Božo Knez osnivač je i vlasnik dubrovačke tvrtke ‘Knez Croatia Real Estate’, jedne od vodećih agencija za prodaju luksuznih nekretnina na području Hrvatske. U 2022. godini agencija je dobila globalnu nagradu ‘Luxury Lifestyle Awards’, a u protekloj godini nagrađena je priznanjem ‘Prestige Awards’. U tvrtki trenutno djeluje osam zaposlenika, a u svom portfelju imaju preko 300 luksuznih vila u vrijednosti od 400 milijuna eura. Riječ je o vilama koje se nalaze diljem Jadranske obale – od Dubrovnika, preko otoka do Istre. U poslu mu se pridružila i mlađa sestra, Barbara Knez, dizajnerica interijera i dekorator prostora. Tijekom ugodnog razgovora, brat i sestra, koji dolaze iz poznate poduzetničke obitelji u gradu, istaknuli su na koji način spajaju ljubav prema nekretninama i dizajnu interijera, poslovima koje, kako kažu, vole i žive.
Najatraktivnije lokacije
Božo nam ističe kako je interes za nekretnine razvio odavno. Uvijek je volio arhitekturu, rad s ljudima, prodaju i marketing. Sve to spojio je u jedno i pronašao posao koji voli raditi. Potrebno je, kako kaže, pratiti proces vezan uz prodaju pojedine nekretnine, od početka do kraja, a kako bi u konačnici sve prošlo sigurno i u najboljem redu. Najbitnije od svega je, navodi dalje, prepoznati potrebe i interese kupca i prodavača i pomoći im pri donošenju najbolje odluke. Prema njegovom, dosadašnjem iskustvu, najčešći kupci nekretnina bili su strani državljani. Najviše traže moderne kuće ili vile koje se nalaze u prvom redu uz more, odnosno koje imaju pogled na more. Najatraktivnije lokacije na našem području su Štikovica i Lozica, kao i Ploče.
— Hrvatska je općenito poznata kao dobro mjesto za kupnju nekretnina, prvenstveno zbog svoje lijepe obale, tople klime i bogatih prirodnih resursa. Vrlo smo privlačni raznim investitorima, iseljenicima, poduzetnicima i umirovljenicima iz cijelog svijeta. Stranci uglavnom žele investirati u nekretnine koje će im vraćati prihod. Neki žele kupiti nekretnine kako bi u njoj mogli živjeti, no većina je usmjerena na turističku djelatnost i rentanje. Trenutni trend u svijetu nekretnina jest kupnja kuća ili drugih objekata izvan gradskih središta – navodi. Za njega, kako ističe, u ovom poslu ne postoje prepreke pa tako to nije bio slučaj ni tijekom pandemije koronavirusa. Godina 2021. bila je rekordna u prodaji, a prema svemu sudeći, u 2022. godini očekuju još veći rast.
—Svake godine je sve bolje i bolje. U ovoj, 2022. godini, odnosno posebno tijekom posljednjih nekoliko mjeseci, zabilježili smo jako puno prodaja nekretnina – rekao je.
Nedostaje skupocjenih vila
Isto tako, ističe da na našem području i nema dovoljno skupocjenih vila, a koje se kreću po cijenama od pet milijuna eura pa nadalje. Većinom se radi o vilama koje u prosjeku koštaju oko milijun eura.
—Nedostaje skupocjenih vila koje dosežu cijenu i do skoro 10 milijuna eura. Imamo puno upita za takve objekte, kao što su luksuzne vile uz more, ali njih baš i nema. Nemamo ni dovoljno slobodnih lokacija za izgradnju, također prvi red uz more. Većinom je sve već izgrađeno, a vlasnici navedenih parcela, njih ne žele ni prodavati – rekao je.
