Vlasnica Hotela Šipan, Njemica Ines Grosse sama je sebi iznajmila ovaj elafitski objekt te istoimenu tvrtku, zbog lošeg poslovanja, dovela do stečaja. Naime, još krajem 2018. godine Grosse je s tvrtkom Ombla Ragusa d.o.o. hotel u Luci Šipanskoj svega nekoliko mjeseci kasnije dala u zakup samoj sebi, odnosno svojoj drugoj tvrtki, Hotel Šipan d.o.o.. Nju je pak osnovala krajem siječnja 2019. godine. Tvrtka Hotel Šipan imala je s tvrtkom Ombla Ragusa Ugovor o zakupu od 5. travnja 2019., a koji je vrijedio od 1. svibnja do 31. prosinca 2019. godine. Da se to iščitati iz izvjekupila od tvrtke Casalinus, da bi ga šća stečajnog upravitelja o gospodarskom položaju dužnika, tvrtke Hotel Šipan, nad kojom je sredinom prosinca prošle godine otvoren stečajni postupak.
— Hotel od samog početka korištenja od strane zakupnika (dužnik – Hotel Šipan d.o.o.) nije poslovao stabilno iz čega slijedi i procjena i odluka zakupnika da sporazumom sa zakupodavcem sklopi sporazum o raskidu navedenog ugovora o zakupu i to je formalizirano (potpisano) dana 31. listopada 2019. godine. Samo ova činjenica (da je Ugovor o zakupu raskinut prije isteka ugovorenog roka) bez dublje analize dokazuje da poslovni pothvat dužnika nije bio uspješan – i to je praktički razlog njegovog poslovnog sloma, odnosno stečaja koji je posljedično i nastupio – istaknuo je u svome izvješću stečajni upravitelj Ivan Rude. Navodi i kako je prema njegovim informacijama, dužnik, odnosno njegovi njegovi zakonski zastupnici, imao poslovne planove i za buduće razdoblje sklapanjem novog Ugovora o zakupu, ali je nakon nastupa korona krize početkom 2020. godine dužnik potpuno odustao od planiranog poslovnog projekta.
Zanimljivo je i kako dužnik, prema navodima stečajnog upravitelja, ne raspolaže imovinom koja bi se mogla tržišno unovčiti po cijeni kojom bi mogao barem dijelom namiriti vjerovnike.
Dužnik se ponašao lakomisleno i neodgovorno
— Dugovi objektivno nisu veliki, ali je činjenica da se dužnik ponašao (poglavito u fazi koja je prethodila raskidu ugovora) lakomisleno i neodgovorno. Među inim, nije ni platio dospjele obveze prema knjigovodstvenom servisu i što je posljedično otežalo stečajnom upravitelju dobivanje relevantnih podataka o stanju imovine dužnika – navodi u izvješću stečajni upravitelj.
Stoga je, a prema sadašnjem stanju imovine dužnika, procijenio da nema temelja za daljnje vođenje stečajnog postupka i stoga će i formalno predložiti da se aktualni stečaj obustavi. Inače, ukupna vrijednost stečajne mase Hotela Šipan iznosi 12.677,88 kuna, a ukupna vrijednost obveza iznosi 136.989,94 kuna.
— Dužnik u vlasništvu nema nekretnina – hotel je koristio temeljem Ugovora o zakupu od dana 5. travnja 2019. godine. Dužnik nema druge imovine (sitni inventar je knjigovodstveno u cijelosti otpisan), a niti ostale imovine u vidu prava koja se mogu unovčiti, a niti potraživanja prema dužnikovim dužnicima – navedeno je u popisu predmeta stečajne mase dužnika, odnosno tvrtke Hotel Šipan.
