Izložba On the edges of reality eminentnog hrvatskog suvremenog fotografa Miha Skvrce otvorena je u Galeriji Rondo Hrvatskoga doma Herceg Stjepan Kosača. Valja istaknuti kako je ovo prva samostalna izložba Miha Skvrce u gradu Mostaru, a ista je proizašla kao rezultat međuinstitucionalne suradnje Hrvatskog doma Hercega Stjepana Kosače, Sveučilišne Galerije i znanstveno-istraživačkog projekta Hrvatska moderna umjetnost u Bosni i Hercegovini u europskom kontekstu. Sama izložba prikazuje ciklus od čak pedeset polaroid fotografija nastalih u razdoblju od 2018. do 2022. godine, pretežno u Mostaru.
Tom je prigodom voditelj programa Galerije, akademski kipar Dalibor Nikolić istaknuo kako pored umjetničke vrijednosti same izložbe, velik značaj iste leži i u susretu institucija, čijom je međusobnom suradnjom i nastala sama izložba. Dalibor Nikolić također je zahvalio Sveučilištu u Mostaru koje je za potrebe izložbenog postava obnovilo galerijski prostor. Zatim je uslijedilo obraćanje voditelja Sveučilišne galerije, povjesničara umjetnosti Marina Ivanovića koji je, referirajući se na obraćanje Dalibora Nikolića, istaknuo kako na području umjetnosti nedostaje međuinstitucionalne suradnje i zajedništva, dok je zapravo suradnja jedini način realizacije uspješnih projekata. Kao primjer takve suradnje, Ivanović je izdvojio jedan od najnovijih i najopsežnijih znanstveno-istraživačkih projekata Sveučilišta u Mostaru pod nazivom Hrvatska moderna umjetnost u Bosni i Hercegovini u europskom kontekstu, unutar kojeg je angažirano i nekoliko susjednih sveučilišta.
Sam projekt ima za cilj donijeti nove spoznaje i otkrića o modernoj hrvatskoj umjetnosti. Ivanović je istaknuo kako je Miho Skvrce dragi i redoviti suradnik Sveučilišne galerije, a također je naglasio da je veliki dio izloženih radova Miho Skvrce kreirao baš u Mostaru, na sveučilišnom kampusu u Rodoču te je zato izložba premijerno postavljena u Mostaru nakon čega će ista biti prikazana i u Dubrovniku.
O samoj izložbi govorila je Petra Golušić, muzejska savjetnica Umjetničke galerije Dubrovnik, kustosica i autorica predgovora izložbe. Petra Golušić istaknula je kako se rad Miha Skvrce zasniva na unutrašnjim zonama, na mišljenju što je formulirano kroz tezu filozofa Predraga Fincija ‘kako se ono unutrašnje vraća sebi da bi se u liku djela ili geste izvanjštilo i tako postalo ono što jest kao djelo’. Golušić je istaknula kako u radovima tj. polaroidima koji su uglavnom crno-bijeli, te tek pojedini imaju kolorističku notu, možemo vidjeti da su glavni motivi eksterijer (napuštene zgrade, rub stolice, fragment stepenica, kvaka od vrata…) i stabla koja su prisutna kroz obrise ili siluete, a predstavljaju najbogatiju i najrašireniju simboličku temu koje se vežu za ideju živog kozmosa u neprekidnom obnavljanju.
Miho Skvrce seriju polaroida radi tako da snima kadar postavljenog zamagljenog stakla u kojemu je odraz. Takvim načinom rada fotograf neoštru zbilju na momente i potpuno apstrahira. Na samim radovima dominira atmosfera osebujnih i tajanstvenih struktura gdje se unutarnjim govorom ucrtavaju refleksije, odrazi, snovitost, daljine, čarolije i mistike. Kao što je zapisano u katalogu izložbe, bridovi zbilje se zabilježe, a kadrovi odmah razvijaju. Tako se događa duboka intimna pripovijest koja rječnikom dospijeva u univerzalnu zonu.
Izložba On the edges of reality, fotografa Mihe Skvrce ostaje otvorena do 21. travnja 2023. godine.