupljivanja zemlje od sadašnjeg vlasnika Božidara Ivanovića. Potom kreću u izradu projektne dokumentacije te formiranje javno-privatnog partnerstva.
485 ‘kvadrata’
—Šest mjeseci sam na funkciji predsjednika Gradskog kotara Ploče iz Grada. Shvatio sam da je jedan od prioriteta izgradnja garaže u Zlatnom potoku, o kojoj se već prije govorilo jer su promet i parking najveći problemi toga dijela grada. Pokrenuo sam komunikaciju s gospodinom Ivanovićem, vlasnikom zemlje na kojoj je planirana izgradnja garaže. Riječ je o prostoru sadašnjeg igrališta u Zlatnom potoku. Idejno smo se uskladili s gradonačelnikom Matom Frankovićem te pročelnicima nadležnih gradskih ureda kako bi se krenulo u postupak. Dakle, gospodin Ivanović je voljan prodati zemlju Gradu Dubrovniku. Usuglasili smo se i oko cijene. Riječ je o 200 tisuća eura za 485 ‘kvadrata’ što je po mom mišljenju više nego adekvatna cijena za otkup zemljišta – rekao je. Isto tako, Banovac je već osobno stupio u kontakt sa stanovnicima Zlatnog potoka i područja Viktorije kako bi iskazali načelni interes za kupnju parkirnih mjesta.
Formiranje udruge
Smatra kako bi izgradnja garaže, odnosno parkirnih mjesta kroz javno-privatno partnerstvo mogao biti dobar primjer i za druge dijelove grada.
—Mislim da je bilo iluzorno za očekivati kako će Grad Dubrovnik izgraditi garažu jer bi to bila ‘Pandorina kutija’ za ostale dijelove grada. Smatram da javno-privatno partnerstvo, ako ga dobro uputimo, ide u jako dobrom smjeru. Očekujemo kako bismo u ovoj godini mogli utvrditi koliki bi mogao biti broj parking mjesta te pokrenuti još jedan korak. To je formiranje udruge koja će ući u partnerski odnos s Gradom Dubrovnikom. Grad je stao iza nas u ovom projektu. Moramo svi poštovati proceduru prije svega, kako bi sve bilo adekvatno. Stvarno mislim kako bi se garaža Zlatni potok ili Viktorija u iduće četiri godine mogla napraviti.
Time bi se mogao riješiti problem koji bi sigurno ‘eskalirao’ obnovom hotela Belvedere. Dakle, prije nego što krene očekivana i željena obnova Belvedera, želimo riješiti taj problem. Moramo biti iskreni i reći kako se neće moći parkirati cijelim onim putem gdje se danas ljudi parkiraju. Ono što se sada koristi je rješenje koje nije adekvatno.
Ljudi se parkiraju ‘na divlje’ – naglasio je.
Isto javno-privatno partnerstvo, ali…
Garaža Zlatni potok jedna je od dugoočekivanih garaža na području Dubrovnika koje su u planu za izgradnju. Treba podsjetiti kako je Grad Dubrovnik u srpnju 2021. godine imao sličnu, ali nešto drukčiju ideju rješavanja problema parkinga u mirovanju u ovom naselju. Tada su za DuList istaknuli kako je gradnja predviđena također na mjestu današnjeg igrališta, na zemljištu Božidara Ivanovića. Naglašeno je i kako će se garaža graditi javno-privatnim partnerstvom.
No, Grad Dubrovnik tada nije bio u procesu pregovora sa stanovnicima, već s tvrtkom ‘koja je voljna otkupiti navedeno zemljište te kroz model javnoprivatnog partnerstva izgraditi garažu na navedenom području’, kako su bili istaknuli. U odgovoru za DuList su rekli i da je izrađeno ‘idejno rješenje garaže Zlatni potok’ te da ih ‘očekuju daljnji razgovori’, a ‘s ciljem postizanja suradnje na korist stanovnika Zlatnog potoka te rješavanja dugogodišnjeg problema ovog naselja’. Prošle su skoro dvije godine, navedeno se nije ostvarilo, a sada se prešlo na novo moguće rješenje za koje se mnogi nadaju da će uspjeti.
NOVA REGULACIJA PROMETA
‘Zagušeni smo…’
Đani Banovac također ističe kako podržava uspostavljanje posebne regulacije prometa oko Grada.
—Ako itko pati, mislim da pate Ploče iza Grada, pogotovo Zlatni potok i Sveti Jakov. Kad su gužve, nama do Opće bolnice treba sat do dva vremena. Trenutno smo prometno ‘odsječeni. Zagušeni smo svim vidovima prometa, od rent a cara do taksija. Nedostaje nam bolji autobusni javni prijevoz. Posebnom regulacijom bismo se stavili u ravnopravan položaj s drugim dijelovima grada. Imali bismo veći komfor i veću mogućnost kretanja. Očekujemo uspostavljanje probne prometne regulacije u ovoj godini, a potpunu implementaciju u sljedećoj godini. Naša kvaliteta života bi se sigurno podigla – rekao je.
Iz tiskanog izdanja od 21. lipnja 2023.