Uvidom u sudski registar, kao osnivači, odnosno članovi društva ove tvrtke navedeni su već spomenuta Ines Grosse i Alexander Matthias Hans Pohle, koji je ujedno i član uprave koji društvo zastupa samostalno i neograničeno. Tu je i Julius Maximilian Fritz, koji društvo zastupa samostalno i pojedinačno. Hotel Šipan 2020. godine poslovao je s gubitkom većim od 130 tisuća kuna. Treba podsjetiti i kako smo o ovom šipanskom hotelu pisali u sezoni 2021. godine. Tada hotel svoja vrata gostima nije otvarao već dvije godine. Šipanci su nam tada izrazili zabrinutost jer se činilo kako vlasnik hotela, odnosno Ines Grosse s tvrtkom Ombla Ragusa, uopće nema volje hotel i otvoriti. No, i tada su nam potvrdili kako je stvarni čelni čovjek tvrtke Reinhard Allan Rade, navodni životni partner Ines Grosse. Njih dvoje povezuje i već spomenuti Fritz, koji je osim u tvrtki Hotel Šipan, i u Libertas Elaphites, koju je osnovao upravo Rade.
Upravo je direktor Hotela Šipan Fritz na prošlogodišnji upit DuLista naveo četiri glavna razloga zbog kojih je hotel i prošle godine bio zatvoren. Najistaknutiji razlog bila je pandemija COVID-19.
— Budući da je naš hotel na istaknutom položaju, potrebni su veliki napori da bi se doveo u funkciju za vrlo usko razdoblje sezone. Sezona na otoku od tri mjeseca trajanja je izuzetno kratka pa je za profitabilnosti potreban visok interes posjetitelja. Trenutno se ona ne može osigurati pa je stoga jedina ekonomska mogućnost bila ostaviti hotel zatvoren ovu godinu – poručio je tada Fritz. Uz pandemiju koronavirusa naveo je i tri preostala razloga na čijim rješenjima, tumačio je tada, rade.
Na prvom mjestu spomenuo je problem opskrbe električnom energijom, dok se drugi problem odnosio na sigurnost od požara. Objasnio je tada i kako vlasnici planiraju smanjiti kapacitet hotela i orijentirati se na ponudu paket aranžmana za posjetitelje s djecom čiji bi minimalni boravak bio sedam dana s naglaskom na provođenje vremena u prirodi i vodene sportove. Restoran bi, objasnio je dalje, trebao biti odvojen od smještajnog objekta i nudio bi obroke napravljene od namirnica nabavljanih od lokalnih proizvođača, odnosno malih OPG-ova s adresom na otoku Šipanu kako bi posjetitelji stekli uvid u tradicionalni način priprave hrane, a koji se u našim krajevima, kako je lani istaknuo direktor Hotela Šipan Julius Fritz, njeguje još od razdoblja Dubrovačke Republike kad je Šipan bio jednim od vrtova srednjovjekovne državice. No, vjerujemo kako se do danas ništa od toga nije ostvarilo, jer na stranicama Hotela Šipan piše kako rezervacije smještaja nisu moguće.
BIVŠA TVORNICA ULJA Obnovljen 2007. Ovaj smještajni objekt u Luci Šipanskoj se još 1979. godine ‘transformirao’ u hotel iz tvornice ulja. Već spomenuta tvrtka Casalinus d.o.o koja je hotel prodaja Njemici Grosse, u njegovo je vlasništvo došla 2012. godine, nedugo nakon što je hotel pripao Reiffeisen banci. Treba podsjetiti kako je u studenom 2011. godine, kako je DuList tada pisao, Raiffeisen banka postala novi vlasnik Hotela Šipan, koji se tada drugi put prodavao na javnoj dražbi. ‘Šipan’ se, naime, na bubnju našao zbog ovrhe koju je zatražila upravo RBA – Raiffeisen banka Hrvatska nakon što vlasnik hotela, tvrtka Petral projekti, nije podmirila svoje dugovanje po kreditu. U vlasništvu Petral projekta, odnosno poduzetnika Stjepana Markobašića bio je od 2004. godine. Veliku obnovu ovo hotelsko zdanje doživljava 2007. godine na temelju projekta arhitekta Tonija Pokovića i tvrtke ‘AP Projekt’, pisali su mediji 2009. godine.
Iz tiskanog izdanja DuLista od 16. ožujka 2022.