Hrvatska

NOVA PRAVILA Operateri vam moraju otključati mobitel i dati pet dana probe usluge!

mobitel telefon08

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) izvještava javnost da za deset dana, odnosno 1. svibnja, stupaju na snagu nova korisnička prava propisana Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, stoji u njihovom priopćenju.

Najveće novosti za potrošače i korisnike elektroničkih komunikacijskih usluga su:

– Operator mora besplatno otključati uređaj na zahtjev korisnika u bilo kojem trenutku ukoliko je korisnik ugovorio pretplatu. U slučaju unaprijed plaćene usluge, tzv. „pre-paid usluge“, otključavanje se može zatražiti nakon godinu dana korištenja usluge uz predočenje računa za kupovinu uređaja. Rok za otključavanje je 15 dana.

– Minimalno razdoblje unutar kojeg korisnik može koristiti sve ugovorene usluge nakon obnove računa bonom mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Ograničenje se ne odnosi na trajanje pojedine tarife ili opcije i podrazumijeva da korisnik nakon nadoplate ima dovoljno novca na računu za pojedinu uslugu.

– Operator mora omogućiti korištenje probnog razdoblja od pet dana u mrežama pokretnih komunikacija za javnu govornu uslugu (pozivi, SMS, MMS) i/ili pristup internetu, za vrijeme kojeg potrošač može ispitati udovoljava li usluga očekivanjima i odlučiti hoće li zadržati uslugu ili odustati od nje. Korisnik pri tome plaća samo stvarnu potrošnju bez naplate bilo kakvih penala zbog eventualnog odustajanja.

Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa. Ujedno se pozivaju korisnici prijaviti sve nepravilnosti u primjeni novih pravila, ukoliko na njih naiđu, a HAKOM-ovi inspektori će u tom slučaju donijeti odgovarajuće mjere protiv prekršitelja. Sve nepravilnosti u svezi novih pravila mogu se prijaviti na za tu svrhu uspostavljenu adresu elektroničke pošte nova.prava@hakom.hr .

Novi pravilnik možete provjeriti OVDJE

Pročitajte još

DVA PUTA U MJESEC DANA Podravka povlači još jedan proizvod s tržišta

Dulist

REZULTAT GODIŠNJE ANKETE O KLIMI Građani svjesni da moraju mijenjati način života

Dulist

BLIŽI SE CRNI PETAK Iz udruge potrošača: U Hrvatskoj nema ‘američkih’ popusta

Dulist