Veća ukupna vrijednost
Prije same prodaje nekretnine, potrebno ju je pripremiti za prodaju. Pa je tako u cijeli biznis ušla i Barbara. Uz brata, počela je uređivati nekretnine namijenjene za prodaju. Riječ je o usluzi ‘property styling’ ili ‘home staging’, koja je itekako dobro poznata u Sjedinjenim Američkim Državama, no u Hrvatskoj, ali i u Europi nije uvelike raširena.
—Brat je moja velika podrška i oslonac i nije neobično što sam posao započela uz njega. On je osoba koja me uvijek potiče naprijed i koja mi ukazuje da uvijek može bolje – govori nam. Nakon što je godinu dana uređivala nekretnine, Barbara je odlučila usavršiti svoje znanje te se educirala na institutu za dizajn u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Stekla je zvanje dizajner interijera i dekorater prostora.
Posebna ‘politika’
Stilist je, navodi dalje, dužan svojim vještinama pripremiti nekretninu za prodaju te prezentaciju u najboljem svjetlu.
—Time se postiže veća ukupna vrijednost, odnosno prodajna cijena nekretnine. Potencijalni kupac treba stvoriti želju da prostor bude upravo vlastiti. Postoji posebna ‘politika’ po pitanju pripreme nekretnina za prodaju. Trebaju se, pomoću znanja i vještina, istaknuti dobri elementi nekretnine kako bi ih kupac odmah uočio te se zainteresirao, ali isto tako umanjiti svi negativni elementi – rekla je. Barbara uređuje i dizajnira prostore i za druge klijente. U sklopu svog studija koji se naziva ‘Barbara Knez Interiors’ nudi usluge stiliziranja, redizajniranja, savjetovanja pa tako i kompletnu uslugu dizajniranja prostora od realizacije do izvedbe. Ističe kako se usluge stiliziranja koje se nude u sklopu njenog studija danas mogu naći u tek malim naznakama na području Hrvatske.
—Fokus koji studio daje klijentima je prilagođavanje interijera vašem životnom stilu. Svaki klijent zahtijeva poseban pristup i tretman. Suradnja treba biti ugodna i fluidna jer je sam proces realizacije interijera dosta stresan i zahtjevan. Dakle, jako je bitno uspostaviti dobar odnos i komunikaciju s klijentima. Važno mi je da mi klijenti vjeruju, cijene moj rad i poštuju moju struku. Također, bitno je da sam konstantno u komunikaciji s vrhunskim dobavljačima i proizvođačima, kako bi klijentima pružila ono najbolje – ističe.
—Često se komentira da je angažiranje dizajnera interijera suvišno. No, ako se angažira stručnjaka, dobiva se određena prednost. Dizajner će vam prije svega pomoći da razumijete prostor, upoznati vas s pozitivnim, ali i negativnim značajkama prostora, savjetovati vas i predložiti stručne ideje, proizvode i trendove.
Ključ uspjeha
Kad govore o budućnosti, ističu kako im je tijekom idućih godina jedan od glavnih ciljeva povećati tim ljudi.
—Želimo napredovati, želimo da su svi zadovoljni i sretni i da djelujemo kao jedna obitelj. Ali, također, želimo i da su naši klijenti zadovoljni. U cijeloj priči, ako čovjek želi biti uspješan, najbitnije je voljeti svoj posao. Isto tako, potpora obitelji je važna. Potrebno je, naravno, i naporno raditi. Mislim da to sve čini ključ uspjeha – rekao je Božo.
ZAJEDNO ‘PLOVE’ PODUZETNIČKIM VODAMA ‘Obožavamo upoznavati nove ljude’ Inače, Barbara i Božo su prije također zajedno ‘plovili’ poduzetničkim vodama. Djelovali su u turizmu gdje im je posao isto bio usmjeren na – ljude. Obožavaju upoznavati nove ljude iz cijelog svijeta, njihovu svakodnevicu i vidike u životu. ‘To je nešto što stvarno volimo’, kazali su.
Objavljeno u tiskanom izdanju 7. rujna 2022.