Mještani otoka Lopuda zaustavili su još jedan pokušaj prometne agresije.
Kako saznajemo od samih Lopuđana, postojala je ozbiljna namjera ukidanja pješačke zone u svim ulicama osim rive (Obala Iva Kuljevana), tj. onim ulicama kojima su prošle sezone prometovala tzv. elektrovučna vozila prevozeći turiste od pristaništa do plaže Šunj.
Naime, početkom siječnja Mjesni odbor Lopud uputio je Gradu Dubrovniku zaključak kojim se traži nastavak režima prometovanja na otoku iz 2012. godine. Međutim, 18. siječnja uslijedio je sastanak gradonačelnika s predstavnicima potencijalnih koncesionara prijevoza putnika na otoku, nakon kojeg je Vlahušić od Mjesnog odbora Lopud zatražio razmatranje prijedloga potencijalnih koncesionara kako bi se pješačka zona ograničila isključivo na područje rive, odnosno Obalu Iva Kuljevana.
Mještani odbili koncesionare
U petak, 1. veljače na prijedlog Mjesnog odbora Lopuda, sazvan je zbor građana na kojem je trebalo odgovoriti na zahtjeve koncesionara. Ipak, nakon višesatne burne rasprave zbor građana većinom glasova odbija takav prijedlog. Na istom sastanku Lopuđani su Gradu uputili protuprijedlog da otok ostane pješačka zona prema prošlogodišnjem odobrenju, dakle od 1. lipnja do 1. listopada.
Inače, kako su nam se još prošle turističke sezone žalili mještani, vozila kojima se obavlja prijevoz turista krše cijeli niz odredbi iz Odobrenja. Neregistrirana su, voze bez koncesije, brzinom većom od odobrene (4 kilometra na sat), kao pogon nemaju struju (dakle, nisu elektrovučna vozila) već benzin, a nerijetko ih voze čak i maloljetnici. Kako na pritužbe mještana nitko od nadređenih nije reagirao, bili su prisiljeni barikadama od stolova i stolica te prigodnim druženjima uz čašćenje zatvarati promet ulicama.
Mještani također ističu kako Grad Dubrovnik uopće nije ovlašten izdati koncesiju za djelatnost koja bi se obavljala na pješačkom putu, odnosno zemljištima koja navodno čak ni nisu u gradskom vlasništvu.
'Tu i tamo pošalju Rikija'
– Gradska uprava uopće nema pojma kako to riješiti. Nitko iz Grada nije bio na sastanku Mjesnog odbora i sve je dano na odluku Mjesnom odboru. Pošalju tu i tamo Rikija (op.a. Rikard Rossetti, savjetnik gradonačelnika za more i priobalje) koji nema pojma i ne zna riješiti slučaj. A sve se može riješiti nakon pola sata razgovora. Ovdje se želi u potpunosti promijeniti Odobrenje od prošle godine i dozvoliti prijevoz putnika od šetnice do plaže Šunj. Naravno da se ljudi koji se kreću tim ulicama bune jer im taj kaos smeta – kažu nam mještani Lopuda.
– Naš jedini interes je da nas netko ne skupi vozilom kad šetamo ulicama Lopuda. A da ne govorimo kako su turisti koji dolaze na naš otok 'pobjegli od kuće' upravo zbog gustog prometa u njihovim gradovima – ističu Lopuđani.
– Grad Dubrovnik stoji van svega, bacaju kost, a mještani se glođu i pobiju – tvrde ogorčeni Lopuđani.
– Navodno je dnevna zarada po vozilu pet tisuća kuna i naravno da se svi grabe. Nikome ništa ne plaćaju, nemaju koncesiju. Od toga koristi imaju samo pojedinci koji rizičnom vožnjom ugrožavaju živote stanovnika i gostiju otoka. Tko će biti odgovoran ako se nekome što dogodi? – pitaju se Lopuđani, koji su ovog puta uspjeli odbiti prometnu agresiju na njihov otok.